Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 27 jun 2020 14:02

Ja precies ik heb al zo vaak meegemaakt dat een (loslopende) hond mij tijdens het fietsen in de benen sprong. Die beesten doen dat nu eenmaal instinctief. Opvallend genoeg houden daar maar heel weinig baasjes rekening mee. Vanmiddag nog 2 redelijk grote loslopende honden op een smal fietspad die ca. 50 Meter voor de baas uitlopen. Ik word er niet boos om rem ook altijd af om er stapvoets langs te gaan. Maar op een smal betonpad met lage bermen is het toch wel wat spannend. Daar mag je als baas toch ook wel eens over nadenken denk ik dan.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jun 2020 14:07

NicoNB schreef: 27 jun 2020 13:35
Slowracer schreef: 27 jun 2020 13:30 Ik was er niet bij en kan dus geen mening geven of de wielrenner schuldig is of niet, maar wegrijden op zo'n moment doe je gewoon niet.
Zonder wederhoor zouden media dit niet eens moeten willen plaatsen, maar ja, clicks zijn belangrijker dan ethiek.
Wederhoor valt niet mee als de "dader" niet bekend is.
Ik stap zelfs af als ik een loslopende hond zie en geen kant op kan. Één ernstige beet is mij genoeg.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 27 jun 2020 14:11

Afstappen die ik dan net niet, maar ga wel langzamer rijden. Doe ik overigens ook bij paarden en kleine kinderen op de fiets.
Time is on my site.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 27 jun 2020 16:40

Ik heb zelf ook een hond die ik graag los laat lopen waar het kan en mag. Maar dan nog: als er mtb’ers of fietsers langskomen dan gat ze even vast. Niet dat ze ooit iets zou doen maar het is gewoon netjes om een beetje rekening met elkaar te houden.

Bij hardlopers doe ik dat niet. Die mogen zelf even inhouden als dat nodig is voor een begroeting van onze allemansvriend ;)
Niet iedereen waardeert dat overigens maar de meesten wel. En als het niet gewaardeerd wordt roep ik d’r gewoon bij me. No problem!

Honden die niet luisteren moet je sowieso aangelijnd houden maar ja... baasjes en honden :(
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jun 2020 17:55

Hij doet niks. En de mesten doen ook niets, maar dat kan ik op afstand echt niet zien. Ook niet als ik snelheid terug neem. Afgelopen week twee honden, iets van een oranje halsband om, kwamen gezamenlijk een colletje opgelopen, Alsof ze een vaste route liepen. Deden niets verkeerd, maar toch vind ik het niets. (Geen baasje gezien).

JoostG
Forum-lid

JoostG 27 jun 2020 18:17

Doorrijden is niet netjes, maar wij weten niet hoe de baasjes zich gedroegen (en ik kom er genoeg tegen waar ik geen discussie mee aan durf). Maar wat doet die hond op de weg? Als je een hond niet onder controle hebt, dan moet je hem niet los laten lopen op of bij de openbare weg.
De omgekeerde wereld is dit en die klasse krant werkt er weer lekker aan mee.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 jun 2020 18:48

@JoostG. +1 Mijn idee.

Sulla
Forum-lid

Sulla 28 jun 2020 00:22

Laatst ook flinke noodstop voor hond moeten maken. Was op veldje aan het spelen maar rende uiteraard achter de bal blind het fietspad op.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jun 2020 07:56

JoostG schreef: 27 jun 2020 18:17 Doorrijden is niet netjes, maar wij weten niet hoe de baasjes zich gedroegen (en ik kom er genoeg tegen waar ik geen discussie mee aan durf). Maar wat doet die hond op de weg? Als je een hond niet onder controle hebt, dan moet je hem niet los laten lopen op of bij de openbare weg.
De omgekeerde wereld is dit en die klasse krant werkt er weer lekker aan mee.
Zo'n langbenige cavia die Gucci heet, ik zie wel een bepaald type baas voor me...

Ik weet niet of de wielrenner ook gevallen is maar in dat geval mogen ze blij zijn dat hij zonder morren door is gereden. Als er iemand schade lijdt door jouw hond zul je die toch moeten vergoeden...
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2020 08:24

Je hebt zo weinig aan vergoeding als je voor altijd een beschadiging hebt. Maar dat schijnt de meeste hondenbezitters niet zo veel te doen.
Niet alleen de blijvende beschadiging maar ook de pijn die ik heb moeten ervaren. Ik begrijp dan ook niet waarom @Enzzo de hond bij hardlopers niet aanlijnt.

JoostG
Forum-lid

JoostG 28 jun 2020 09:01

Ernie C. schreef: 28 jun 2020 07:56

Zo'n langbenige cavia die Gucci heet
:D :D
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 28 jun 2020 13:23

Ongelukje bij Valkenswaard vanochtend;