Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 09 feb 2013 20:13

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Fiets is van 2011 maar Open Corsa's doen hem goed!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 09 feb 2013 20:27

Schitterend die tijdrit fiets! In het echt was hij nog mooier! :)

@paul: Inderdaad mooi de klassieke look van de bandjes bij het klassiek gevormde frame.
Ps. Een zadel staat meestal gewoon te hoog als hij zo naar beneden gekanteld moet worden.

hanoskator
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
Locatie: Groningen

hanoskator 11 feb 2013 17:32

Hoi! :D

Ik heb mijn supersix uit 2011 weer eens opgebouwd. Had hem destijds gesloopt om dat ik het toch niet meer aandurfde op carbon te koersen. Heb toen een caad 9 frame met deze onderdelen opgebouwd. Deze was echter bij een val gesneuveld en aangezien ik door blessureleed nu niet meer koers heb ik deze weer eens opgebouwd ;).

De buildlist:

Frame Cannondale supersix 2011 black/white : 980 gram
Fork: supersix: 360 gram
Shifters: ultegra 6700
Derailleurs: ultegra 6700
Remmen: ultegra 6700
Cranks: Sram red bb30
Pedalen: Dura-ace Carbon
Zadelpen: 3T dorico LTD
Stuurpen: 3T Team
Stuur: 3T rotundo Pro
Wielen: Easton ec 90 aero
tubes: Continental Competition
Ketting & cassette: Dura Ace 7800
Totaal 7.05KG
Reacties zijn welkom!

Afbeelding
Trainen is voor talentlozen =P

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 feb 2013 19:24

Fiets ziet er op zich mooi uit, maar de onderdelen vind ik bij elkaar genomen nogal rommelig ogen. Veel verschillende merken die op zichzelf prima zijn en uitstekend functioneren, maar in combinatie niet echt een mooie en evenwichtige afmontage oplevert. Ik denk dat als je een Shimano crankset monteert of beter nog een zwarte Cannondale SL crankset met zwarte stronlight bladen dat het voor mij beter in balans is. Helaas is Cannondale SL crankset nogal duur. Daarnaast zijn de Easton wielen heel prominent aanwezig, maar dat komt door de decals en deze zitten helaas onder de lak.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 11 feb 2013 19:38

hanoskator schreef:Hoi! :D

Ik heb mijn supersix uit 2011 weer eens opgebouwd. Had hem destijds gesloopt om dat ik het toch niet meer aandurfde op carbon te koersen. Heb toen een caad 9 frame met deze onderdelen opgebouwd. Deze was echter bij een val gesneuveld en aangezien ik door blessureleed nu niet meer koers heb ik deze weer eens opgebouwd ;).

De buildlist:

Frame Cannondale supersix 2011 black/white : 980 gram
Fork: supersix: 360 gram
Shifters: ultegra 6700
Derailleurs: ultegra 6700
Remmen: ultegra 6700
Cranks: Sram red bb30
Pedalen: Dura-ace Carbon
Zadelpen: 3T dorico LTD
Stuurpen: 3T Team
Stuur: 3T rotundo Pro
Wielen: Easton ec 90 aero
tubes: Continental Competition
Ketting & cassette: Dura Ace 7800
Totaal 7.05KG
Reacties zijn welkom!

Afbeelding
Prachtige fiets. Zwart en wit met rode accenten, matcht allemaal perfect!

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 11 feb 2013 21:10

boswielrenner schreef:Fiets ziet er op zich mooi uit, maar de onderdelen vind ik bij elkaar genomen nogal rommelig ogen. Veel verschillende merken die op zichzelf prima zijn en uitstekend functioneren, maar in combinatie niet echt een mooie en evenwichtige afmontage oplevert. Ik denk dat als je een Shimano crankset monteert of beter nog een zwarte Cannondale SL crankset met zwarte stronlight bladen dat het voor mij beter in balans is. Helaas is Cannondale SL crankset nogal duur. Daarnaast zijn de Easton wielen heel prominent aanwezig, maar dat komt door de decals en deze zitten helaas onder de lak.
U pist azijn.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 11 feb 2013 21:39

paulwindtegen schreef:
U pist azijn.
Ik had ook al wat dat gevoel. :lol:

Als het enkel is om de boel wat af te breken, zwijg dan gewoon denk ik altijd. :)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 feb 2013 22:05

Hij vraagt toch een mening. Reacties zijn welkom. Nou die geef ik. Ik vind het niet zo mooi om Sram en Shimano te mixen. Kortom; de crankset vind ik er niet goed bij passen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 feb 2013 22:20

Vergeet ik te zeggen dat ik het echt wel een hele mooie fiets vind met een prachtig frame!
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 11 feb 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 11 feb 2013 22:21

Neem een NTFU verzekering, kan je zorgenvrij rondrijden. Verder istie mooi. Maar wel druk. En dat is mijn mening he ;-)
ooit allemaal op een Scalpel

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 11 feb 2013 22:34

paulwindtegen schreef:
boswielrenner schreef:Fiets ziet er op zich mooi uit, maar de onderdelen vind ik bij elkaar genomen nogal rommelig ogen. Veel verschillende merken die op zichzelf prima zijn en uitstekend functioneren, maar in combinatie niet echt een mooie en evenwichtige afmontage oplevert. Ik denk dat als je een Shimano crankset monteert of beter nog een zwarte Cannondale SL crankset met zwarte stronlight bladen dat het voor mij beter in balans is. Helaas is Cannondale SL crankset nogal duur. Daarnaast zijn de Easton wielen heel prominent aanwezig, maar dat komt door de decals en deze zitten helaas onder de lak.
U pist azijn.
Wat een onzin. Boswielrenner geeft gewoon z'n eerlijke en heldere mening, iets waar de eigenaar nota bene zelf nog naar vraagt.
Daarnaast heeft hij ook nog eens gelijk maar dat is dan weer mijn mening :D
Do not CROSS the road!

hanoskator
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
Locatie: Groningen

hanoskator 11 feb 2013 23:13

boswielrenner schreef:Hij vraagt toch een mening. Reacties zijn welkom. Nou die geef ik. Ik vind het niet zo mooi om Sram en Shimano te mixen. Kortom; de crankset vind ik er niet goed bij passen.
Haha ik deel je mening, Wilde ook Liever hollowgrams, ze kosten destijds het 3 voudige van de red cranks en dat vond ik het niet waard. Red cranks zijn ook licht en stijf. ik twijfel nog om een witte rotundo pro stem, wit zadel en de decals op de cranks te verwijderen. De wieldecals vind ik wel super. Zat destijds een fsa compact op maar die vond ik bagger, gaf veel problemen. Vandaar de mix. Oja er komen nog beige tubes op de wielen.
Trainen is voor talentlozen =P

Plaats reactie