Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

nelus
Forum-lid

nelus 07 okt 2011 07:56

Ja snap ook niet goed waarom hij niet zo goed tot zijn recht zou moeten komen. Kun je dit toelichten ?
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

frenkie
Forum-lid

frenkie 07 okt 2011 08:00

technisch natuurlijk geen verschil of je di2 op een alu of een carbon frame zet

Wat voor mij wel mee speelt:
Een van de redenen dat ik alu rijd in deze prijsklasse is eventuele vervangingskosten in geval van crashes.
Een Di2 achterderailleur van rond de 350 euro is toch wel wat duurder dan een analoge ultegra van 70 euro.
Wat dat betreft is de verhouding alu frame <-> Di2 dan misschien een beetje scheef.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

frank8610
Forum-lid

frank8610 07 okt 2011 09:54

Ja, ik bedoel ook niet dat het slecht zou schakelen of iets in die richting. Meer dat het een beetje een combinatie uit verhouding lijkt. Goedkoop frame (hoe goed het is weet ik niet) met een vrij dure/exclusieve groep. Net als je je Pinarello Dogma zou afmonteren met Sora.

Maar ik zeg het eigenlijk alleen maar omdat ik niet weet hoe goed het frame is. Als het een heel goed frame is, dan overweeg ik zelf serieus om een dergelijke fiets aan te schaffen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat je een Canyon nergens echt kunt testen. Vaak kun je bij de lokale FM een fiets nog wel even meenemen om je kleine lokale rondje te fietsen, maar nu blijft het een beetje gissen.

perrush
Forum-lid

perrush 07 okt 2011 10:29

frank8610 schreef:Vaak kun je bij de lokale FM een fiets nog wel even meenemen om je kleine lokale rondje te fietsen
door er 2 km op te fietsen heb je een fiets toch ook niet getest. Dat weet je pas als je er een paar 100 km in verschillende omstandigheden mee gefietst hebt .. imho
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 07 okt 2011 10:34

Psies, dat testen bij de FM door er in je spijkerbroek op te gaan zitten, is erg overschat.

Meten is weten, en verder goed naar een frame kijken.

petercanyon
Forum-lid

petercanyon 07 okt 2011 11:33

Wellicht nog wat meer belangrijke info voor wie dit niet bekend is: Tot 30 dagen na aankoop van een Canyon fiets kan de fiets teruggestuurd worden en kan de koop ongedaan gemaakt worden. Dit geldt zowel voor een nieuwe niet bereden fiets (je krijgt dan je volledige aankoopbedrag retour) maar is zelfs ook mogelijk voor een fiets waar wel al mee gereden is, in dat geval zal er wel een vergoeding (afhankelijk van de staat van de fiets) voor het waardeverlies van de fiets berekend worden.
Hoe dan ook, dit neemt het risico van een fiets te kopen die totaal niet bevalt en er dan mee te blijven zitten weg denk ik.

frank8610
Forum-lid

frank8610 07 okt 2011 11:34

Hier mag je fietsen gewoon meenemen voor een rondje van 60km hoor. Vaak wel een testfiets van dat model, maar dan weet je echt wel of de fiets wat voor jou als coureur is. Natuurlijk niet door 60 km met de handjes op het stuur te fietsen....;)

Vooral bij het hard optrekken uit een bocht, sprintjes en op de macht een heuveltje over vind ik belangrijk dat een frame niet slap aanvoelt. Ik heb zelf wel eens een Trek 1.9 van aluminium gehad en deze was echt alles behalve een lekker stijf frame in eerder genoemde situaties. Ik vind het verder best een aantrekkelijke combinatie die van Ultimate AL + Di2, maar heb alleen mijn bedenkingen bij de rijeigenschappen en zou het zonde vinden als je zo'n mooie groep aan een 'minder' frame zou hangen.

frank8610
Forum-lid

frank8610 07 okt 2011 11:36

petercanyon schreef:Wellicht nog wat meer belangrijke info voor wie dit niet bekend is: Tot 30 dagen na aankoop van een Canyon fiets kan de fiets teruggestuurd worden en kan de koop ongedaan gemaakt worden. Dit geldt zowel voor een nieuwe niet bereden fiets (je krijgt dan je volledige aankoopbedrag retour) maar is zelfs ook mogelijk voor een fiets waar wel al mee gereden is, in dat geval zal er wel een vergoeding (afhankelijk van de staat van de fiets) voor het waardeverlies van de fiets berekend worden.
Hoe dan ook, dit neemt het risico van een fiets te kopen die totaal niet bevalt en er dan mee te blijven zitten weg denk ik.
Ah, bedankt! Hier heb ik wel eens naar gezocht bij de FAQ op de site van Canyon, maar niet kunnen vinden. Dit is natuurlijk wel een prettige gedachte bij de rest van het Canyon concept.

perrush
Forum-lid

perrush 07 okt 2011 12:07

frank8610 schreef:maar heb alleen mijn bedenkingen bij de rijeigenschappen en zou het zonde vinden als je zo'n mooie groep aan een 'minder' frame zou hangen.
Ik denk dat de AL een van de betere wedstrijd frames is. Lekker direct en niet duur.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

danoontje
Forum-lid

danoontje 08 okt 2011 11:12

hoe lang zat er hier bij de meeste tussen de betaling van de frameset en de levering?
Anima Sana In Corpore Sano.

perrush
Forum-lid

perrush 08 okt 2011 11:29

danoontje schreef:hoe lang zat er hier bij de meeste tussen de betaling van de frameset en de levering?
ik had hem binnen de 10 dagen thuis.

danoontje
Forum-lid

danoontje 08 okt 2011 11:31

vorige week vrijdag de bevestiging ontvangen dat ze de betaling hebben gehad.. en het gaat bij mij enkel om een frameset
Anima Sana In Corpore Sano.

Plaats reactie