Titanium fietsen
Als iemand nog iets zoekt, kader of hele fiets, this is the place to be:
http://www.highendcycling.de/de/aktuelle-angebote.html
Ikzelf heb al 2 keer met volle tevredenheid een kader naar België laten komen van deze winkel.
http://www.highendcycling.de/de/aktuelle-angebote.html
Ikzelf heb al 2 keer met volle tevredenheid een kader naar België laten komen van deze winkel.
vertel...............erg nieuwsgierig !!!!indecs schreef:Thanks! Ja, afwerking is geborsteld. Makkelijk zelf bij te houden in het geval van krassen.
Succes met de Diamant!
Net even een kort testrondje gedaan met de Ernie Frieke wielen en Grand Bois 32mm banden... Belachelijk.
Tja, het is een flinke stap van 23mm Veloflex naar 32mm Grand Bois, dus het effect was vrij dramatischpoets schreef:vertel...............erg nieuwsgierig !!!!
Ik heb er Challenge latex cross biba's in, opgepompt tot iets meer dan 4 bar en toen kon de pret beginnen. Fietspaden met stoeptegels veranderen in golvend asfalt
Oke, richels en gebarsten asfalt voel je nog steeds vrij goed, maar alles is wel echt een stuk gedempter.
Het is heel raar, maar het lijk ook alsof de fiets met deze wielen/banden gewoon beter/voorspelbaarder stuurt dan met de Neutrons en Veloflex.
Het is wennen, want als je de wielen ziet denk je "dit is niet vooruit te branden!". Integendeel, het gaat als de brandweer, en ik lijk weinig te merken van het extra gewicht met optrekken. In totaal voor de wielset+banden zo'n 400gram schat ik. Eens benieuwd hoe dit in de heuvels voelt.
indecs schreef:Tja, het is een flinke stap van 23mm Veloflex naar 32mm Grand Bois, dus het effect was vrij dramatischpoets schreef:vertel...............erg nieuwsgierig !!!!
Ik heb er Challenge latex cross biba's in, opgepompt tot iets meer dan 4 bar en toen kon de pret beginnen. Fietspaden met stoeptegels veranderen in golvend asfalt
Oke, richels en gebarsten asfalt voel je nog steeds vrij goed, maar alles is wel echt een stuk gedempter.
Het is heel raar, maar het lijk ook alsof de fiets met deze wielen/banden gewoon beter/voorspelbaarder stuurt dan met de Neutrons en Veloflex.
Het is wennen, want als je de wielen ziet denk je "dit is niet vooruit te branden!". Integendeel, het gaat als de brandweer, en ik lijk weinig te merken van het extra gewicht met optrekken. In totaal voor de wielset+banden zo'n 400gram schat ik. Eens benieuwd hoe dit in de heuvels voelt.
Ben wel benieuwd naar de specs van de Ernst Frieke wielen (velg, naaf) en foto's met deze wielen en de Grand Bois-banden ......
De wielen:
- 32 gaats Record naven
- DT RR440 velgen (21mm breed) met asymmetrische achtervelg.
- DT Revolution spaken met alu nippels. Volgens mij DT Comp aan de aandrijfzijde.
Goeie daglichtfoto's kunnen komend weekend pas, dus even geduld aub...
Heel misschien volgt er nog een bank-foto
De spatborden worden waarschijnlijk toch zwarte SKS. Ik heb iemand gesproken die de Honjo's heeft en die schijnen niet zo stevig te zijn; de stangetjes zijn namelijk ook van aluminium.
Van de SKS weet ik uit ervaring dat je ze heel solide zijn, mits goed afgesteld.
@ fe: winterrit in het zuiden moeten we zeker eens doen!
- 32 gaats Record naven
- DT RR440 velgen (21mm breed) met asymmetrische achtervelg.
- DT Revolution spaken met alu nippels. Volgens mij DT Comp aan de aandrijfzijde.
Goeie daglichtfoto's kunnen komend weekend pas, dus even geduld aub...
Heel misschien volgt er nog een bank-foto
De spatborden worden waarschijnlijk toch zwarte SKS. Ik heb iemand gesproken die de Honjo's heeft en die schijnen niet zo stevig te zijn; de stangetjes zijn namelijk ook van aluminium.
Van de SKS weet ik uit ervaring dat je ze heel solide zijn, mits goed afgesteld.
@ fe: winterrit in het zuiden moeten we zeker eens doen!
32mm Grand Bois? Waar vind je die ? ik gok Mario Verhoeven op defietsenmaker.nl of Marten op m-gineering.nl ???indecs schreef:Tja, het is een flinke stap van 23mm Veloflex naar 32mm Grand Bois, dus het effect was vrij dramatischpoets schreef:vertel...............erg nieuwsgierig !!!!
Ik heb er Challenge latex cross biba's in, opgepompt tot iets meer dan 4 bar en toen kon de pret beginnen. Fi
Beiden trouwens bij deze aanbevolen, Super Service van deze fietsers.....
Ik vond zelf 25 mm Durano's van Schwalbe al een hele stap vanuit de 23 mm race wereld ,
waarbij ik nog een hele tijd heb zitten worstelen met de druk. Nu heb ik ze op 6 atm, en daar kom ik mee "rond" (fiets 8 kg, berijder 65 kg)
Heeel graag jullie commentaar....
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
ja die 32mm lijkt me ook wel wat voor mij ging ook een wereld open toen ik titanium ging rijden in combinatie met 25mm continental 4000s op 6 bar en latex binnenbanden
Weet niet precies wat mijn fiets weegt ik zelf 61 kilo
Maar 25mm is echt max wat in mijn borgini kan
En zo een schitterend project als van indecs kan mijn beurs niet trekken
Maar ben meer dan tevreden met mijn Borgini
Weet niet precies wat mijn fiets weegt ik zelf 61 kilo
Maar 25mm is echt max wat in mijn borgini kan
En zo een schitterend project als van indecs kan mijn beurs niet trekken
Maar ben meer dan tevreden met mijn Borgini