Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 02 jun 2009 18:57

@ Fiedoo
Helemaal mee eens! de giro vind ik veel spannender dan de tour,die vaak zo voorpelbaar is,zeker kwa parcours!
De Giro is een veel techischer parcour,dat vraagt meteen veel van alle renners(concentratie)
Misschien inspireerd de afgelopen giro,de mogelijke kandidaten voor de kommende tour,(Contador,Menchov,Armstrong) er een spannende ronde van te maken.
Ga toch fietsen...

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 02 jun 2009 19:01

fiedoo schreef:de giro is al jaren lang de topwedstrijd: de mooiste parcours in het mooiste land ter wereld, de zwaarste beklimmingen van de grote rondes ( behalve dit jaar misschien), aankomsten om van te snoepen ( klimmetjes waar een rebellin maar ook een cavendish kan winnen), strijd tot op het laatst.
De tour de laatste 20 jaar: 10 vlakke ritten om in slaap te vallen waar op 3 km van het einde een vluchtersgroep wordt ingehaald en het op een spurt uit draait en vervolgens enkele bergritten waar de meeste klimmers afgepeigerd door de hoge snelheden in de vlakke etappes geen poot meer vooruit geraken. De laatste drie jaar traden de klimmers (Rasmussen, contador,e.d.) iets meer op de voorgrond maar toen waren de klassementsrijders zoals armstrong, ulrich, basso geschorst.
En eerlijk gezegd: zelfs de Ventoux is tegenover de Stelvio, Gavia, mortirolo of zoncolan maar 'klein bier'.


Dan vergeet je nog te benadrukken hoe ontzettende arrogant en hypocriet de organisatie van de tour wel niet is !! "Zij" bepalen wel effe wie er mag starten en wie niet; Boonen dus niet omdat ie in z'n vrije tijd eens een lijntje neemt, maar dan wel twee notoire pakhazen (virenque en jalabert) als pr-mensen aanwijzen....bahhhhh. Het wordt eens tijd dat die ronde geboycot gaat worden door de grote renners. Eens kijken of dat hun attitude wat kan bijschaven...... ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 02 jun 2009 19:31

fiedoo schreef:...De laatste drie jaar traden de klimmers (Rasmussen, contador,e.d.) iets meer op de voorgrond maar toen waren de klassementsrijders zoals armstrong, ulrich, basso geschorst...
Goh interessant, ik vroeg me al af waarom Armstrong de afgelopen 3 jaar niet meer meedeed. Maar hij was dus geschorst. Altijd leuk, dergelijke nieuwtjes.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 jun 2009 20:12

daar vreesde ik alvoor: een woordbijter op het forum: vervang dus geschorst maar snel door "inactief" ( dit woord ben ik vergeten te typen) of nee liever nog door "niet meer deelgenomen aan uci wegwedstrijden".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 jun 2009 23:05

Mooi aan de Giro vind ik ook de onvoorspelbaarheid. Dit jaar vielen de klimmen reuze mee, maar was het de totale afstand en de temperatuur die het zwaar maakten. In vorige jaren was het de opeenvolging van extreme hellingen die je never nooit in de Tour zult zien. En inderdaad: De bonificatieseconden in de bergritten lijken de klimmers weer iets meer kans te geven tegenover de tijdrijders. Het levert mooi spectakel op.

De Tour leert volgens mij van de Vuelta en Giro. Als iets werkt in ronde nummer drie en twee, dan durft ronde 1 het ook aan.

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 02 jun 2009 23:05

fiedoo schreef:daar vreesde ik alvoor: een woordbijter op het forum: vervang dus geschorst maar snel door "inactief" ( dit woord ben ik vergeten te typen) of nee liever nog door "niet meer deelgenomen aan uci wegwedstrijden".

Kon het me al niet voorstellen dat jij hem expres een schorsing in zijn schoenen wilde schuiven. Je staat hier op het forum immers bekend als fervent Armstrong-fan. Het móest bijna wel op een pijnlijke vergissing berusten. Kan gebeuren.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 jun 2009 23:26

Ik heb serieus nog nooit aan een dergelijke complottheorie gedacht! Heel interessante theorie... Het wielrennen loopt geen doodsteek op door de grootste winnaar er uit te knikkeren en Lance blijft vrijwillig thuis.

Maar effe serieus: Ik wil NOOIT meer 10 dagen vlakke etappes in de Tour. Dan begint de Tour, ben je helemaal opgewonden. Je gaat blij voor de tv zitten, vroeg naar huis uit je werk. En na 10 minuten zie je dat het nog minstens twee uur duurt voor de massasprint... En die Belg vertellen over de wijn uit de streek.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 02 jun 2009 23:38

ponsteen schreef: En die Belg vertellen over de wijn uit de streek.


Wat moeten ze dan:D;)
ponsteen schreef:En inderdaad: De bonificatieseconden in de bergritten lijken de klimmers weer iets meer kans te geven tegenover de tijdrijders. Het levert mooi spectakel op.


Was het niet Levi Leipheimer die zonder de Bonificaties van contador de Vuelta eigenlijk had gewonnen, maar dankzij bonificaties Contador anderhalf minuut had ofzo? (of was het andersom?)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 jun 2009 09:50

dummy schreef:
fiedoo schreef:daar vreesde ik alvoor: een woordbijter op het forum: vervang dus geschorst maar snel door "inactief" ( dit woord ben ik vergeten te typen) of nee liever nog door "niet meer deelgenomen aan uci wegwedstrijden".

Kon het me al niet voorstellen dat jij hem expres een schorsing in zijn schoenen wilde schuiven. Je staat hier op het forum immers bekend als fervent Armstrong-fan. Het móest bijna wel op een pijnlijke vergissing berusten. Kan gebeuren.


Nochtans ben ik geen armstrong fan, integendeel zelfs als je de emails van enkele jaren terug zou lezen.
Maar je moet hem de eer geven die hij verdient, 7 tourzeges zijn niet niks Ik heb het wel altijd moeilijk gehad met zijn arrogantie , maar die lijkt nu toch wat verdwenen.
En die zaak op de ventoux waar hij ( volgens mij kon hij niet beter en loog hij)verklaarde dat hij Pantani "liet winnen". zelfs al zou het zo zijn dan zwijg je nog en maak je niemand belachelijk om een gebrek door elefantino te zeggen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 03 jun 2009 10:29

Dat is de keerzijde: iemand die een ronde wint dankzij bonificatieseconden. Maar ja, zolang de regels van te voren duidelijk zijn, is het in principe eerlijk.

Andersom hebben de klimmers ook wel in de tijdritten toegeslagen: Contador, Basso en Rasmussen bleken ineens heel behoorlijk te kunnen tijdrijden.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 jun 2009 10:41

ponsteen schreef:Andersom hebben de klimmers ook wel in de tijdritten toegeslagen: Contador, Basso en Rasmussen bleken ineens heel behoorlijk te kunnen tijdrijden.


Vergeet Roberto Heras niet in dit rijtje. Maar meestal vliegen deze lichtgewichten in een tijdrit na een "kuurtje" ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 jun 2009 11:00

ponsteen schreef:Dat is de keerzijde: iemand die een ronde wint dankzij bonificatieseconden. Maar ja, zolang de regels van te voren duidelijk zijn, is het in principe eerlijk.

Andersom hebben de klimmers ook wel in de tijdritten toegeslagen: Contador, Basso en Rasmussen bleken ineens heel behoorlijk te kunnen tijdrijden.


Tour winnaars rijden altijd een goede tijdrit. Het is een gegeven dat klimmers op het podium de laatste tijdrit goed doen. Eigenlijk is Rasmussen de bevestiging EN de uitzondering op de regel :)

Plaats reactie