Het grote domme vragen topic
Vandaag heerlijk met de ebike naar werk gereden (heuvelachtig) reistijd vandaag was 30 minuten. Spaart me mooi 15min uit. + 15minuten douchen verzorgen. Kan ik mooi 30 min eerder naar huis, om dan lekker met de hond extra lusje te maken.
Ohja, had ook met auto kunnen gaan. Was nog sneller geweest, maar zo beweeg ik nog wat
Ohja, had ook met auto kunnen gaan. Was nog sneller geweest, maar zo beweeg ik nog wat
-
- Forum-lid HC
Voedt de maatschappij jouw kinderen op?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik begin mij nu toch langzaam oud te voelen, maar deze jongen ging vroeger altijd gewoon van Bruinisse naar Zierikzee 14.7KM door weer en wind met een SturmeyArcher 3sp versnellinkje naar school. Was voor ons de sport om zo min mogelijk met de bus te gaan.
Ik kijk dan ook meewarrig naar al die pubers tegenwoordig op hun ebike. Over een jaar of 7-8 kom ik echter ook in de knel, want dan gaat de jongedame hier in huis daar ook om vragen vrees ik. En als alle vriendjes dan wél een ebike hebben, wat moet je dan?
Ik begrijp al die ouders echt niet die hun kind nu kwakkeloos een ebike geven.
Ik kijk dan ook meewarrig naar al die pubers tegenwoordig op hun ebike. Over een jaar of 7-8 kom ik echter ook in de knel, want dan gaat de jongedame hier in huis daar ook om vragen vrees ik. En als alle vriendjes dan wél een ebike hebben, wat moet je dan?
Less is bore
Precies, je krijgt als ouder gewoon te maken met een dilemma, opgedrongen door de maatschappij. Als je ze geen E-bike geeft, betekent het dat ze voortaan alleen fietsen. Commercie heeft er ook zeker een grote rol in. Stap een willekeurige FM binnen en hij zal je al snel naar een E-bike praten.daniel1975 schreef: ↑19 sep 2022 16:59 Ik begin mij nu toch langzaam oud te voelen, maar deze jongen ging vroeger altijd gewoon van Bruinisse naar Zierikzee 14.7KM door weer en wind met een SturmeyArcher 3sp versnellinkje naar school. Was voor ons de sport om zo min mogelijk met de bus te gaan.
-
- Forum-lid HC
Of we begrijpen elkaar verkeerd of ik maak me zorgen
Ik heb niet 100% invloed op de opvoeding van mijn kinderen
De school heeft invloed, vrienden, alles wat ie onderweg tegenkomt.
Of je dat dan invloeden noemt of een deel van de opvoeding. Mijn opvoeding is ook een invloed en van elke ouder anders.
+1daniel1975 schreef: ↑19 sep 2022 16:59 Ik begin mij nu toch langzaam oud te voelen, maar deze jongen ging vroeger altijd gewoon van Bruinisse naar Zierikzee 14.7KM door weer en wind met een SturmeyArcher 3sp versnellinkje naar school. Was voor ons de sport om zo min mogelijk met de bus te gaan.
Hier volgend jaar hetzelfde dilemma, hoewel ik de indruk heb dat er hier in de omgeving toch ook nog wel wat kinderen op gewone fietsen naar de middelbare school gaan (ca. 12 km enkele reis).
Nou nee hoor, de vriend met ebike in het midden en aan beide kanten hangt een vriend zonder ebike.
Beetje hezelfde als je vroeger veel zag met scootertjes, voet tegen bagagedrager van vriendje op fiets en duwen maar.
Je laat andere ouders toch niet bepalen of je kind op een e-bike naar school gaat of niet? Mijn jongste zit nu net in de 1e en mijn oudste in de 4e. Fietsen gewoon. En de meeste van hun vrienden ook. Er zijn een aantal die een e-bike hebben, maar die fietsen meestal alleen. Bij ons was het nooit aan de orde, wisten ze vooraf.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/