foto van je fiets
[quote="JackBrown"]@rredwing: jou fiets verdient een betere foto vind ik. Dus nog een poging?:-)[/quote]
Ha, deze had ik ook al gemaakt, maar ik zal binnenkort nog een keer beter mijn best doen....
[img=http://94.100.113.154/434950001-4350000 ... _RE8o.jpeg]
Ha, deze had ik ook al gemaakt, maar ik zal binnenkort nog een keer beter mijn best doen....
[img=http://94.100.113.154/434950001-4350000 ... _RE8o.jpeg]
En deze had ik ook nog.
Ik had hier foto's van gemaakt omdat mijn frame hier gerepareerd is. Er zat een scheurtje van een cm bij 1e bidonhoudernokje.
Het heeft lang geduurd, en wel wat gekost maar ik ben blij met het resultaat.
[img=http://94.100.114.93/434950001-43500000 ... _CaIC.jpeg]
[img=http://94.100.114.55/434950001-43500000 ... _mPfS.jpeg]
Ik had hier foto's van gemaakt omdat mijn frame hier gerepareerd is. Er zat een scheurtje van een cm bij 1e bidonhoudernokje.
Het heeft lang geduurd, en wel wat gekost maar ik ben blij met het resultaat.
[img=http://94.100.114.93/434950001-43500000 ... _CaIC.jpeg]
[img=http://94.100.114.55/434950001-43500000 ... _mPfS.jpeg]
@rredwing: ik vind jou model de allermooiste van Scott, echt mooi deze fietsen, gefeliciteerd. Maar je zegt dat je een scheurtje had bij de bidonhoudernok? Ik ben blij voor je dat het gemaakt kon worden, ik wist niet dat dat kon bij carbon.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
[quote="JackBrown"]@rredwing: ik vind jou model de allermooiste van Scott, echt mooi deze fietsen, gefeliciteerd. Maar je zegt dat je een scheurtje had bij de bidonhoudernok? Ik ben blij voor je dat het gemaakt kon worden, ik wist niet dat dat kon bij carbon. [/quote]
Ja onder techniek staat er wat meer info over. Het kostte me ruim 300 euro en ruim een half jaar wachten. Het was al mijn tweede limited, met de eerste was ik gevallen op sloten, en was de linkerbuis van mijn staande achtervork gebarsten. Waarschijnlijk door een andere fiets(er). Ik was namelijk niet de enige die viel.
Dat kon niet gerepareerd worden werd toen gezegd, maar ik heb dat frame ook nog liggen dus mssn ooit nog wel...
Bij deze is het weer prima in orde, het voelt heel stevig aan, bij de leenfiets die ik had (cr1 pro) zag je de buis bewegen als je tegen de bidonhouder drukte. Bij deze niet.
Hij gaat nu de zolder op, van het voorjaar ga ik er mee rijden
(ik heb nog een willier crossfiets, nu met wegwielen erin)
Ja onder techniek staat er wat meer info over. Het kostte me ruim 300 euro en ruim een half jaar wachten. Het was al mijn tweede limited, met de eerste was ik gevallen op sloten, en was de linkerbuis van mijn staande achtervork gebarsten. Waarschijnlijk door een andere fiets(er). Ik was namelijk niet de enige die viel.
Dat kon niet gerepareerd worden werd toen gezegd, maar ik heb dat frame ook nog liggen dus mssn ooit nog wel...
Bij deze is het weer prima in orde, het voelt heel stevig aan, bij de leenfiets die ik had (cr1 pro) zag je de buis bewegen als je tegen de bidonhouder drukte. Bij deze niet.
Hij gaat nu de zolder op, van het voorjaar ga ik er mee rijden
(ik heb nog een willier crossfiets, nu met wegwielen erin)
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 jun 2008 19:04
@rredwing; misschien wel een wat ouder frame maar ik blijf het toch wel een van de mooiere van scott vinden. Voorzichtig met die 750ml bidons op je frame! Daardoor kunnen idd scheurtjes in je frame ontstaan. Stond enige tijd terug wel iets over inhet scott-topic. De wanddikte van de schuine buis zou de belastig van een volle grote bidon niet aankunnen. Hopelijk houdt de reparatie het. Anders bij de aanschaf van een nieuw frame wel een maatje groter kiezen
[quote="newD"]@rredwing; misschien wel een wat ouder frame maar ik blijf het toch wel een van de mooiere van scott vinden. Voorzichtig met die 750ml bidons op je frame! Daardoor kunnen idd scheurtjes in je frame ontstaan. Stond enige tijd terug wel iets over inhet scott-topic. De wanddikte van de schuine buis zou de belastig van een volle grote bidon niet aankunnen. Hopelijk houdt de reparatie het. Anders bij de aanschaf van een nieuw frame wel een maatje groter kiezen [/quote]
Hallo newD, grappig dat je dat zegt van die schuine buis. Het stond enige tijd niet in het scott-topic, maar bij techniek. Het ging namelijk precies over dit frame. Het kwam bij mij niet door de bidon, maar ws door het pomphoudertje of misschien een combinatie er van.
Nu is ie dus weer heel en wat steviger op die plek.
Dit zijn overigens geen 750ml bidons maar 600 ml van BBB.
En dit was het grootste frame xl 68 (als ik het goed heb, ik ben zelf 199cm)
Hallo newD, grappig dat je dat zegt van die schuine buis. Het stond enige tijd niet in het scott-topic, maar bij techniek. Het ging namelijk precies over dit frame. Het kwam bij mij niet door de bidon, maar ws door het pomphoudertje of misschien een combinatie er van.
Nu is ie dus weer heel en wat steviger op die plek.
Dit zijn overigens geen 750ml bidons maar 600 ml van BBB.
En dit was het grootste frame xl 68 (als ik het goed heb, ik ben zelf 199cm)
aha, grappig om te merken hoe veel of in dit geval hoe weinig er blijft hangen van de informatie bij een meelezer zoals ikzelf. Geen pomphoudertjes dus op lichte frames? Als ik ooit mijn budget zover heb dat ik ook eens een licht racebakkie kan aanschaffen zal ik het onthouden.
En tja de XXL medemens heeft het niet makkelijk met een fiets uitkiezen geloof ik. Veel fietsplezier met je scott.
En tja de XXL medemens heeft het niet makkelijk met een fiets uitkiezen geloof ik. Veel fietsplezier met je scott.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Excuses voor de kwaliteit van de foto.
Ik heb mijn vorig frame vervangen, wegens te korte balhoofdbuis (en dus teveel spacers nodig om goed te zitten). Deze heeft een sloping bovenbuis (welke ik geen echte fan van ben), maar voor de rest krijgt hij veel punten: mat geanodiseerd, mooi balhoofd, licht, klassieke uitstraling, en nog echt made in Denmark. De bedoeling is dat ik hier volgend jaar wedstrijden op rijd (en hopelijk ook eens eentje win
even de specs voor ik er nog vragen over krijg:
frame-principia ellipse SX 2005
vork-Principia weave full carbon
headset-principia
stuur(pen)-deda newton en thomson x2 en fizik lint
zadel(pen)-kcnc scandium met vulbus en flite
wielen-record+open pro
groep-record 9sp en chorus carbon crank en phil wood ti BB
banden-evo cx en michelin latex
Ervaring bij de opbouw:
- een baseplate op een vork duwen gaat niet met een hamer, wel met een speciaal bestelde cyclus tool.
- een carbon vorkbuis zagen is voor mijn eerste keer betrekkelijk eenvoudig geweest, zeker met een parktool zaag
- KCNC remmen hebben aan de voorrem een te kort stuk schroefdraad. Zelfs met een zeer lange rembout kom je er niet.
- de wisselbare rechterachterpat was te smal voor het achterwiel. Even uitvijlen bracht raad.
- de kabelgeleiders op de balhoofdbuis waren krom en dus onbruikbaar uit de doos. Dus nieuwe ingedraaid (bijna de oude er niet meer uitgekregen wegens afbreken)
maar voor de prijs van het frame hoor je me niet klagen over de (kleine en te verhelpen) imperfecties
Ik heb mijn vorig frame vervangen, wegens te korte balhoofdbuis (en dus teveel spacers nodig om goed te zitten). Deze heeft een sloping bovenbuis (welke ik geen echte fan van ben), maar voor de rest krijgt hij veel punten: mat geanodiseerd, mooi balhoofd, licht, klassieke uitstraling, en nog echt made in Denmark. De bedoeling is dat ik hier volgend jaar wedstrijden op rijd (en hopelijk ook eens eentje win
even de specs voor ik er nog vragen over krijg:
frame-principia ellipse SX 2005
vork-Principia weave full carbon
headset-principia
stuur(pen)-deda newton en thomson x2 en fizik lint
zadel(pen)-kcnc scandium met vulbus en flite
wielen-record+open pro
groep-record 9sp en chorus carbon crank en phil wood ti BB
banden-evo cx en michelin latex
Ervaring bij de opbouw:
- een baseplate op een vork duwen gaat niet met een hamer, wel met een speciaal bestelde cyclus tool.
- een carbon vorkbuis zagen is voor mijn eerste keer betrekkelijk eenvoudig geweest, zeker met een parktool zaag
- KCNC remmen hebben aan de voorrem een te kort stuk schroefdraad. Zelfs met een zeer lange rembout kom je er niet.
- de wisselbare rechterachterpat was te smal voor het achterwiel. Even uitvijlen bracht raad.
- de kabelgeleiders op de balhoofdbuis waren krom en dus onbruikbaar uit de doos. Dus nieuwe ingedraaid (bijna de oude er niet meer uitgekregen wegens afbreken)
maar voor de prijs van het frame hoor je me niet klagen over de (kleine en te verhelpen) imperfecties
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®