Vandaag gefietst in 2008?
Rondje van 65 km gemaakt door de Nijmeegse heuvels. Veel wind, regen en dus nat asfalt en erg goed opletten. Aantal klimmetjes kunnen doen zoals de Holleweg en Oude kleefseweg. Was lekker in de regen alleen balen dat mijn overschoenen hun werk niet deden...
Een uurtje rondgevlogen na het werk vandaag. Niet veel tijd gehad de laatste dagen. Langs het kanaal gereden wind op kop en dan uiteraard terug wind achter aan maximum 59km/h met mijn zware hybride, beladen met bagage en rugzak...genieten he ! Morgen en donderdag vrij : hopelijk nog genoeg wind. Zo nu en dan kan ik daar echt van genieten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Vandaag mijn wekelijkse toertochtje weer gereden, dit maal vanuit Ochten Zuid-Veluwe tocht.
Lekker groepje en daardoor lekker doorgereden, net geen 32 gemiddeld, maar 31,98 km/uur op de 99,91 km!
Lekker groepje en daardoor lekker doorgereden, net geen 32 gemiddeld, maar 31,98 km/uur op de 99,91 km!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
107 km op de teller van Venray-Horst-Sevenum-Panningen-Beringe-Meijel-Grashoek-Helenaveen-Evertsoord-
Sevenum-Grubbenvorst-Broekhuizen-Wanssum-Maashees-Vierlingsbeek-Venray. Heerlijk ontspannen gereden en genoten.
Sevenum-Grubbenvorst-Broekhuizen-Wanssum-Maashees-Vierlingsbeek-Venray. Heerlijk ontspannen gereden en genoten.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04
mtb : Specialized Epic comp \'04
Vandaag de klimbenen maar eens gaan testen. En ook nog op één van mijn meest geliefde trainingsklimmen: de Rue Aldophe Dumont in Vaux sous Chevremont tussen Luik en Chaudfontaine. Ik noem hem de Giau van de Vesder Vallei en niet voor niets! Ruim 2 km zeer gelijkmatig en altijd tegen of net over de 9%. Kortom: eentje waar je op moet werken! Verder nog wat andere klimmetjes gedaan en nog een lekker terrasje gepikt in Visé. 100k, vier uur en nu "lekkere" vermoeide benen....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een uitje naar Vlaanderen. Omdat het een mooie dag zou worden na alle regen en wind van de afgelopen tijd had ik zin een een leuk ritje en aangezien ik 5 april aan de start sta van de Ronde van Vlaanderen was dit een mooie gelegenheid om te trainen op de kasseien en de heuvels aldaar.
Vanmorgen de fiets in de auto gegooid en vertrokken naar Oudenaarde. Bij het centrum van de ronde even een routekaartje opgehaald en vervolgens begonnen aan de oranje route. In het begin viel me op dat deze iets is aangepast t.o.v. vorig jaar. Het eerste stuk langs de Schelde liep toen nog over een lange recht fietspad langs een vrij drukke weg. Nu ging de route parallel aan deze weg over mooie landweggetjes. Een hele verbetering!
Via de Kluisberg en de Knokteberg ga je vervolgens richting de Oude Kwaremont. Hoewel ik nooit echt vriendschap zal sluiten met de kasseien vind ik deze heuvel altijd prachtig. Daar proef je de sfeer van de ronde. Daarna doorgereden naar de Kruisberg en de Hotond en dan brengen de bordjes je naar het zwaartepunt van deze lus. Eerst de Paterberg. Niet lang wel steil. Ik had me voorgenomen om deze keer niet in het gootje te rijden maar over de stenen te gaan en zo ben ik dan ook naar boven gereden. Bovenop altijd een mooi uitzicht maar lang kun je er niet van genieten want dan wacht al snel de Koppenberg.
Het is duidelijk te zien welk stuk ze hebben gerestaureerd. Er ligt grind tussen de voegen en de kasseien liggen er redelijk bij. Probleem was alleen dat de rechterkant van de weg nat was en dus glad. Ik begon dan ook links maar wat onhandigheid van mijn kant bracht me precies op het steilste stuk naar rechts. Op de natte stenen begon m'n achterwiel door te slippen en toen was het gebeurd. Plat op m'n smoel....Koppenberg - Bottecchia 1-0
Hard ging ik niet dus geen schade behalve natuurlijk aan het ego. Een paar meter verderop word het dan iets minder steil waardoor ik er in slaagde om vanuit stilstand weer op te stappen en de klim te voltooien. Eenmaal boven stond het volgende routebordje al klaar maar dit zat me toch niet lekker. Daarom niet de route vervolgd maar rechtsaf op zoek naar een revanche. Ik had het begin al vrij snel weer gevonden en ging dus voor m'n 2e poging omhoog. Weer aan de linkerkant van de weg omhoog en bij het steilste stuk een kleine versnelling gedaan. Hoewel ik wel weer last had van het doorslippen van m'n wiel kwam ik er nu wel langs om zo tevreden de top te bereiken. Koppenberg - Bottecchia 1-1
Toen vond ik het wel mooi geweest en ben ik doorgegaan met de route. Over de kasseien van de Mariaborrestraat (Steenbeekdries) richting de Taaienberg. Ook daar netjes over de stenen en niet in het gootje en door naar de Eikenberg om vervolgens met 85 kilometers op m'n teller weer terug te keren bij het startpunt. In het ronde centrum nog genoten van een douche en een lunch en met een voldaan gevoel terug in de auto. Al met al een lekkere dag dag met prima fietsweer.
Vanmorgen de fiets in de auto gegooid en vertrokken naar Oudenaarde. Bij het centrum van de ronde even een routekaartje opgehaald en vervolgens begonnen aan de oranje route. In het begin viel me op dat deze iets is aangepast t.o.v. vorig jaar. Het eerste stuk langs de Schelde liep toen nog over een lange recht fietspad langs een vrij drukke weg. Nu ging de route parallel aan deze weg over mooie landweggetjes. Een hele verbetering!
Via de Kluisberg en de Knokteberg ga je vervolgens richting de Oude Kwaremont. Hoewel ik nooit echt vriendschap zal sluiten met de kasseien vind ik deze heuvel altijd prachtig. Daar proef je de sfeer van de ronde. Daarna doorgereden naar de Kruisberg en de Hotond en dan brengen de bordjes je naar het zwaartepunt van deze lus. Eerst de Paterberg. Niet lang wel steil. Ik had me voorgenomen om deze keer niet in het gootje te rijden maar over de stenen te gaan en zo ben ik dan ook naar boven gereden. Bovenop altijd een mooi uitzicht maar lang kun je er niet van genieten want dan wacht al snel de Koppenberg.
Het is duidelijk te zien welk stuk ze hebben gerestaureerd. Er ligt grind tussen de voegen en de kasseien liggen er redelijk bij. Probleem was alleen dat de rechterkant van de weg nat was en dus glad. Ik begon dan ook links maar wat onhandigheid van mijn kant bracht me precies op het steilste stuk naar rechts. Op de natte stenen begon m'n achterwiel door te slippen en toen was het gebeurd. Plat op m'n smoel....Koppenberg - Bottecchia 1-0
Hard ging ik niet dus geen schade behalve natuurlijk aan het ego. Een paar meter verderop word het dan iets minder steil waardoor ik er in slaagde om vanuit stilstand weer op te stappen en de klim te voltooien. Eenmaal boven stond het volgende routebordje al klaar maar dit zat me toch niet lekker. Daarom niet de route vervolgd maar rechtsaf op zoek naar een revanche. Ik had het begin al vrij snel weer gevonden en ging dus voor m'n 2e poging omhoog. Weer aan de linkerkant van de weg omhoog en bij het steilste stuk een kleine versnelling gedaan. Hoewel ik wel weer last had van het doorslippen van m'n wiel kwam ik er nu wel langs om zo tevreden de top te bereiken. Koppenberg - Bottecchia 1-1
Toen vond ik het wel mooi geweest en ben ik doorgegaan met de route. Over de kasseien van de Mariaborrestraat (Steenbeekdries) richting de Taaienberg. Ook daar netjes over de stenen en niet in het gootje en door naar de Eikenberg om vervolgens met 85 kilometers op m'n teller weer terug te keren bij het startpunt. In het ronde centrum nog genoten van een douche en een lunch en met een voldaan gevoel terug in de auto. Al met al een lekkere dag dag met prima fietsweer.