Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Nicami
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 19:21

Nicami 19 aug 2013 22:41

Ik heb mijn Specialized zaterdagmiddag op kunnen halen en gisteren een klein rondje mee kunnen fietsen. Voor het eerst met fietsschoenen, was wennen maar.... Ik ben nog niet omgekukeld! ;-)
Hij rijd echt super, ben er zo blij mee! Komend weekend hoop ik een groter rondje te kunnen fietsen en dan ook harder!

Ga kijken of het mij lukt om hier een foto van mijn fiets te plaatsen! Zoals gezegd het is een 'simpele' fiets, maar voor nu zeker goed genoeg. Het frame vind ik echt super en als de groep op is, kan ik hem altijd vervangen door een betere groep lijkt mij. Maar voorlopig kan ik er fijn op fietsen!

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 aug 2013 01:24

@MaSA dit is toch jouw fiets?

Afbeelding

Welke uitvoering is dit? Vindt dit op het moment wel de überfiets!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 24 aug 2013 22:45

supergrover1 schreef:@MaSA dit is toch jouw fiets?

Afbeelding

Welke uitvoering is dit? Vindt dit op het moment wel de überfiets!
Dat is geen standaard model maar een opbouw fiets, S-works Venge 2012. Lijkt een beetje op die van mij qua opbouw en kleur...

Afbeelding

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 25 aug 2013 12:13

Stuntman Mike heeft gelijk, het is een S-works 2012 frame die ik op heb laten bouwen, ben er zeer content mee. Ik heb inmiddels de witte wielstickers vervangen voor zwarte, dit maakt de fiets wat "rustiger".

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 aug 2013 13:33

MaSa schreef:Stuntman Mike heeft gelijk, het is een S-works 2012 frame die ik op heb laten bouwen, ben er zeer content mee. Ik heb inmiddels de witte wielstickers vervangen voor zwarte, dit maakt de fiets wat "rustiger".

doe dan nog maar een foto, kan er geen genoeg van krijgen...

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 aug 2013 13:51

Stuntman Mike schreef:[quote="supergrover1Dat is geen standaard model maar een opbouw fiets, S-works Venge 2012. Lijkt een beetje op die van mij qua opbouw en kleur...
ook mooi, maar vindt de belettering van MaSa zijn fiets wel heel erg mooi...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 26 aug 2013 21:53

Ik heb sinds heel kort een Tarmac SL4 S-Works, met de S-Works zadelpen maar deze blijft zakken tijdens het rijden. Heb hem al aardig vast gezet, maar heb geen momentsleutel. Vind het toch opvallend. Iemand ervaring mee? Wilde toch al zo'n sleutel aanschaffen..
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 27 aug 2013 01:56

hendriku schreef:Ik heb sinds heel kort een Tarmac SL4 S-Works, met de S-Works zadelpen maar deze blijft zakken tijdens het rijden. Heb hem al aardig vast gezet, maar heb geen momentsleutel. Vind het toch opvallend. Iemand ervaring mee? Wilde toch al zo'n sleutel aanschaffen..
Al carbon montagepasta gebruikt?

Ik zou uitkijken met "aardig vastzetten'', volgens mij is de max torquewaarde 6.2 Nm en dat is niet zo veel!

Meet de diameter van de pen eens met een schuifmaat. Als je pech hebt is de diameter de lage limiet van de tolerantie, dus iets minder dan 27.2mm.
In de beschrijvingen van Specialized zadelpennen staat dat deze een tolerantie hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2013 06:35

Of gewoon ff terug naar de dealer, zit nog in de garantie.
Less is bore

steenhuis
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:21

steenhuis 27 aug 2013 08:07

hendriku schreef:Ik heb sinds heel kort een Tarmac SL4 S-Works, met de S-Works zadelpen maar deze blijft zakken tijdens het rijden. Heb hem al aardig vast gezet, maar heb geen momentsleutel. Vind het toch opvallend. Iemand ervaring mee? Wilde toch al zo'n sleutel aanschaffen..
Ik heb een Tarmac SL3 s-works en had het zelfde probleem. Ik had er zelfs nog last van nadat ik de pen hab ingesmeerd met carbonpasta.
Draai het inbusboutje nu aan met 7,2Nm en de carbonpasta en nu zakt de pen niet meer (gaat nu al ca 6 maand goed).

Een momentsleutel is wel een uitkomst wat dat betreft. Ik heb de tacx momentsleutel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2013 08:35

nogmaals: terug naar de dealer als je hem net hebt. Een zadelpen hoort zeker met pasta niet zo vast gedraaid te moeten worden om niet te zakken. Alle fietsen hier in huis zitten tussen de 4 en 5 nm en zakken nooit.
Less is bore

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 27 aug 2013 08:49

Dank voor de reacties. Ik ga een momentsleutel aanschaffen, de diameter eens meten, en vervolgens even contact met dealer hierover.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Plaats reactie