Raad de plaat
Walter Godefroot
geboren in 1943
belangrijkste overwinningen: twee keer Ronde van Vlaanderen (1968,1978); 1 keer Roubaix 1969
bekend vanwege: voormalige team-manager van het wielerteam T-Mobile
geboren in 1943
belangrijkste overwinningen: twee keer Ronde van Vlaanderen (1968,1978); 1 keer Roubaix 1969
bekend vanwege: voormalige team-manager van het wielerteam T-Mobile
Live fast; die young. mijn blog
[quote="rob74"]Walter Godefroot
geboren in 1943
bekend vanwege: voormalige team-manager van het wielerteam T-Mobile[/quote]
Rob, grappig dat je de hint van 43 weet te plaatsen, maar helaas is het Godefroot niet. Opmerkelijk is dat bij het antwoord op vraag 2 Godefroot derde werd.
geboren in 1943
bekend vanwege: voormalige team-manager van het wielerteam T-Mobile[/quote]
Rob, grappig dat je de hint van 43 weet te plaatsen, maar helaas is het Godefroot niet. Opmerkelijk is dat bij het antwoord op vraag 2 Godefroot derde werd.
1 = Wilfried David geboren 1946
2 = 1968 winnaar ronde van België, 1973 winnaar 15de etappe TdF Pau - Fleurance
3 = Zo bekend is hij nou ook weer niet (het zal wel iets met de bril te maken hebben)en wat 43 met hem te maken heeft....geen idee
3 = Zo bekend is hij nou ook weer niet (het zal wel iets met de bril te maken hebben)en wat 43 met hem te maken heeft....geen idee
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
[quote="Peterj"]1 = Wilfried David geboren 1946
3 = Zo bekend is hij nou ook weer niet (het zal wel iets met de bril te maken hebben)en wat 43 met hem te maken heeft....geen idee[/quote]
Nee, ook niet.
Volgende hint, en ten dele het antwoord bij vraag 3. Het verhaal van zijn korte carriere heeft een plek gevonden in de wielerliteratuur.
Nu moet het toch een eitje zijn.
3 = Zo bekend is hij nou ook weer niet (het zal wel iets met de bril te maken hebben)en wat 43 met hem te maken heeft....geen idee[/quote]
Nee, ook niet.
Volgende hint, en ten dele het antwoord bij vraag 3. Het verhaal van zijn korte carriere heeft een plek gevonden in de wielerliteratuur.
Nu moet het toch een eitje zijn.
Ik heb mijn exemplaar van "43 wielerverhalen" er op deze regenachtige dag op nageslagen. Het moet bijna wel Hubert Hutsebaut zijn, de winnaar van de E3 Prijs in 1972, voor Merckx en Godefroot. Het verhaal onder de titel "Hutsebaut, de Treurige" is prachtig!
Correct! Een citaat uit het verhaal:
"Terwijl Merckx en Godefroot in de luwte van een haag publiek in elkaars ogen verdronken, reed Hutsebaut, midden op de weg, en dwars door de wind, hen voorbij en won. Op de finishfoto kijkt Merckx, twee lengten achter, verbijsterd in zijn regenboogtrui. En Hutsebaut, uit ongeloof, of uit angst dat hij bij een dergelijke snelheid met losse handen uit balans zal raken, juicht maar met een arm."
[img=http://people.cs.uu.nl/hansp/rdp14-2.jpg]
Ook een voorbeeld van het thema van de "dubbele zelfvernietiging".
Ga je gang, Bart.
"Terwijl Merckx en Godefroot in de luwte van een haag publiek in elkaars ogen verdronken, reed Hutsebaut, midden op de weg, en dwars door de wind, hen voorbij en won. Op de finishfoto kijkt Merckx, twee lengten achter, verbijsterd in zijn regenboogtrui. En Hutsebaut, uit ongeloof, of uit angst dat hij bij een dergelijke snelheid met losse handen uit balans zal raken, juicht maar met een arm."
[img=http://people.cs.uu.nl/hansp/rdp14-2.jpg]
Ook een voorbeeld van het thema van de "dubbele zelfvernietiging".
Ga je gang, Bart.
OK, uit de categorie "hoe zet ik een totaal mislukte foto toch nog nuttig in": welke renner (nog onbekender dan Hutsebaut...) rijdt hier rechts het beeld uit? De enige hint die ik eerst nog maar even geef is dat de foto inhet laatste halfjaar is genomen tijdens een grote profkoers.
http://img379.imageshack.us/img379/7122/zadeltt6.jpg
http://img379.imageshack.us/img379/7122/zadeltt6.jpg
Ruben Perez misschien? Zo niet, dan was het in elk geval niet in de Giro, Tour, Vuelta
Dit word een gokje binnen de Euskaltel renners...Amets Txurruka