Dat is ook precies het doel van een rimstrip. Dat werd vroeger vooral gebruikt om normale velgen geschikt te maken om tubeless te rijden op de MTB.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Op mijn Canyon Endurace (https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... /3367.html) heb ik momenteel 28 mm banden die niet tubeless zijn. Ik zou graag tubeless gaan rijden. Nu heb ik even rondgekeken en wilde ik er continental Grandprix 5000 TL van 28 mm opzetten. Helaas kan ik deze nergens meer vinden. Alternatief is de 25 mm versie van deze banden die wel beschikbaar zijn of een vergelijkbare band van 28 mm.
Mijn vraag is nu: is het bij tubeless een groot verschil tussen 25 mm en 28 mm? En wat is een goed alternatief voor 28 mm TL voor de continental grandprix 5000 TL?
Mijn vraag is nu: is het bij tubeless een groot verschil tussen 25 mm en 28 mm? En wat is een goed alternatief voor 28 mm TL voor de continental grandprix 5000 TL?
Grand Prix 5000 S TR is bij Futurumshop gewoon op voorraad: https://www.futurumshop.nl/continental- ... LLEALw_wcB
Opm. de TL (tubeless) versie is inmiddels vervangen door de TR (tubeless ready) versie.!
Opm. de TL (tubeless) versie is inmiddels vervangen door de TR (tubeless ready) versie.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Slik. Die reviews zijn niet meteen positief.
Ik ben me bewust dat negatieve reviews meer weerklank hebben dan andere, maar dit bandje blijft toch een twijfelachtige reputatie hebben.
Ik ben me bewust dat negatieve reviews meer weerklank hebben dan andere, maar dit bandje blijft toch een twijfelachtige reputatie hebben.
Inderdaad niet best.
Ik heb heel lang, naar volle tevredenheid, met de GP4000SII gereden tot op een gegeven moment er iets aan de band verandert is en elke band wel een QC probleem had.
Dan Speci Sworks turbo, topband.
Nu tubeless:
- Pro One: niet echt tevreden, snel versleten, vaak lek dus fiets onder de melk, wel altijd verder kunnen rijden
- Gewone One: beetje trager, gaat langer mee, lekken worden moeilijker gedicht (maar altijd verder kunnen rijden)
- Vittoria Corsa Control: topband maar zo moeilijk om de eerste in de velg te ploppen, QC probleem (kleine gaatjes in de wang), heerlijk veel grip in het natte
- Michelin Power Road: nog niet mee gereden, makkelijk op de velg en dicht, valt erg breed (28mm voor een 25mm band)
Ik heb heel lang, naar volle tevredenheid, met de GP4000SII gereden tot op een gegeven moment er iets aan de band verandert is en elke band wel een QC probleem had.
Dan Speci Sworks turbo, topband.
Nu tubeless:
- Pro One: niet echt tevreden, snel versleten, vaak lek dus fiets onder de melk, wel altijd verder kunnen rijden
- Gewone One: beetje trager, gaat langer mee, lekken worden moeilijker gedicht (maar altijd verder kunnen rijden)
- Vittoria Corsa Control: topband maar zo moeilijk om de eerste in de velg te ploppen, QC probleem (kleine gaatjes in de wang), heerlijk veel grip in het natte
- Michelin Power Road: nog niet mee gereden, makkelijk op de velg en dicht, valt erg breed (28mm voor een 25mm band)
Ik ben zelf een beetje bang om tubeless te rijden met een smalle band (25mm) en dus wat hogere druk. Met de 32mm Michelin Power Roads zijn mijn ervaringen top: nog niet lek gereden deze winter, verliest quasi geen druk, en is nog vrij licht ondanks de breedte. En op dik 3 bar bolt die nog steeds vlot.
Alleen ervaring met P Zero Velo TLR en mavic yksion pro ust ii. Beide monteren erg makkelijk en rijden prima. Houden ook prima lucht, ik zou die Pirelli's altijd nemen vanwege de true size maar ze zijn toch wel aardig duur... Die mavic kocht ik in de aanbieding en zijn bijna nergens meer te krijgen. Het nadeel is dat 28mm valt als 30.5mm. 1x kleine lek gehad op achterband en lek werd snel gedicht door sealant. Vooral die Pirelli toch wel een top band
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je moet ook geen 25mm meer nemen, die zijn even breedt als de oude 23mm banden.
(omdat we ze nu op bredere velgen monteren passen ze de maat aan)
Zorg dat je minimaal tussen de 28 en 30mm netto uitkomt. Minder is echt nergens goed voor.
De schwalbes vond ik prima. Nu de prirelli Pzero TLR 28mm en die zijn net ff fijner. Maar wel een stuk duurder.
Laat conti lekker in de winkel liggen zou ik zeggen.
(omdat we ze nu op bredere velgen monteren passen ze de maat aan)
Zorg dat je minimaal tussen de 28 en 30mm netto uitkomt. Minder is echt nergens goed voor.
De schwalbes vond ik prima. Nu de prirelli Pzero TLR 28mm en die zijn net ff fijner. Maar wel een stuk duurder.
Laat conti lekker in de winkel liggen zou ik zeggen.
Ik rijd sinds enige tijd tubeless met de Pirelli P Zero Race TLR 28mm. Montage zonder gereedschap (velg LB AR35 Pro), plopt zonder booster, rijdt soepel, heeft betere cijfers voor lekrijden dan de nieuwe Conti (tegenover toegenomen rolweerstand). Sindsdien niet meer lek gereden, en nu deze week ook de fiets van Mevr Woefdram hierop over gezet. Voorlopig een blijvertje, zeg er direct bij dat ik nog niet heel veel ervaring heb met tubeless op de raceset.
Ja ik heb toen gelijk 5 banden gekocht toen ze in de aanbieding waren bij Futurumshop, ze zijn nu 5 tientjes per band is nog duur maar wel okay. Hoeveel bar komen jullie eigenlijk op uit? Ik las ergens dat ze op minimaal 6 bar moeten
Ik ga de Contis in 25mm op 5.5 bar rijden en dat is al aan de bovenkant lijkt me ('k weeg 64kg). De Michelin Power Road 32mm worden niet harder dan 3.5 bar opgepompt. 6 bar voor een 28mm band... dat rijd ik nog niet met binnenbandjes in.