Je geeft 3 wielsets op waarvan 2 carbon en een alu wielset.Racemuis schreef: ↑14 apr 2021 15:23 Ook ik heb een vraag over wielen uit China.
Doordat mijn oude fiets betrokken is geraakt bij een aanrijding is mijn wielset (en fiets) kapot. Ik had een Spinergy Stealth PBO wielset (carbon, met alu remrand, 43mm hoog en 1.695 gram). De wielset beviel mij enorm, maar omdat ik van de verzekering niet genoeg terug krijg om fiets en wielen te vervangen zoals voorheen wil ik graag een goedkopere wielset. Fiets heeft meer prio en krijgt schijfremmen.
Nu zit ik dus te kijken voor een mooie / goede budget wielset. De volgende opties vind ik interessant:
- Chinese wielset via Martkplaats: ik heb aanbieders JV Wheels en Twan gezien welke al jaren wielen aanbieden. de kosten voor een carbon wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 475.
- Chinese wielset via CSC: de kosten voor een cabron wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 335, maar ik vermoed dat hier nog wel import fees bij komen.
- Ere explorator GC 45: gaat gewoon via online winkels in NL en kost EUR 389. Het is echter wel een alu set (45 mm).
Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram.
Aangezien ik geen idee heb van kwaliteit en betrouwbaarheid van de betreffende wielset hoop ik dat de expertise hier mij een advies kan geven welke keuze ik het beste kan maken.
Vlgns mij zullen ze vwb kwaliteit en betrouwbaarheid elkaar niet ver ontlopen, alles hangt af van het gebruik.! Dus m.i. eerste keus zou zijn carbon of alu.? Als je voor alu kiest dan is de keus snel gemaakt, toch.? Kies je voor carbon (mijn keus) dan moet je rekenen dat import vanuit buiten de EU je 21% BTW over de totale aankoopwaarde incl. transport en inklaringskosten kan gaan betalen.! Zeker de BTW zoals de verwachting is na 1 juli 2021.