Het grote domme vragen topic
Dat zie ik in mijn omgeving ook heel veel.
7km fietsen naar de middelbare school moet met een e-bike.
Regen dan met de auto.
Dochter van mijn buren woont hemelsbreed 200m bij ons vandaan en die komt minstens de helft van de tijd met de auto.
Haar zus die op 600m bij ons vandaan woont idem dito.
Andere uiterste is mijn jeugd. 16km fietsen enkele reis naar school op een Sparta met 3 sturmey-archer versnellingen.
Dat is wel echt te veel vind ik. En een Tom Dumoulin ben ik er ook niet van geworden.
Regen dan met de auto.
Dochter van mijn buren woont hemelsbreed 200m bij ons vandaan en die komt minstens de helft van de tijd met de auto.
Andere uiterste is mijn jeugd. 16km fietsen enkele reis naar school op een Sparta met 3 sturmey-archer versnellingen.
Dat is wel echt te veel vind ik. En een Tom Dumoulin ben ik er ook niet van geworden.
Kunnen de kinderen nog niks aan doen, is luiheid / drukte / gebrek aan planning van de ouders.
Ouders willen én kinderen én tijd voor zichzelf én een goed leventje. Dus pa en ma moeten beide werken, sporten, sociale contacten onderhouden. Die tijd kunnen ze niet de kinderen verzorgen, dus dat doet de bso / nanny / oppas. Dat kost ook weer een sloot geld, nog harder/meer werken, nog minder tijd. Vicieuze cirkel.
Het zit volgens mij erin dat mensen niet meer willen kiezen tussen tijd voor jezelf, liefde van en voor kinderen, 1x per jaar op vakantie of meerdere keren, regelmatig een nieuwe auto etc maar men wil alles en niet slechts een deel.
Zo hol je je leven wel uit en geef je heel makkelijk toe aan kinders wil.
Ken enkele ouderparen die zo zijn, meer/duurder/vaker etc en die lopen continue op hun tandvlees. Ken er ook die redelijk traditioneel zijn, het een of het ander. Nieuwe keuken? Dan doen we 3 jaar langer met deze auto.
De laatste zijn een stuk relaxter en de kinderen zijn ook leuker.
Tjonge, eBike als graadmeter voor geluk.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 18 sep 2022 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Hier ook 15km enkele reis naar school. Maar er werd gefietst in grote groepen van denk wel 30 man. 2 aan 2. Elke ochtend verzamelen op vast punt.bakboord1 schreef: ↑18 sep 2022 21:14 Dat zie ik in mijn omgeving ook heel veel.
Regen dan met de auto.
Als in winter echt koud en nat was ging ik trouwens met de bus.
Ik fietste altijd 10 km enkele reis naar school en 2x in de week nog 10 km enkele reis om anderhalf uur te trainen. Op een fiets met drie versnellingen. Niks mis mee. En als het echt slecht weer was kon ik met de bus, maar anders gewoon een regenpak etc. Mijn kinderen fietsen altijd. Wij brachten ze toen ze klein waren lopend of op de fiets weg. En er zijn hier heel veel ouders die lopend kunnen, maar de kinderen met de auto brengen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Mijn neefje gaat sinds deze maand naar de middelbare school, 10 km van huis. Bij heeft ook een e-bike gekregen. Ik lobbyde de hele tijd al dat het geld voor de accu en motor beter in een betere fiets gestopt konden worden. Maar ja iedereen in het groepje had een etiket, dus dan moet je mee. Na een week gaf m'n zus me gelijk, hij is zo snel heen en weer, en meestal fietst hij alleen omdat de anderen zo langzaam gaan.
Mijn dochter kreeg een ebike toen ze naar de middelbare school ging.
-11km enkele reis en geen dorpsgenoten op dezelfde school dus altijd alleen
-Ik kocht de fiets nagenoeg ongebruikt voor een prijs waarvoor je net aan een fatsoenlijke normale fiets hebt.
-Papa kon zo mooi leren hoe zo'n ding in elkaar steekt. Eens fietsenmaker geweest, blijf je dat altijd een beetje.
-Destijds draaide ze op hoog niveau mee in de Limburgse atletiek. Dus beweging kreeg ze genoeg.
Al met al redenen genoeg om een kwart tot een derde van de reistijd af te halen.
-11km enkele reis en geen dorpsgenoten op dezelfde school dus altijd alleen
-Ik kocht de fiets nagenoeg ongebruikt voor een prijs waarvoor je net aan een fatsoenlijke normale fiets hebt.
-Papa kon zo mooi leren hoe zo'n ding in elkaar steekt. Eens fietsenmaker geweest, blijf je dat altijd een beetje.
-Destijds draaide ze op hoog niveau mee in de Limburgse atletiek. Dus beweging kreeg ze genoeg.
Al met al redenen genoeg om een kwart tot een derde van de reistijd af te halen.
Campagnolo Ultra Dork
Die MTB's zijn trouwens hele leuke dingen om op vakantie te huren. Met het hele gezin (een gedeelte van) het rondje dat papa gemaakt heeft doen, zonder gezeur dat het zo steil en zo zwaar is. En ook niet lui om het zwembad hangen.
Campagnolo Ultra Dork
Mijn zoon coacht jonge sporters bij een studenten sportvereniging. Elke jaar een nieuwe lichting achttienjarigen. Ze zien het atletisch startniveau al dalen en wijten dat aan de e-fiets. Kinderen gaan op de e-fiets naar school.
hun fietsen.
Ik kijk dan eerder richting de spelcomputer en telefoon. Wij waren vroeger altijd buiten aan het voetballen, basketballen en vechten. Nu zit het de hele dag met een schermpje voor de neus.
Ik ben opgegroeid in een dorp met alle middelbare scholen van de regio dus het soort fiets had dan echt niks uitgemaakt. Hetzelfde geldt voor alles wat in de stad woont. Als het daar echt lui is, gaat het wel met de bus.
Ik ben opgegroeid in een dorp met alle middelbare scholen van de regio dus het soort fiets had dan echt niks uitgemaakt. Hetzelfde geldt voor alles wat in de stad woont. Als het daar echt lui is, gaat het wel met de bus.
Campagnolo Ultra Dork
Zo zie ik het ook. En dan heb ik liever dat ze met de e-bike rijden, dan gans de dag voor een scherm te zitten.Ernie C. schreef: ↑19 sep 2022 09:16 Ik kijk dan eerder richting de spelcomputer en telefoon. Wij waren vroeger altijd buiten aan het voetballen, basketballen en vechten. Nu zit het de hele dag met een schermpje voor de neus.