Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 16 sep 2016 12:29

ook een nieuwe triathlonfiets ..http://www.tririg.com/store.php?c=omni

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 16 sep 2016 14:17

Tsjonge, wat een machines... Maar dat gaat idd wel interessant worden met zijwind :)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 sep 2016 14:29

Met dat ding kun je dan tevens het TT Circuit van Assen op. Ik vind het niet meer kunnen. Nog een kuip erom.....

Zoals gezegd zal het met fikse zijwind nogal problemen kunnen geven en is het dus tevens zeker niet aerodynamischer.
Rest triathlons in een wat minder winderige omgeving maar met meer hoogtemeters.
In het artikel zelf wordt niets gezegd over het gewicht.

Het lijkt me al met al dus een kansloos project.

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 16 sep 2016 15:53

Deze fiets heeft inderdaad een extreem uiterlijk. Specifiek voor de triathlon sport ontwikkelt. Gaat het te ver? Geen idee. De triathlon sport staat bekend om zijn innovatieve insteek. Zonder de triathlon hadden we geen hedendaagse tijdrit fietsen gehad. Want de basis daarvan werd in de triathlon sport ontwikkelt. Het doel van zo'n fiets is om een triathleet zo snel, maar ook zo comfortabel mogelijk 180 km te laten fietsen zodat deze relatief fit nog een marathon kan lopen. Deze fiets zit vol met allerlei vakken en ruimtes om voeding in te stoppen. Dit model kan een eenmalig verhaal zijn.. Maar het kan ook zomaar een blauwdruk voor de toekomst zijn als het gaat om aerodynamische fietsen. De tijd zal het leren.

Nog even over de vermeende zijwind gevoeligheid. Bij deze fiets weet ik het natuurlijk ook niet. Maar mijn eigen fiets heeft ook een "dik" frame. Volgens de fabrikant een van de beste aero frames van dit moment (roepen ze allemaal natuurlijk) maar zijwind heeft nagenoeg geen invloed op het frame tijdens fietsen. Ik kon het me niet voorstellen maar het dus echt zo. Schijnt te maken te hebben met de wervelingen rondom het frame waardoor de wind geen "grip" krijgt. Harde zijwind tot kracht 5/6 is nauwelijks merkbaar.

Afbeelding

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 16 sep 2016 16:25

Ik dacht gelezen te hebben dat die Diamondback op bijna 15kg kwam. Dus vanaf er een brug in de triathlon zit, is je aero winst zo weg :D
Afbeelding

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 16 sep 2016 16:29

TL@ schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat die Diamondback op bijna 15kg kwam. Dus vanaf er een brug in de triathlon zit, is je aero winst zo weg :D
Vergis je niet in de power van de triathleten ...:)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 sep 2016 16:41

Nee, die 15 kg staat vermeld in één van de commentaren bij het Bikeradar artikel . Nergens staat een officieel gewicht.

yidam • a day ago

"Diamondback claims that 15kg weight was intentional for stability purposes"

1

Reply

Share ›

wittydoubleentendre yidam • a day ago

Did you find this somewhere in the spec?

Reply

Share ›

yidam wittydoubleentendre • a day ago

Did you find word "sarcasm" in a dictionary?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 16 sep 2016 17:19

De tijden van Indurain herleven...

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 16 sep 2016 18:37

Hoe zit het eigenlijk met disc brakes, zijn die dan ook meer aerodynamische dan de standaard remhoeven? Anders hef je een deel van je aero winst op door de discs terwijl standaard remmen prima weg te werken zijn in zo'n blok carbon.

th0m
Forum-lid

th0m 16 sep 2016 19:02

Discs zijn niet meer aero dan velgremmen, maar de marketingmachines willen het doen geloven dat het weghalen van de remhoef betekent dat de vorkkroon (en wellicht de interactie met de balhoofdbuis) aerodynamischer kan worden en dat het dus uiteindelijk net zo snel is, of zelfs sneller, kijk bijvoorbeeld naar de vandaag uitgekomen Cervelo S3 disc, die naar verluidt 2W sneller is (ook weer lekker vaag allemaal).

Persoonlijk vind ik het redelijk ongeloofwaardig, kijk naar de moeite die gedaan is bij Specialized met de Venge Vias om de voor en achterrem in het frame te integreren. En dan roepen dat de discversie bijna net zo snel is met niet-geïntegreerde schijven en schijfremmen...

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 17 sep 2016 11:35

@RVV Mooie fiets!

Maar dit frame van Diamondback is bijna helemaal dicht onder het bracket. Steek je hier nog eens een dicht achterwiel in en een echt hoog voorwiel dan kan de lucht nergens langs... Met twee wielen van 6 cm lijkt het mij al aardig massief aan de onderkant, iedereen kan het wel een keer testen gewoon een paar stukken karton aan de fiets hangen ;)
Maak joe woar

jerome2710
Forum-lid

Gebruikersavatar jerome2710 18 sep 2016 14:24

Overigens wel interessant dat Zipp tijdens Eurobike twee weken geleden een Super-9 Disc Disc ( :lol: ) introduceerde.

Afbeelding

Plaats reactie