Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10
Hoe moet ik de laatste 2 berichten interpreteren?
Als je shimano schijven koopt, zitten die sluitringen er altijd bij. Ik tenminste aan dat je de sluitring bedoelt waarmee je de schijf vast maakt aan de naaf.
Weet je toevallig ook hoe ik dat het beste kan aanpakken? De lagers in mijn powerway r13 naaf beginnen geluid te maken (ik heb ook iets te vaak ermee in de regen gereden) en ik wil ze graag vervangen.
Heb ik speciale tools nodig om de lagers eruit te halen en weer erin te zetten? Waar moet ik op letten bij het kiezen van nieuwe lagers?
Zelfde maat lagers,beetje vet en paar inbussleutels.Dirk17 schreef: ↑29 jul 2021 15:32Weet je toevallig ook hoe ik dat het beste kan aanpakken? De lagers in mijn powerway r13 naaf beginnen geluid te maken (ik heb ook iets te vaak ermee in de regen gereden) en ik wil ze graag vervangen.
Heb ik speciale tools nodig om de lagers eruit te halen en weer erin te zetten? Waar moet ik op letten bij het kiezen van nieuwe lagers?
Google op powerway r13 en er staan video’s genoeg op.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De lagers tik je er gemakkelijk uit en de nieuwe lagers zijn er ook makkelijk weer in te zetten. Nieuwe lagers eventueel bij de lagerboer te bestellen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Aangezien ik veel aan dit topic heb gehad, wil ik jullie ook even mijn ervaring delen met Elite.
Op 22 juni een 47mm carbon wielset besteld met spaakupgrade (pillar 1420), totaal 350 euro. Op 2 juli werd ie verzonden en op 29 juli had ik 'm binnen (gewicht 1604 gram). Ik moest 25 euro inklaringskosten betalen (Elite had 100 euro aan 'waarde' op de bon gezet).
Helaas bleek er een fabrikagefout in de naaf van het achterwiel te zitten. De ring waar de remschijf op bevestigd moet worden was niet gekarteld waardoor er met geen mogelijkheid een schijf op kan worden gezet.
Na contact via AliExpress met Elite was vrij snel duidelijk dat ook zij erkenden dat dit niet goed was. Ze stellen nu voor om een nieuwe naaf te sturen en te betalen voor het omspaken van het wiel. Of om voor 90 euro een compleet nieuw achterwiel mijn kant op te sturen en dan kan ik die andere ook houden.
Ik neig naar het zelf laten omspaken, en ben nu dus op zoek naar iemand die mij daar mee kan helpen. Ik heb Philippos al een mailtje gestuurd.
Tot zo ver mijn ervaringen. Ik houd jullie wel even op de hoogte.
Op 22 juni een 47mm carbon wielset besteld met spaakupgrade (pillar 1420), totaal 350 euro. Op 2 juli werd ie verzonden en op 29 juli had ik 'm binnen (gewicht 1604 gram). Ik moest 25 euro inklaringskosten betalen (Elite had 100 euro aan 'waarde' op de bon gezet).
Helaas bleek er een fabrikagefout in de naaf van het achterwiel te zitten. De ring waar de remschijf op bevestigd moet worden was niet gekarteld waardoor er met geen mogelijkheid een schijf op kan worden gezet.
Na contact via AliExpress met Elite was vrij snel duidelijk dat ook zij erkenden dat dit niet goed was. Ze stellen nu voor om een nieuwe naaf te sturen en te betalen voor het omspaken van het wiel. Of om voor 90 euro een compleet nieuw achterwiel mijn kant op te sturen en dan kan ik die andere ook houden.
Ik neig naar het zelf laten omspaken, en ben nu dus op zoek naar iemand die mij daar mee kan helpen. Ik heb Philippos al een mailtje gestuurd.
Tot zo ver mijn ervaringen. Ik houd jullie wel even op de hoogte.