Tijdritfietsen
Met dat ding kun je dan tevens het TT Circuit van Assen op. Ik vind het niet meer kunnen. Nog een kuip erom.....
Zoals gezegd zal het met fikse zijwind nogal problemen kunnen geven en is het dus tevens zeker niet aerodynamischer.
Rest triathlons in een wat minder winderige omgeving maar met meer hoogtemeters.
In het artikel zelf wordt niets gezegd over het gewicht.
Het lijkt me al met al dus een kansloos project.
Zoals gezegd zal het met fikse zijwind nogal problemen kunnen geven en is het dus tevens zeker niet aerodynamischer.
Rest triathlons in een wat minder winderige omgeving maar met meer hoogtemeters.
In het artikel zelf wordt niets gezegd over het gewicht.
Het lijkt me al met al dus een kansloos project.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Deze fiets heeft inderdaad een extreem uiterlijk. Specifiek voor de triathlon sport ontwikkelt. Gaat het te ver? Geen idee. De triathlon sport staat bekend om zijn innovatieve insteek. Zonder de triathlon hadden we geen hedendaagse tijdrit fietsen gehad. Want de basis daarvan werd in de triathlon sport ontwikkelt. Het doel van zo'n fiets is om een triathleet zo snel, maar ook zo comfortabel mogelijk 180 km te laten fietsen zodat deze relatief fit nog een marathon kan lopen. Deze fiets zit vol met allerlei vakken en ruimtes om voeding in te stoppen. Dit model kan een eenmalig verhaal zijn.. Maar het kan ook zomaar een blauwdruk voor de toekomst zijn als het gaat om aerodynamische fietsen. De tijd zal het leren.
Nog even over de vermeende zijwind gevoeligheid. Bij deze fiets weet ik het natuurlijk ook niet. Maar mijn eigen fiets heeft ook een "dik" frame. Volgens de fabrikant een van de beste aero frames van dit moment (roepen ze allemaal natuurlijk) maar zijwind heeft nagenoeg geen invloed op het frame tijdens fietsen. Ik kon het me niet voorstellen maar het dus echt zo. Schijnt te maken te hebben met de wervelingen rondom het frame waardoor de wind geen "grip" krijgt. Harde zijwind tot kracht 5/6 is nauwelijks merkbaar.
Nog even over de vermeende zijwind gevoeligheid. Bij deze fiets weet ik het natuurlijk ook niet. Maar mijn eigen fiets heeft ook een "dik" frame. Volgens de fabrikant een van de beste aero frames van dit moment (roepen ze allemaal natuurlijk) maar zijwind heeft nagenoeg geen invloed op het frame tijdens fietsen. Ik kon het me niet voorstellen maar het dus echt zo. Schijnt te maken te hebben met de wervelingen rondom het frame waardoor de wind geen "grip" krijgt. Harde zijwind tot kracht 5/6 is nauwelijks merkbaar.
Nee, die 15 kg staat vermeld in één van de commentaren bij het Bikeradar artikel . Nergens staat een officieel gewicht.
yidam • a day ago
"Diamondback claims that 15kg weight was intentional for stability purposes"
1
•
Reply
•
Share ›
Avatar
wittydoubleentendre yidam • a day ago
Did you find this somewhere in the spec?
•
Reply
•
Share ›
Avatar
yidam wittydoubleentendre • a day ago
Did you find word "sarcasm" in a dictionary?
yidam • a day ago
"Diamondback claims that 15kg weight was intentional for stability purposes"
1
•
Reply
•
Share ›
Avatar
wittydoubleentendre yidam • a day ago
Did you find this somewhere in the spec?
•
Reply
•
Share ›
Avatar
yidam wittydoubleentendre • a day ago
Did you find word "sarcasm" in a dictionary?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
De tijden van Indurain herleven...
Hoe zit het eigenlijk met disc brakes, zijn die dan ook meer aerodynamische dan de standaard remhoeven? Anders hef je een deel van je aero winst op door de discs terwijl standaard remmen prima weg te werken zijn in zo'n blok carbon.
Discs zijn niet meer aero dan velgremmen, maar de marketingmachines willen het doen geloven dat het weghalen van de remhoef betekent dat de vorkkroon (en wellicht de interactie met de balhoofdbuis) aerodynamischer kan worden en dat het dus uiteindelijk net zo snel is, of zelfs sneller, kijk bijvoorbeeld naar de vandaag uitgekomen Cervelo S3 disc, die naar verluidt 2W sneller is (ook weer lekker vaag allemaal).
Persoonlijk vind ik het redelijk ongeloofwaardig, kijk naar de moeite die gedaan is bij Specialized met de Venge Vias om de voor en achterrem in het frame te integreren. En dan roepen dat de discversie bijna net zo snel is met niet-geïntegreerde schijven en schijfremmen...
Persoonlijk vind ik het redelijk ongeloofwaardig, kijk naar de moeite die gedaan is bij Specialized met de Venge Vias om de voor en achterrem in het frame te integreren. En dan roepen dat de discversie bijna net zo snel is met niet-geïntegreerde schijven en schijfremmen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
@RVV Mooie fiets!
Maar dit frame van Diamondback is bijna helemaal dicht onder het bracket. Steek je hier nog eens een dicht achterwiel in en een echt hoog voorwiel dan kan de lucht nergens langs... Met twee wielen van 6 cm lijkt het mij al aardig massief aan de onderkant, iedereen kan het wel een keer testen gewoon een paar stukken karton aan de fiets hangen
Maar dit frame van Diamondback is bijna helemaal dicht onder het bracket. Steek je hier nog eens een dicht achterwiel in en een echt hoog voorwiel dan kan de lucht nergens langs... Met twee wielen van 6 cm lijkt het mij al aardig massief aan de onderkant, iedereen kan het wel een keer testen gewoon een paar stukken karton aan de fiets hangen
Maak joe woar
- jerome2710
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39
Overigens wel interessant dat Zipp tijdens Eurobike twee weken geleden een Super-9 Disc Disc ( ) introduceerde.