Canyon
brr Canyon maakt het me niet echt makkelijk
Normaal had ik voor volgend (koers)jaar gewoon een nieuw AL frame gekocht. Maar ...
- omdat de sponsoring wegvalt komt een AL2012 frame ook al op 900€, slechts 100€ minder dan een CF frame met sponsoring. Alleen denk ik dat de AL stijver (en robuuster) is en dat de 200gram gewichtswinst bij de CF daar niet tegen op weegt.
- omdat de AL2012 in geometrie verandert is van de AL2011 twijfel ik een beetje in hoeverre die veranderingen het rijgedrag beïnvloeden. Zitbuis en bovenbuis zijn slechts 5mm korter, dat lijkt me geen probleem. Ook het 10mm kortere balhoofd is geen probleem. De balhoofdhoek is echter 0.25° groter en de zitbuishoek is 0.5° groter. Dit betekend dat de AL2012 'rechter' staat dan de AL2011. Vandaar ook de 12.5mm kortere wielbasis. Ik heb er geen idee van of dat de sportieve rijeigenschappen beïnvloed. Daarom komt de CF weer in de kijker omdat de geometrie hiervan identiek is aan de AL2011.
pff ... waarom hadden ze het nu niet gewoon gelaten zoals het was
Normaal had ik voor volgend (koers)jaar gewoon een nieuw AL frame gekocht. Maar ...
- omdat de sponsoring wegvalt komt een AL2012 frame ook al op 900€, slechts 100€ minder dan een CF frame met sponsoring. Alleen denk ik dat de AL stijver (en robuuster) is en dat de 200gram gewichtswinst bij de CF daar niet tegen op weegt.
- omdat de AL2012 in geometrie verandert is van de AL2011 twijfel ik een beetje in hoeverre die veranderingen het rijgedrag beïnvloeden. Zitbuis en bovenbuis zijn slechts 5mm korter, dat lijkt me geen probleem. Ook het 10mm kortere balhoofd is geen probleem. De balhoofdhoek is echter 0.25° groter en de zitbuishoek is 0.5° groter. Dit betekend dat de AL2012 'rechter' staat dan de AL2011. Vandaar ook de 12.5mm kortere wielbasis. Ik heb er geen idee van of dat de sportieve rijeigenschappen beïnvloed. Daarom komt de CF weer in de kijker omdat de geometrie hiervan identiek is aan de AL2011.
pff ... waarom hadden ze het nu niet gewoon gelaten zoals het was
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
@perush: ik ben niet zo een enorme geometrie kenner, maar zouden die paar halve en kwart graden echt zoveel uitmaken? Ik zou voor koersen overigens voor aluminium gaan. Dat breekt gewoon minder snel. Een deukje is zonde, maar geen probleem.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
Ik zie bij het aluminium frame bij de verwachte levertijd Week 12 staan! Kan ik deze winter er dus niet op fietsen.
Raar dat de sponsoring niet meer geldt.
Gek dat ze aan de geometrie hebben gesleuteld.
Ben even wat minder enthousiast, vooral door de levertijd. Even nadenken of ik niet een ander merk neem.
Raar dat de sponsoring niet meer geldt.
Gek dat ze aan de geometrie hebben gesleuteld.
Ben even wat minder enthousiast, vooral door de levertijd. Even nadenken of ik niet een ander merk neem.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Canyon is de weg kwijt. Het Al frame was het ideale criterium frame. Rij er zelf al drie jaar naar volle tevredenheid mijn koersjes op rond. Dik pluspunt was de sponsoring. Met de nodige huisvlijt had je gewoon voor €1.500,- een ideale koersbak. Nog nooit op zo'n strak sturend alu frame gereden. De geometrie van het nieuwe frame is helaas minder agressief. Dat wordt dus of uitkijken naar de CF (waar ik eigenlijk liever niet voor ga) of een ander merk wanneer mijn fiets aan vervanging toe is.
Ik vind die levertijden erg vreemd... het losse frame van de Al 2011 is al zo'n week of 3 in bijna alle maten uitverkocht en de nieuwe wordt eind maart geleverd... dat komt er op neer dat je als fabrikant dus meer dan een half jaar geen frame levert,.. zo verlies je toch wel klanten. Ik wilde eigenlijk voor de aanbieding van het 2011 model gaan. Op de dag dat ik wilde bestellen was hij uitverkocht, dan maar de 2012, maar om alle hiervoor algenoemde redenen, met de levertijd en het wegvallen van de sponsoring voorop, wordt het nu toch iets anders. Ik wil in februari met een nieuw strak, betaalbaar alu frame aan de start staan..
-
- Forum-lid
Hallo mannen.
Ik begrijp de teleurstelling voor wat betreft de nu aangegeven levertijden en het niet in het sponsorprogramma opgenomen 2012 Ultimate AL frame. Ik heb nu een interne aanvraag hierover naar Duitsland gestuurd en kom hier zo snel mogelijk op terug. Ik kan niet garanderen dat dit nog voor de BikeMotion gaat lukken omdat ik daar nu al heel druk mee ben. (Zal overigens ook invloed hebben op snelheid van de beantwoording van mailtjes, alvast ons excuus daarvoor)
Gr. Peter
Ik begrijp de teleurstelling voor wat betreft de nu aangegeven levertijden en het niet in het sponsorprogramma opgenomen 2012 Ultimate AL frame. Ik heb nu een interne aanvraag hierover naar Duitsland gestuurd en kom hier zo snel mogelijk op terug. Ik kan niet garanderen dat dit nog voor de BikeMotion gaat lukken omdat ik daar nu al heel druk mee ben. (Zal overigens ook invloed hebben op snelheid van de beantwoording van mailtjes, alvast ons excuus daarvoor)
Gr. Peter
Volgens mij ben jij de eerste die een duidelijke voorkeur voor de CF laat blijken. Fiets je ook wedstrijden of enkel toertochten ? Kun je enige duiding geven bij je stelling ? Waarom rijdt de CF beter dan de Al, waar maakt hij het verschil ?mj schreef:Ik heb beide, (wel beide van 2 jaar terug) en voor 100 euro zou ik HEEL erg zeker voor de carbon gaan. Die rijdt en voelt heel anders, in mijn ogen beter. Comfortabeler en strakker. het gewichtsverschil merk ik niet echt.
nou, ik zou me ook niet als geometriekenner willen omschrijven Ik voel me zowat goed op elke fiets die ik al gehad heb, dus ... (behalve op mijn merckx racing, die bleek achteraf gezien zo slap als een vod)aristos schreef:@perush: ik ben niet zo een enorme geometrie kenner, maar zouden die paar halve en kwart graden echt zoveel uitmaken? Ik zou voor koersen overigens voor aluminium gaan. Dat breekt gewoon minder snel. Een deukje is zonde, maar geen probleem.
Ik heb de geometrietabellen nog wat aan het bekijken geweest. De Al 2012 heeft dezelfde zitbuis- en balhoofdhoek als de Aeroad. De wielbasis is echter 10.5mm korter, maar dit valt dan weer volledig terug te brengen naar de 11mm kortere bovenbuis. Je zou kunnen zeggen dat de AL 2012 een 10mm kortere versie is van de Aeroad. Met die rijeigenschappen zou het dus nogal moeten meevallen.
@jantjuh : deze nacht was de site vlot te bereiken
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Hallo Mannen,
Betreffende de sponsor prijs voor het 2012 Ultimate AL frameset, dit frame gaat ook in het sponsor programma komen en kan dus door licentiehouders met een korting gekocht worden, aanpassing en exacte prijs zal zo snel mogelijk op de website komen.
Betreffende levertijden, we zijn hard aan het onderhandelen om de levertijden voor de framesets en dus ook de fietsen naar voren geschoven te krijgen.
Garanderen kan ik op dit moment niets maar er is dus een goede kans dat de levertijden korter zullen worden dan nu aangegeven.
Let wel, hoe later een bestelling voor een fiets of frameset geplaats wordt, hoe groter de kans dat het een andere productieronde wordt omdat eerdere productierondes dan al uitverkocht raken en dat betekend dan weer een langere levertijd. Dus indien serieus interesse voor fiets of frameset dan het best een order plaatsen en afwachten wat de uiteindelijke levertijd zal zijn, indien het toch te lang blijkt te zijn kan je nog altijd annuleren.
Ik vertrek nu naar Utrecht, wellicht tot ziens op de BikeMotion Hal 12 stand 040
Gr. Peter
Betreffende de sponsor prijs voor het 2012 Ultimate AL frameset, dit frame gaat ook in het sponsor programma komen en kan dus door licentiehouders met een korting gekocht worden, aanpassing en exacte prijs zal zo snel mogelijk op de website komen.
Betreffende levertijden, we zijn hard aan het onderhandelen om de levertijden voor de framesets en dus ook de fietsen naar voren geschoven te krijgen.
Garanderen kan ik op dit moment niets maar er is dus een goede kans dat de levertijden korter zullen worden dan nu aangegeven.
Let wel, hoe later een bestelling voor een fiets of frameset geplaats wordt, hoe groter de kans dat het een andere productieronde wordt omdat eerdere productierondes dan al uitverkocht raken en dat betekend dan weer een langere levertijd. Dus indien serieus interesse voor fiets of frameset dan het best een order plaatsen en afwachten wat de uiteindelijke levertijd zal zijn, indien het toch te lang blijkt te zijn kan je nog altijd annuleren.
Ik vertrek nu naar Utrecht, wellicht tot ziens op de BikeMotion Hal 12 stand 040
Gr. Peter
kijk, dan mag Canyon enkel via het web verkopen, bij welk merk krijg je zo'n directe feedback op je verzuchtingen ??
toppie Peter
toppie Peter
Laatst gewijzigd door perrush op 12 okt 2011 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.