Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Look

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 aug 2013 14:48

Las hierboven ergens nog een vraag over de ergopost, heb op mijn 381 meer dan 100.000 km gemaakt met de ergoposst, 0,0 problemen en zeker geen scheuren. Mijn ervaringen met de garantie van Look zijn trouwens onovertroffen qau oplossingen, het duurt soms wel wat langer, maar in de gevallen dat ik iets had steeds zeer goed opgelost. (1 maal lak, 1 maal frame, 1 maal frame na 100.000 km (en 12 jaar), 1 maal stuurnok) dit alles in ca 20 jaar look rijden met ca 10.000km per jaar en 3 verschillende look frames (381i,555, 585).
Ach, ik zeg ook maar wat

GerV
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2013 12:34

GerV 07 aug 2013 16:12

als je zegt dat de geometrie afwijkt, in welke zin bedoel je dat? Meer / minder rechtop of positie tov pedalen?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 aug 2013 08:47

Redelijk stijle zitbuis, waardoor je normaal gezien zadelpen met setback nodig hebt om goed uit te komen ten opzichte van je bracket, door de verhouding hoogte/lengte van het frame kom je met relatief lange benen vaak op een korte nok uit. Of anders gezegd, ik met mijn relatief lange bovenlicham tov mijn benen kom juist redelijk goed uit. Wel is het zo dat ik om goed uit te komen een 555 in M rijd en een 585 in L, om maar aan te geven dat je altijd even goed naar de geometrie tabellen moet kijken om te zien of je zelf goed passend op een fiets kunt zitten. Uiteindelijk heb ik met deze twee verschillende maten vrijwel dezelfde houding op de fiets. Hoe moeilijk het soms ook is, omdat je een merk mooi of een model geweldig vind, iedere model heeft zijn eigen geometrie en soms past dat gewoon niet bij je lichaamsmaten. Dus eigenlijk moet je een model kiezen bij je maten en niet een model passend maken op je maten, maar ja, die emotie bij het aanschaffen van een fiets maakt dat soms heel moeilijk.
Ach, ik zeg ook maar wat

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 nov 2013 12:34

Onlangs, na lang zoeken, een 595 ultra gevonden.

Look 595 ultra opgebouwd met:
- Groep: Dura ace 9000
- Wielen: Mavic Cosmic Carbone Ultimate
- Tubes: Veloflex carbon
- Stuurpen: Deda Superleggero
- Stuur: Deda Newton
- Zadel: Selle Italia SLR carbon
- Pedalen: Look Keo carbon Ti
- Bidonhouders: Look carbon

Gewicht 6,4kg

Afbeelding

Look 585 opgebouwd met:
- Groep: Dura ace 7900
- Wielen: Dura ace WH-7850 c24 cl
- Banden: Michelin pro race limited edition
- Stuurpen: Deda Zero100 Servicio corse
- Stuur: Deda Newton
- Zadelpen: Look Ergopost 4
- Zadel: Selle Italia SLR XP Team edition
- Pedalen: Look Keo Blade Ti
- Bidonhouders: Elite

Gewicht 6,9kg

Afbeelding

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 03 nov 2013 12:59

woowwww, plaatje die zwarte, heb lange tijd lopen zoeken naar een s, helaas niet gevonden die er goed uitzag.
was toen al een topper en is het nog steeds.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 nov 2013 14:52

Prachtige fietsen! Ondanks dat ik m'n eigen Look (een KG481SL) afgelopen zomer verkocht heb, blijf ik een fan van het merk :) . By the way, de nieuwe eigenaar heeft er helaas niet lang van kunnen genieten, want de fiets is tijdens z'n vakantie gestolen :x ! Slechts het voorwiel restte hem nog (hij had de fiets met drie kettingsloten 'verankerd'). Voor mij was dat ook 'balen', want de fiets verdiende beter.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 05 nov 2013 17:54

Mooi opgebouwde Look, heb je nog wat plaatjes van die Superleggero stuurpen van dichtbij onder wat verschillende hoeken?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 nov 2013 20:39

Stuntman Mike schreef:Mooi opgebouwde Look, heb je nog wat plaatjes van die Superleggero stuurpen van dichtbij onder wat verschillende hoeken?
Zal als het licht is eens kijken of ik een paar plaatjes kan maken. Ik vind deze uitvoering polish on black erg geslaagd, want "Deda"-opschrift is niet zo prominent aanwezig.

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 10 mar 2014 12:42

kxlight schreef:Nieuwe LOOK 695 aerolight voor Cofidis in de Tour 2013:

Afbeelding
ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat met die voorrem precies werkt... (vervanging, welke rem, hoe de remkabel is bevestigd...)
fietsmaatje heeft nog de 'gewone' 695 met de 'normale' remmen.. fenomenale fiets.... en die kleurstelling... kleurtje mondriaan..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 mar 2014 13:27

Die remmen zijn gewoon een soort V-brakes. Tijdens een proefrit mogen concluceren dat ze prima remmen. De monteurs bij de LBS waar ik de proefrit heb gemaakt gaven aan het idee te hebben dat ze er allemaal redelijk makkelijk bij konden en geen problemen voorzagen. Ik vind het er fantastisch uitzien.
Ach, ik zeg ook maar wat

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 mar 2014 14:45

Idd is een Vbrake principe. Ziet er mooi uit echter zou ik niet snel voor een dergelijk systeem kiezen. Reden hiervan is dat hoe mooi ook het systeem ook werkt het principe blijft gewoon minder dan de beste cantilever remmen.
Waar je bij de redelijk waardeloze remmen van de Giant Propel nog de mogelijkheid hebt om deze uit te wisselen tegen betere (Zowel Belkin als Giant Shimano ziet er geen heil in om de door Giant meegeleverde remmen in te zetten) zit je bij Look vast aan deze remmen.

Achter zou ik er nog mee kunnen leven (gebruik je toch enkel om te corrigeren maar de voorrem is redelijk cruciaal.
Onlangs, na lang zoeken, een 595 ultra gevonden.
heb je die nieuw gekocht kxlight? Lijkt als twee druppels water om mijn frame in de maat XL en zoveel zijn er in deze kleur niet van de ultra verkocht.

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 10 mar 2014 15:26

dank... ik had al begrepen (en proefondervindelijk vernomen) dat 3/4 remkracht voor ligt... toevallig zag ik nog foto's van enkele profs die op een 695 reden.. allemaal de normale cantilever remmer...
maar .. het oogt wel erg mooi... erg bijzondere fiets... (beetje robuuste stuurpen.. dat zegt iemand die een zipp sl sprint heeft..pff)
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Plaats reactie