Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 jan 2010 18:42

Dat kan wel zijn, maar als je speekt over emotie(zoals werd gedaan) heb je het volgens mij niet echt over token.

pinarelloridley
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:48

pinarelloridley 10 jan 2010 18:44

Nou weten we het wel vriend;)
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 10 jan 2010 18:50

chrissiewizzie schreef:Emotioneel worden is inderdaad wel weer een stap verder, maar voor mij spreken de klassieke Italiaanse merken meer tot de verbeelding dan de moderne Duitse. Of ze nu uit modern carbon gemaakt zijn en in het Verre Oosten geproduceerd zijn of niet.


Je moet uiteraard kiezen en kopen wat je zelf mooi vind. Alleen word wel eens een beetje moe dat altijd iets italiaans direkt in verband gebracht word met emotie en dit bij een duitser in de ogen van een (groot?) aantal onder ons niet het geval kan zijn! Blijft allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. Trouwens als ik de technische waardes (gewicht, stijfheid e.d.) van een gemiddeld duits frame bekijk maakt dat heel wat emotie in mij los! :D
No pain no gain, no guts no glory!

pinarelloridley
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:48

pinarelloridley 10 jan 2010 18:52

Ja dat kan diesel. Laat ik het dan zo stellen. Ik ben blij met mijn fiets, heb er hard voor gewerkt en hoop er wedstrijden op te winnen. Zo beter? haha, de duitse frames zijn zeker stijf!
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 jan 2010 18:53

Pinarelloridley schreef:Nou weten we het wel vriend;)


Ok Ok Ik zal ophouden. Is trouwens niet persoonlijk en heb niets tegen die tokens en ook vind ik je fiets mooi. Vind het alleen leuk om mensen met emotie soms een beetje te stangen ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2010 18:55

dieseltje schreef:
Ik zou ook emotioneel worden als ik een Pinarello gekocht had, wetende dat de fiets veel zwaarder is dan de concurrentie en dan nog maar niet gesproken over de al gesteste kreukelzones voor en achter ;)


Tuurlijk, dit horen we altijd van mensen die niks met merken als Pina hebben. Je vergeet echter dat de Prince en de Dogma gewoon prima waarden scoren die nauwelijks onder doen voor de hier zo geroemde fietsen als een Scott Addict.
Less is bore

pinarelloridley
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:48

pinarelloridley 10 jan 2010 18:55

:) Ik denk dat ik het woord emotie een beetje verkeerd gebruikt heb. wat ik met de foto probeerde te zeggen. Jammer dat je de fiets nu niet kunt gebruiken met dit weer, en de oude fiets uit de stalling moet halen!
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2010 19:42

Daniel1975 schreef:
dieseltje schreef:
Ik zou ook emotioneel worden als ik een Pinarello gekocht had, wetende dat de fiets veel zwaarder is dan de concurrentie en dan nog maar niet gesproken over de al gesteste kreukelzones voor en achter ;)


Tuurlijk, dit horen we altijd van mensen die niks met merken als Pina hebben. Je vergeet echter dat de Prince en de Dogma gewoon prima waarden scoren die nauwelijks onder doen voor de hier zo geroemde fietsen als een Scott Addict.


Behalve dat ze als dieplood wegen. Het laatste Pina frame wat bij Tour getest was woog maar ruim 300 gram meer dan wat Pina claimt.

Aan die Simplon is niets Duits overigens. 't merk komt uit Oostenrijk. Ben geen fan van die blauwe versie, maar 't is tenminste geen eenheidsworst als die Pina. Frame is qua stijfheid/gewicht wel beter dan die FP3.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 jan 2010 19:52

japie carbon schreef:Dat kan wel zijn, maar als je speekt over emotie(zoals werd gedaan) heb je het volgens mij niet echt over token.


Als jij mij een fiets kado doet met die tokkie wielen kan best ik emotioneel worden hoor, Japie....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 10 jan 2010 19:56

Daarin ben ik het ook eens met AMclassic-fan. Ik vind de Simplon een veel mooier frame dan de Pina. Het heeft iets origineler en scoort ook beduidend beter in de stijfheidswaarden, comfort en gewicht.
Maar voor een merk zoals Pina betaal je nu eenmaal. Of betaal je voor de emotie van het merk?:) Voor mij althans straalt er evenveel emotie van mijn Canyon dan van gelijk welke Pina.
Mijn Canyon Ultimate CF

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2010 20:09

Ach, de voors en tegens zul je altijd houden, maar zou mij niet verbazen als er dit jaar een fietsje als dit hier in huis staat....
(overigens zonder die LW's)

Afbeelding
Less is bore

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 10 jan 2010 20:16

Het laatste Pina frame wat bij Tour getest was woog maar ruim 300 gram meer dan wat Pina claimt.


+1 Dat heb ik ook gelezen en dat is dan voor mij voldoende reden om voor het vele geld een andere keuze te maken los nog van het feit of ik een Pina mooi vindt of niet!

Beetje of topic: Vindt het trouwens wel jammer dat die vorarlbergers hun fiets nog niet in Nederland verkopen!
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie