Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 21 okt 2011 10:50

@boswielrenner, dat is inderdaad een behoorlijke laagvliegmachine!

Wat denken jullie van de nieuwe VCLS Flat Spring Post?
Hoe wordt het carbon beschermd tegen krassen als de componenten los van elkaar kunnen bewegen?
Gevoelig voor regen/modderwater?
Marketing gebla bla of functioneel?

Afbeelding
filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=4AXfrvHI ... 8D5D55E2D2" onclick="window.open(this.href);return false;

thomasmotta
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 17 nov 2007 21:38

thomasmotta 22 okt 2011 12:36

Gisteren een leuk pakje gekregen...mijn Cayon Al frame stond hier voor de deur.. ;-)
Na jaren trouw te zijn aan Red Bull nu de overstap gemaakt omdat deze geen lose frames willen verkopen
en ook omdat ik persoonlijk de naansverandering niet zo geslaagd vind.
Daarom vorig jaar ook nog een RB X-lite gekocht.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 28 okt 2011 10:49

Maar weer eens een alu frame gekocht en opgebouwd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door natres op 01 nov 2011 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 29 okt 2011 11:42

Waarom moet je frame zo stijf zijn dan?

Ik weet dat de AL erg hoog scoort op stijfheid, van de roadlite heb ik nooit een stijfheidtest gezien maar dacht dat het ook wel goed zat. Snap niet dat als je een stijve fiets wilt dat je dan niet voor een AL bent gegaan.

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 29 okt 2011 11:55

gaisdergerman schreef:Waarom moet je frame zo stijf zijn dan?

Ik weet dat de AL erg hoog scoort op stijfheid, van de roadlite heb ik nooit een stijfheidtest gezien maar dacht dat het ook wel goed zat. Snap niet dat als je een stijve fiets wilt dat je dan niet voor een AL bent gegaan.
edit 01-11-2011
Laatst gewijzigd door natres op 01 nov 2011 09:36, 3 keer totaal gewijzigd.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 okt 2011 12:07

geen idee wat de roadllite betreft, maar de ultimate AL is weldegelijk zo stijf als ze zeggen.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 29 okt 2011 14:16

natres schreef:
gaisdergerman schreef:Waarom moet je frame zo stijf zijn dan?

Ik weet dat de AL erg hoog scoort op stijfheid, van de roadlite heb ik nooit een stijfheidtest gezien maar dacht dat het ook wel goed zat. Snap niet dat als je een stijve fiets wilt dat je dan niet voor een AL bent gegaan.
De goedkoopste alu Cube en de Poison die ik had waren veel stijver. Deze Canyon is wel erg licht maar heeft 'zwabber' neigingen. Ligt niet aan de DT Swiss wielen.
Kortom het rijdt gewoon slap. Ben al wezen zoeken naar testen en daaruit blijkt dat bv. de Giant Alu en Alu Cannondale al veel beter scoren, niet in meetwaarden maar er werd gezegd dat deze frames stijver waren. Ik krijg de neiging dat de meetwaarden van dit frame in de marketing verdoezelt worden of bewust niet worden genoemd.. Er zijn van de roadlite f6 nergens meetwaarden te vinden, ook alle Duitse testen doorgespit, al mijn Duitse fietsbladen doorzocht maar geen gegevens, opmerkelijk.
Ik ging er van uit dat het met dit frame wel goed zat want de fiets werd gekwalificeerd als "überragend". Dan ga je er van uit dat het frame top is.
(Ik durf het haast niet te zeggen maar doe het maar toch, mijn goedkoopste chinarello is beduidend stijver in bracket en vork en rijdt een klasse beter.)
Ik houd de fiets nu nog even maar vroeg of laat koop ik een beter alu frame, waarschijnlijk maar weer een Cube.
Je wilt toch niet op een chinapella gezien worden?
Do kin der mar druk mei weze

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 30 okt 2011 17:38

perrush schreef:geen idee wat de roadllite betreft, maar de ultimate AL is weldegelijk zo stijf als ze zeggen.
Heb nu gereden met mijn Mavic Ksyrium Elite wielset erin.
Dat scheelt dus enorm, voelt nu veel strakker aan, de fiets komt zo beter tot zijn recht.
Die DT Swiss 1900 wielen waar ik eerst mee reed voldoen dus niet, ze kunnen een fiets een totaal ander (slechter) gevoel geven, weg ermee.
Gelukkig dat ik daar nu achter gekomen ben.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 30 okt 2011 18:57

Blijf het een vreemd verhaal vinden. De DT Swiss 1900 staan niet bekend als erg slap. Daarentegen vind ik de Ksyrium Elite niet echt stijf. Heb er zelf mee gereden.
Dat het Roadlite frame slap zou zijn kan ik mij niet echt voorstellen, maar goed, ik heb er nooit mee gereden. Echter rijd ik al wel 4 jaar op een Ultimate AL en die is gewoon superstrak en superstijf.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 30 okt 2011 21:23

Een vriend van me had de roadlite met Aksium wielen. Zeilde hij ook mee de bocht uit (90 kg). Nu setje cxp33 en de hele fiets rijdt strakker. Voortrein ed is natuurlijk iets minder oversized uitgevoerd dan de AL versie dus zal ongetwijfeld ook wat slapper zijn.

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 30 okt 2011 21:36

jasperr schreef:Blijf het een vreemd verhaal vinden. De DT Swiss 1900 staan niet bekend als erg slap. Daarentegen vind ik de Ksyrium Elite niet echt stijf. Heb er zelf mee gereden.
Dat het Roadlite frame slap zou zijn kan ik mij niet echt voorstellen, maar goed, ik heb er nooit mee gereden. Echter rijd ik al wel 4 jaar op een Ultimate AL en die is gewoon superstrak en superstijf.
Ik heb ook nog nooit zo'n groot verschil gemerkt bij gebruik van een andere wielset.
De Ksyrium Elite wielen zijn echt superstrak (2011), ook bij staand klimmen geen krimp, de testen geven dit ook duidelijk aan.
Die DT Swiss 1900 wielen zijn niet echt super, de naven wel.
De fiets weegt nu 8,1 kg inclusief pedalen.

edit: ander stuur en zadel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door natres op 27 mei 2012 21:13, 3 keer totaal gewijzigd.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 30 okt 2011 21:48

R1900 zijn inderdaad niet de allerstijfste wielen, maar misschien zat er speling op de naven ofzo..?

Plaats reactie