Colnago
Ik zal mezelf ook eens in dit topic verdiepen aangezien ik kort geleden een net C40 frame gekocht heb. Het frame moet nog binnenkomen ( helaas zonder zadelpen )- en ik hoop het ergens volgende week binnen te hebben. Volgens de verkoper is het in nagenoeg onberispelijke staat. Opbouw wordt niet zo spannend, meeste onderdelen gaan waarschijnlijk over van de stalen Holdsworth. Frame stond al jaren in deze kleur ( of blauw variant ) op mijn verlanglijstje - maar nagenoeg onbetaalbaar in nette staat. Zeker toen deze versie ( 2002 ) net werd uitgebracht was dit gewoon een brug te ver. Kleur is LX11 van Colnago, en de opbouw wordt dus als volgt:
Frame en vork : Colnago C40
Groep : Campagnolo Record / Super Record 11
Voorbouw : Deda Superleggera RS stem - Stuur voorlopig Deda Superzero ( zal nog iets klassiekers worden - Deda Superleggera of zo )
Wielen : Fulcrum Wind 40C
Zadelpen : Nog zoekende - dus mocht iemand nog een C40 zadelpen of een andere zwarte carbon pen weten van 28.0mm
Frame en vork : Colnago C40
Groep : Campagnolo Record / Super Record 11
Voorbouw : Deda Superleggera RS stem - Stuur voorlopig Deda Superzero ( zal nog iets klassiekers worden - Deda Superleggera of zo )
Wielen : Fulcrum Wind 40C
Zadelpen : Nog zoekende - dus mocht iemand nog een C40 zadelpen of een andere zwarte carbon pen weten van 28.0mm
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Prachtig frame.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat ik op de app al zei: voor mij te druk qua design. Maar veel plezier ermee!
Less is bore
Campagnolo Ultra Dork
Klassieke carbon gelugde Colnago: + 10 stijlpunten.
Zag volgens mij je zoekertje op marktplaats voorbij komen, of het was een naamgenoot. Struin zo nu en dan ook nog wel eens naar een c40 of c50. Benieuwd hoe die er opgebouwd uitziet en hoe die rijdt in verhouding tot de andere fietsen.
Gazelle Team TVM \'99
-
- Forum-lid HC
Zelf op een C40 en C50 een aantal jaren geleden gereden, voelt vooral heel smooth aan t.o.v. andere fietsen.
Dempt het oneffen wegdek zoals klinker weggetjes etc, frame geeft hierdoor wel een gevoel van een soort luiheid, het lijkt soms dat er onvoldoende snelheid inzit, maar dat is enkel een gevoel.
Fiets geeft mijn altijd een zeker en een betrouwbaar gevoel, ook in afdalingen, het is vooral een fiets voor lange uren op het zadel.
PS. ik rij nu met een C60.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
C40 en in iets mindere mate C50 moet je willen. De één vindt het een comfortabele racer de ander een zwabberbak met gebrek aan stijfheid. Gewoon een keer een proefrit maken en kijken of het bevalt. Als endurance je doel is en je de scherpte en het gevoel van een echte racer kunt missen is het zeker een goede keuze. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de wilde kleuren en gaat voor zo simpel mogelijk. Het zelf een extreme power gehad in de Saronni kleur (dat lakschema had ik ook op meerdere stalen colnago's) en dat design is (mijn mening/smaak) ook nu nog een van de fraaiste meest tijdloze ontwerpen die colnago heeft gemaakt
Mijn Cx had ook die kleur maar dan in combinatie met geel (toen viel het op maar nu zou het geen optie meer zijn)
Mijn Cx had ook die kleur maar dan in combinatie met geel (toen viel het op maar nu zou het geen optie meer zijn)
Dank voor het delen van jullie ervaringen, daar heb ik wat aan.
Qua kleurstelling spreekt deze variant me altijd wel aan:
Dat is uiteraard geen C40/50 maar het model Extreme Power.
Ik kan overigens niet altijd wijs uit al de verschillende typenummers. Tenminste over hoe die zich tot elkaar verhouden en of er veel verschil in geometrie in zit. Zie o.a. C40/C50/Extreme Power/EPS/C59/C60 (volgens mij zo enigszins in chronologische volgorde). Wellicht dat de enige gelijkenis de gelugde constructie is, die mij optisch kennelijk aanspreekt.
Qua kleurstelling spreekt deze variant me altijd wel aan:
Dat is uiteraard geen C40/50 maar het model Extreme Power.
Ik kan overigens niet altijd wijs uit al de verschillende typenummers. Tenminste over hoe die zich tot elkaar verhouden en of er veel verschil in geometrie in zit. Zie o.a. C40/C50/Extreme Power/EPS/C59/C60 (volgens mij zo enigszins in chronologische volgorde). Wellicht dat de enige gelijkenis de gelugde constructie is, die mij optisch kennelijk aanspreekt.
Gazelle Team TVM \'99