Neuhh, ik kocht 3-10-2021 die 473 fles voor 19,31. Is nu dus iets duurder maar nog steeds zou ik het voor die prijs kopen.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
Maatje van me had de iets hogere Bontrager wielen met die plastic rimstrip en ventielen.thebase schreef: ↑04 feb 2022 23:17De plastic strip is voor tubeless samen met een ventiel zat dit bij die wielen, samen met een velgstrip voor nylon. Achter wiel is inmiddels dicht zoals het lijkt. Voorwiel wordt beter. Een tijd de wielen draaien en flink schudden lijkt te helpen. Al ben je hier wel een uur of 2 meebezig
Na een hoop gek#t, overal lekte het, door de spaakgaten en het wateraflaatgaatje, die rotzooi eraf getrokken, een paar lagen velgtape erin geplakt en andere ventielen erin.
Toen gevuld met latex en bijna meteen bleef ie zijn druk behouden.
Weg dus met die meegeleverde rotzooi, zorgt voor een hoop ergernis en fatsoenlijk materiaal gebruiken!
Meer dan dubbel zo duur als Stan's, dus ja: erg duur.Rolandos schreef: ↑04 feb 2022 23:28Neuhh, ik kocht 3-10-2021 die 473 fles voor 19,31. Is nu dus iets duurder maar nog steeds zou ik het voor die prijs kopen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Echt dat spul kan toch eigenlijk niet meer dan 3 euro de liter kosten om te produceren
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Er staan zat recepten in Internet. Inderdaad ongeveer 3 a 4 euro per liter
Maatje van me had de iets hogere Bontrager wielen met die plastic rimstrip en ventielen.
Na een hoop gek#t, overal lekte het, door de spaakgaten en het wateraflaatgaatje, die rotzooi eraf getrokken, een paar lagen velgtape erin geplakt en andere ventielen erin.
Weg dus met die meegeleverde rotzooi, zorgt voor een hoop ergernis en fatsoenlijk materiaal gebruiken!
[/quote]
Ik heb vrijdag nog even doorgezet. Wielen flink laten draaien. Zaterdagochtend 1,5 bar aan druk verloren. Bijgepompt en 80 km gefietst en ze blijven nu keurig op druk. Nu nog even spelen met de juiste druk in de banden maar de eerste rit was ik positief verrast ondanks de nog vrij hoge druk in mijn banden.
[/quote]
Ik heb vrijdag nog even doorgezet. Wielen flink laten draaien. Zaterdagochtend 1,5 bar aan druk verloren. Bijgepompt en 80 km gefietst en ze blijven nu keurig op druk. Nu nog even spelen met de juiste druk in de banden maar de eerste rit was ik positief verrast ondanks de nog vrij hoge druk in mijn banden.
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
-
- Forum-lid HC
Pak gewoon een tabel van de fabrikant als uitgangspunt.
Daar zit de ideale spanning nooit meer dan een halve bar vanaf. Tenzij je extreme eisen hebt
Ps.
Alleen een rimstrip kan ook niet met tubeless, er moet altijd tubelesstape in een velg met spaakgaten!
Ook met een eventuele rimstrip, eerst tape, dan de strip
Daar zit de ideale spanning nooit meer dan een halve bar vanaf. Tenzij je extreme eisen hebt
Ps.
Alleen een rimstrip kan ook niet met tubeless, er moet altijd tubelesstape in een velg met spaakgaten!
Ook met een eventuele rimstrip, eerst tape, dan de strip
Bij mijn Aeolus Pro 5 TLR velgen zaten ook rimstrips voor tubeless gebruik. Het was n beetje klooien om ze mooi op hun plek te krijgen maar na paar minuten wel gelukt. Al 2 jaar nu probleemloos.
Misschien heb ik geluk. Bontrager geeft ook niet aan dat er bij de rimstrips ook tape gebruikt moet worden.
Enige nadeel vind ik is dat de strip best dik is waardoor banden lastig te monteren zijn. Je mist soms n paar mm extra diepte in het velgbed waardoor het erg strak is met sommige type banden.
Misschien heb ik geluk. Bontrager geeft ook niet aan dat er bij de rimstrips ook tape gebruikt moet worden.
Enige nadeel vind ik is dat de strip best dik is waardoor banden lastig te monteren zijn. Je mist soms n paar mm extra diepte in het velgbed waardoor het erg strak is met sommige type banden.