Canyon
De middelste maten van de AL zijn nog aardig racy gebleven gelukkig. Zo heeft de 56 (M) een ietsje kortere bovenbuis (5mm korter) maar is de balhoofdbuis wel 1 cm korter (150mm ipv 160mm). De iets kortere bovenbuis is dan nog wel op te vangen met een langere stuurpen, maar door de kortere balhoofdbuis kun je nu wel dieper zitten.
Mmm, nu wordt het wel interessant om te kijken voor een nieuwe..
Mmm, nu wordt het wel interessant om te kijken voor een nieuwe..
60 heeft daarentegen een langere bovenbuis gekregen (,8 mm). Dat is op zich niet verkeerd, maar die balhoofdbuis van 190 mm, met 16 mm I-lock topcap er bovenop is toch wel erg hoog. De 5 mm topcap kost € 50,00 voor de nieuwe Al en dat is dus echt een min punt.
Ik wil graag beginnen met wielrennen. Budget is 1000 euro
Daarom kwam de ROADLITE AL 6.0 in aanmerking
- Denk dat een triple crank (vooral voor een beginner) fijn is?
- Je hebt 2 soorten versnelling "berg // 11-28" en "allround // 11-25" ik woon zelf in Limburg, dus bergen zijn er wel welke raden jullie aan?
Ben zelf ook een stuk groter 1.89m en ik las dat de nieuwe (grotere) modellen een stuk minder "race" zijn?
Daarom kwam de ROADLITE AL 6.0 in aanmerking
- Denk dat een triple crank (vooral voor een beginner) fijn is?
- Je hebt 2 soorten versnelling "berg // 11-28" en "allround // 11-25" ik woon zelf in Limburg, dus bergen zijn er wel welke raden jullie aan?
Ben zelf ook een stuk groter 1.89m en ik las dat de nieuwe (grotere) modellen een stuk minder "race" zijn?
Als je kiest voor een triple is een 11-25 licht genoeg, zeker voor limburg, en ook voor een beginner.day schreef:Ik wil graag beginnen met wielrennen. Budget is 1000 euro
Daarom kwam de ROADLITE AL 6.0 in aanmerking
- Denk dat een triple crank (vooral voor een beginner) fijn is?
- Je hebt 2 soorten versnelling "berg // 11-28" en "allround // 11-25" ik woon zelf in Limburg, dus bergen zijn er wel welke raden jullie aan?
Ben zelf ook een stuk groter 1.89m en ik las dat de nieuwe (grotere) modellen een stuk minder "race" zijn?
Wat je hebt gelezen over het 'race' zijn ging over de Ultimate Al, niet de roadlite. Bovendien is het voor een beginner ook niet relevant, tenzij je wedstrijden wilt gaan rijden en je daarbij een bepaalde diepe houding op je fiets wenst.
Belangrijk is vooral dat je de goede maat kiest, dus laat je daarvoor opmeten..
day, welkom op het forum!day schreef:Ik wil graag beginnen met wielrennen. Budget is 1000 euro
Daarom kwam de ROADLITE AL 6.0 in aanmerking
- Denk dat een triple crank (vooral voor een beginner) fijn is?
- Je hebt 2 soorten versnelling "berg // 11-28" en "allround // 11-25" ik woon zelf in Limburg, dus bergen zijn er wel welke raden jullie aan?
Ben zelf ook een stuk groter 1.89m en ik las dat de nieuwe (grotere) modellen een stuk minder "race" zijn?
verder sluit ik mij aan bij de reactie van feddek
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Thnx voor de info.feddek schreef:Als je kiest voor een triple is een 11-25 licht genoeg, zeker voor limburg, en ook voor een beginner.day schreef:Ik wil graag beginnen met wielrennen. Budget is 1000 euro
Daarom kwam de ROADLITE AL 6.0 in aanmerking
- Denk dat een triple crank (vooral voor een beginner) fijn is?
- Je hebt 2 soorten versnelling "berg // 11-28" en "allround // 11-25" ik woon zelf in Limburg, dus bergen zijn er wel welke raden jullie aan?
Ben zelf ook een stuk groter 1.89m en ik las dat de nieuwe (grotere) modellen een stuk minder "race" zijn?
Wat je hebt gelezen over het 'race' zijn ging over de Ultimate Al, niet de roadlite. Bovendien is het voor een beginner ook niet relevant, tenzij je wedstrijden wilt gaan rijden en je daarbij een bepaalde diepe houding op je fiets wenst.
Belangrijk is vooral dat je de goede maat kiest, dus laat je daarvoor opmeten..
Ik woon praktisch naast heerlen (3km ofzo?) ik las dat het testcenter gesloten was. Kunnen zij mij wel nog opmeten?
Standaard zit er een bergverzet op, is dus wel aan te raden om deze te wijzigen naar All-round?
Dat is helaas al dicht, dus dat zal niet gaan. Google even of je bij jou in de buurt vrijblijvend of voor weinig een meting kan laten doen.
Ik zou inderdaad voor het allround verzet gaan, omdat dan de verschillen tussen de verschillende versnellingen minder groot zijn, wat fijner fietst.
Ik zou inderdaad voor het allround verzet gaan, omdat dan de verschillen tussen de verschillende versnellingen minder groot zijn, wat fijner fietst.
Het testcenter van Canyon in Heerlen zat in een gewone fietsenwinkel van eigenaar Peter Hogenhout. De winkel heet Bike-fun. Peter en zijn medewerkers daar hebben dus nog steeds de ervaring met Canyon en ik begreep dat je nog steeds via hem een Canyon kan bestellen. Je kan alleen geen proefritten meer maken, omdat de Canyonfietsen er niet meer staan.
Je kan je dus daar ook laten opmeten, maar dan zal je er wel voor moeten betalen. € 20,- heb ik geloof ik daar twee jaar geleden betaald voor het opmeten.
Verder moet je nog maar wat lezen over die verschillende verzetten, triple of compact. Met een compact kom je zeer waarschijnlijk ook wel de berg op. Ik heb zelf voor een compact gekozen, hoef je ook niets bij te betalen.
Je kan je dus daar ook laten opmeten, maar dan zal je er wel voor moeten betalen. € 20,- heb ik geloof ik daar twee jaar geleden betaald voor het opmeten.
Verder moet je nog maar wat lezen over die verschillende verzetten, triple of compact. Met een compact kom je zeer waarschijnlijk ook wel de berg op. Ik heb zelf voor een compact gekozen, hoef je ook niets bij te betalen.
Ik zag net dat de Ultimate AL pas in wk. 19/22 van volgend jaar wordt geleverd?! Dat is wel erg laat of niet? Ik had eigenlijk stiekem gehoopt om voor de eerste trainingswedstrijden in februari 2012 een AL te kunnen aanschaffen....helaas..
Ik zou als beginner voor een triple gaan. Je wil gewoon op de Keutenberg en Eyserbosweg goed kunnen schakelen en snel willen bovenkomen. Dit weegt op tegen het missen van een 16 op het vlakke (terwijl je wel een 15 en een 17 hebt).
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05