Pinarello
Mijn huidige Pina is een FP2 in de maat 57 CC, fiets staat al een tijdje in de schuur en rijd mijn rondjes op een cyclocrosser en dat bevalt me eigenlijk wel prima, nu wil het geval dat mijn cyclocrosser andere specs heeft dan mijn FP2, ik heb het even nagemeten en afgezien van de achterbuis komt hij nog het beste overeen met de geometrie van de Dogma/Prince in de maat 55CC, mijn vraag rijden er hier mensen op een 55cc Pina frame en zo ja, wat is jullie binnenbeen en totale lengte. Ik lees ook wel eens dat voor wedstrijden je in geval van twijfel een maatje kleiner moet nemen, de fietsmeting die ik heb laten doen komt op 59,18 klassieke maat, binnen welke bereik zou ik Pina frames kunnen kiezen i.a.w welke maten zijn er allemaal geschikt voor me.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
dieseltje schreef:Ik rijd op dit moment met shimano op de winterfiets en SRAM op de zomerfiets. Kan je wel verklappen dat ik voor mijn volgende fiets Campa overweeg
Dan zou ik mij ook maar niet te druk maken over de niet kloppende gewichten van Pinarello. Campa geeft NOOIT de correcte gewichten op. Het meest dramatisch zijn de opgegeven gewichten van de wielen.... (tenzij ze nu ineens hun leven hebben verbeterd). Mijn Euruswielen zaten excl snelspanners 100gr boven hun boekjesgewicht.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pinarelloridley schreef:Maare, zijn die stijfheidswaarden ergens te vinden? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Dan is de conclusie altijd snel genoeg te trekken:)
Ik heb ze niet paraat, maar ik weet dat de FP3, Prince en Dogma uitstekende waarden scoren. De overige modellen iets minder.
Echter, stijfheid zegt niet alles. Je moet er ook mee overweg kunnen. Ik heb ooit een Scott CR1 gehad en ik vond hem te nerveus in afdalingen. Op het vlakke en voor wedstijdjes was het dan weer wel heel fijn.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
staar je iid niet te blind op de stijfheid cijfers, met carbon is het immers geen probleem om hem drie keer zo stijf te maken, maar dat rijd voor geen meter! De fabrikant heeft het dus met een reden gedaan en helaas word dat wel eens vergeten.
Ik heb het zelf met Cdale MTB's, ik kan daar niet op rijden, zo nerveus, zo raar.
Ik heb het zelf met Cdale MTB's, ik kan daar niet op rijden, zo nerveus, zo raar.
*Pino* schreef:Mijn huidige Pina is een FP2 in de maat 57 CC, fiets staat al een tijdje in de schuur en rijd mijn rondjes op een cyclocrosser en dat bevalt me eigenlijk wel prima, nu wil het geval dat mijn cyclocrosser andere specs heeft dan mijn FP2, ik heb het even nagemeten en afgezien van de achterbuis komt hij nog het beste overeen met de geometrie van de Dogma/Prince in de maat 55CC, mijn vraag rijden er hier mensen op een 55cc Pina frame en zo ja, wat is jullie binnenbeen en totale lengte. Ik lees ook wel eens dat voor wedstrijden je in geval van twijfel een maatje kleiner moet nemen, de fietsmeting die ik heb laten doen komt op 59,18 klassieke maat, binnen welke bereik zou ik Pina frames kunnen kiezen i.a.w welke maten zijn er allemaal geschikt voor me.
Ik heb een FP3 in de maat 55, terwijl ik eigenlijk beter/juister een 56 had moeten hebben. Dit volgens een meetcentrum.Maar gelukkig is er altijd een marge als je een fiets koopt. Het zou anders maar erg zijn.
Binnenbeenlengte is dacht ik 89cm ( ik lig nu op de bank/zetel, als je zekerheid wil zal ik volgende keer wel eens voor je meten ) en totale lengte is 184 cm
Ik ben toch tevreden over mijn fietsmaat, alhoewel ik de volgende pina, ja er komt zeker terug een pina, mss wel in de 56 zal nemen
ps: ik heb ook een trek in de maat 58 maar die heeft dus geen lichte sloop in de bovenbuis, en die maat is perfect volgens hetzelfde meetcentrum
By the way : op beide fietsen zit ik goed, zadel is afgesteld op 78cm afstand tot het cranckstel
Sworks Venge
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pina moet je 1 cm kleiner nemen. Heeft te maken met de maatvoering. Ik reed op een klassieke geometrie ook altijd 56cc en dat is sinds de Paris 55cm CC geworden.
Overigens denk ik dat het bij jou wel een 56 mag zijn: je bent 5cm langer dan ik dus een maatje groter zou mogelijk zijn.
Overigens denk ik dat het bij jou wel een 56 mag zijn: je bent 5cm langer dan ik dus een maatje groter zou mogelijk zijn.
Less is bore
Bedankt, ik vraag me af of 55 dus binnen mijn marge valt, ik ben 1.88 en mijn huidige Pina is dus 57 CC, indien bij 184 cm de 55 cc al op het randje is betwijfel ik of het voor mij nog binnen de marge valt. Zadel crankstel-afstand is bij mij 84,5 denk dat dat op de 55 CC lastig gaat worden.
Dit is een Pinarello zoals ik hem het mooist vind (NB: heb zelf een Colnago C50)
http://www.pliegersport.nl/admin/upload ... eblauw.JPG
http://www.pliegersport.nl/admin/upload ... eblauw.JPG
Camerig is prachtig!
hoi,
ik heb via het forum een stalen pinarello op de kop getikt.
Prachtig frame, met chromen vork en achtertrein.
Ik heb op internet een beetje zitten zoeken om het frame te dateren en ben helemaal in de war: misschien dat jullie kunnen helpen.
Op het frame staat Treviso als modelaanduiding.
Maar ik vind op internet vind ik geen enkele Treviso met chromen achtertrein en voorvork. Mijn frame lijkt het meest op de Montello uit de folder uit 89.
Weten jullie of de Treviso in andere jaren is gemaakt MET een chroom vork en achtertrein? Zo ja, weet je ook uit welk jaar?
mijn frame:
[img=http://img192.imageshack.us/img192/8783/img8425o.jpg]
Treviso uit 89:
[img=http://img199.imageshack.us/img199/1253 ... llo894.jpg]
Montello uit 89:
[img=http://img301.imageshack.us/img301/8202 ... llo892.jpg]
[img=http://img130.imageshack.us/img130/6180 ... llo893.jpg]
ik heb via het forum een stalen pinarello op de kop getikt.
Prachtig frame, met chromen vork en achtertrein.
Ik heb op internet een beetje zitten zoeken om het frame te dateren en ben helemaal in de war: misschien dat jullie kunnen helpen.
Op het frame staat Treviso als modelaanduiding.
Maar ik vind op internet vind ik geen enkele Treviso met chromen achtertrein en voorvork. Mijn frame lijkt het meest op de Montello uit de folder uit 89.
Weten jullie of de Treviso in andere jaren is gemaakt MET een chroom vork en achtertrein? Zo ja, weet je ook uit welk jaar?
mijn frame:
[img=http://img192.imageshack.us/img192/8783/img8425o.jpg]
Treviso uit 89:
[img=http://img199.imageshack.us/img199/1253 ... llo894.jpg]
Montello uit 89:
[img=http://img301.imageshack.us/img301/8202 ... llo892.jpg]
[img=http://img130.imageshack.us/img130/6180 ... llo893.jpg]
Ik heb zelf ook een Treviso (foto zie enkele posts terug) welke volgens de LBS uit de 2e helft v.d. jaren '80 zou zijn. Frame is van Columbus SL-buizen met compleet verchroomde achtertrein en voorvork, remkabel loopt door de bovenbuis. Ook ik heb mijn twijfels over de oudheid, mijn frame zou ook uit begin jaren '90 kunnen zijn.
Foto van jouw frame is vrij klein, maar volgens mij zie ik aangesoldeerde remkabelnokjes op de bovenbuis. In de jaren '90 werd dat dacht ik niet meer gedaan.
Wat een schitterende scans van die Pinarello-folder overigens...
Foto van jouw frame is vrij klein, maar volgens mij zie ik aangesoldeerde remkabelnokjes op de bovenbuis. In de jaren '90 werd dat dacht ik niet meer gedaan.
Wat een schitterende scans van die Pinarello-folder overigens...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
dank Frigo,
mijn frame heeft ook kabeldoorvoer door de bovenbuis. Ik heb de foto van je fiets gevonden in dit topic, ook mooi overigens!
Bevestigd dat er dus inderdaad ook Treviso's zijn met chromen achtertrein en vork.
Overigens de scans kome van deze site: http://www.bulgier.net/pics/bike/Catalogs/
staat nog veel meer moois tussen
mijn frame heeft ook kabeldoorvoer door de bovenbuis. Ik heb de foto van je fiets gevonden in dit topic, ook mooi overigens!
Bevestigd dat er dus inderdaad ook Treviso's zijn met chromen achtertrein en vork.
Overigens de scans kome van deze site: http://www.bulgier.net/pics/bike/Catalogs/
staat nog veel meer moois tussen