Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 10 jun 2020 18:59

Ernie C. schreef: 10 jun 2020 17:53
Nee_Nee schreef: 10 jun 2020 14:28 Bizar. Een vrouw die met fiets en al in het gras valt help je toch overeind. Als was het alleen maar omdat je nooit weet wat er uit voort kan komen
De moderne variant van een vrouw neerknuppelen en naar je grot sleuren? Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken tegenwoordig. Met een beetje pech heb je met zo'n Krav maga'ende fit chick van doen en eindig je zelf met een lichtgewicht carbon buis van je gebroken frame in je achterwerk in de berm...
:lol: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 10 jun 2020 19:11

Nee_Nee schreef: 10 jun 2020 14:28 Bizar. Een vrouw die met fiets en al in het gras valt help je toch overeind. Als was het alleen maar omdat je nooit weet wat er uit voort kan komen
Dat lijkt me ook inderdaad.

Doet me denken aan een eigen voorval. Mijn vrouw en ik fietsen (achter elkaar) op een smal fietspad waar voor ons net vier ouderen weer besluiten weg te rijden na een stop. De meneer achteraan van ca 80 jaar stapt niet al te soepel op zijn fiets, ziet ons en valt binnen twee meter met fiets en al in de berm van de schrik. Wij hadden dus geen directe schuld aan zijn val maar zijn wel even gestopt om te vragend alles goed was en eventueel te helpen.
Op zo’n moment sta je dus in je fietskleding bij een oudere die zojuist is gevallen. Toen was ik me wel bewust van welk beeld dat uitstraalde: dat is dus weer zo’n wielrenner die een bejaarde overhoop fietst.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 jun 2020 19:17

Toch niet alleen vrouwen?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 jun 2020 19:20

@bakboord1 Waarom zo negatief? Er kan toch ook gedacht worden, wat fijn dat zelfs iemand op een racefiets deze oude heer helpt?

senior
Forum-lid

senior 10 jun 2020 19:32

Dat zou dan wel betekenen dat er positief over mensen op een racefiets wordt gedacht. En dat kunnen we hier echt niet hebben.

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 10 jun 2020 20:07

JoostG schreef: 10 jun 2020 11:31 Als........ dit echt gebeurd is, dan is dit schandalig gedrag. Ik heb alleen wel vaak mijn vraagtekens bij deze berichtgeving. Pers schrijft vooral wat graag gelezen wordt, en het slachtoffer vertelt uit haar gevoel en emotie. En een hele groep die doorrijdt? Geen enkel groepslid die in de remmen knijpt, wetende dat iemand gevallen is? Echt?

Overigens verpesten niet oplettende e-bikers, wandelaars, hondenbezitters en automobilisten het vaker voor mij, dan idioten op een racefiets. Laten we dat vooral niet vergeten....
Denk dat de pers graag wederhoor had toegepast maar helaas zijn die aso’s doorgefietst....
Ik heb als wielrenner ook niet veel last van die idioten op een racefiets. Als vader fietsend op een gewone fiets met mijn zoontje valt het gedrag van sommige wielerterroristen me ook wel op.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 10 jun 2020 20:19

bakboord1 schreef: 10 jun 2020 19:11

Doet me denken aan een eigen voorval. Mijn vrouw en ik fietsen (achter elkaar) op een smal fietspad waar voor ons net vier ouderen weer besluiten weg te rijden na een stop. De meneer achteraan van ca 80 jaar stapt niet al te soepel op zijn fiets, ziet ons en valt binnen twee meter met fiets en al in de berm van de schrik. Wij hadden dus geen directe schuld aan zijn val maar zijn wel even gestopt om te vragend alles goed was en eventueel te helpen.
Op zo’n moment sta je dus in je fietskleding bij een oudere die zojuist is gevallen. Toen was ik me wel bewust van welk beeld dat uitstraalde: dat is dus weer zo’n wielrenner die een bejaarde overhoop fietst.
Zo'n twee jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt, oudere man die voor mij reed slingerde nogal, waardoor ik al wat voorzichtiger ging rijden, en toen ik op zo'n 5 meter genaderd was ging hij onderuit, ik ben meteen gestopt en gaan helpen. De eerstvolgende die daarna er bij aankwam bekommerde zich niet eerst óók om die man, maar begon mij uit te horen of ik hem had aangereden... Tsja, soms kan je het gewoon niet goed doen.

Wat betreft Anne, heel erg als het echt zo is gegaan, maar ik hoor ook graag het wederverhaal.

Overigens zie ik inderdaad vaak genoeg groepjes waarbij de achterste eigenlijk het tempo niet kan volgen, ontzettend zijn best moet doen om uit de wind te blijven zitten, zodanig op de andere helft van de weg komt, of als de wind van links staat, personen die net ingehaald zijn afsnijdt zodat hij/zij die ene tiende seconde extra uit de wind kan zitten.

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 10 jun 2020 21:36

Paar jaar geleden werd ik ingehaald door fietser. Die wil vervolgens 2 elektro dames 65+ voor mij inhalen, maar die sneden de bocht af (gezellig kletsend). Dus hij moest door het gras, de dames schrikken en vallen (gelukkig niet hard). Dus ik stop om te helpen, kreeg ik gelijk de volle lading en werd uitgescholden. Ik had ze gelijk terug moeten leggen in het gras.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 10 jun 2020 22:20

Ik heb een paar jaar geleden wel eens een paar oudere dames op electrische fiets laten schrikken toen ik ze via het gras passeerde. Ik hoorde ze achter me vallen en vervolgens een andere wielrenner de huid volschelden

Mooi was dat...

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 10 jun 2020 22:39

afrit13 schreef: 10 jun 2020 22:20 Ik heb een paar jaar geleden wel eens een paar oudere dames op electrische fiets laten schrikken toen ik ze via het gras passeerde. Ik hoorde ze achter me vallen en vervolgens een andere wielrenner de huid volschelden

Mooi was dat...
:lol: :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 11 jun 2020 08:01

RVV schreef: 10 jun 2020 14:02 Mijn vrouw overkwam laatst hetzelfde, zij zat notabene zelf op de racer. Geraakt door een persoon van een groep. Ze raakte uit balans en viel. Gelukkig in het hoge gras en ze kreeg de snelheid op tijd uit de fiets. Niet gewond en geen kapotte fiets maar die 7 alfa mannetjes reden mooi door.. via Strava heb ik er 3 aangesproken (lees verrot gescholden)
Goed dat je er wat van gezegd hebt. Mij overkwam onlangs bijna hetzelfde. M’n vriendin en ik moesten van de weg een verplicht fietspad op. Er kwam een groepje wielrenners ons tegemoet, die stug twee aan twee bleven fietsen (wij fietsten achter elkaar aan, want smal fietspad en een bochtje).

Uiteindelijk moesten we half de berm in om een botsing te voorkomen. Ik snap dat echt niet hè? Het was jandorie een groep vijftigers. Je mag toch verwachten dat, met die leeftijd, het besef dat het gemiddelde niet heilig is wel gekomen is.

Het is vooral vervelend dat dat soort tokkies alle vooroordelen over wielrenners alleen maar bevestigen.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jun 2020 08:56

Paar jaar terug wel een keer gehad bij een jong stel dat ik wilde inhalen. Discussie, wel bel/geen bel. Nou ik belde, ook nog redelijk van te voren. En t was een simpel BBB ting belletjes. Maar die gozer schrok zich het leplazeres en slingerd zo zijn vriendin zowat de sloot in :lol:

Het bleef zonder kleerscheuren en valpartij. Daarom is het een grappig voorval :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie