Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

speric
Forum-lid HC

speric 02 jul 2009 10:05

Schuldig is ? Waar is hij nu precies schuldig aan ?
Gaan ze nu iedere staal van elke controle van 2007 en ouder opnieuw controleren ?
Ik denk dat iedereen dan wel kan inpakken.

Hij is niet eerlijk geweest kennelijk, maar ik vind het een beetje een heksenjacht worden om op basis van stalen van 2 jaar terug nogmaals te controleren.

Toch ?

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 02 jul 2009 10:09

Hij lijkt mij schuldig aan gebruik van dope in het verleden (in de toekomst wordt lastig ;-) en tot dat de B staal meer zegt dus schuldig. Los van het feit dat ik ook denk dat er meer in zouden moeten pakken vind ik een verjaring van amper 2 jaar wat kort.
Alstublaft.

speric
Forum-lid HC

speric 02 jul 2009 10:15

tja, toen was het niet opspoorbaar/ niet op de lijst, dan heb je geluk.. OM nu met " betere " technieken alsnog een renner eruit te halen ...
Alles of niets denk ik dan ..

En die ploegen die van niks weten, dat geloof ik ook niet. Dat hele spul moet toch altijd maar mee, ze zijn vaak bij de soigneurs, die merken dat ook.
Als ik in de sportschool met de juiste spullen train, zie ik er ook binnen de kortste keren uit als een klere(n)kast. Dat valt ook op.

Ze zullen met een andere aanpak moeten komen om het eerlijker, gezonder en geloofwaardiger te krijgen..

iban1
Forum-lid

iban1 02 jul 2009 10:18

wat ik altijd vreemd vindt is dat renners dan gewoon ontkennen. Zal wel moeten van hun advocaat of zo maar blijft raar. Is het namelijk ooit weleens gebeurt dat een tweede test of B staal wel negatief is? Lijkt me behoorlijk genant om dan alsnog toe te geven dat je gebruikt hebt. En dat je dus de heleboel bij elkaar gelogen hebt.
f.k.a. IBAN

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 02 jul 2009 11:45

SpEric schreef:Schuldig is ? Waar is hij nu precies schuldig aan ?
Gaan ze nu iedere staal van elke controle van 2007 en ouder opnieuw controleren ?
Ik denk dat iedereen dan wel kan inpakken.

Hij is niet eerlijk geweest kennelijk, maar ik vind het een beetje een heksenjacht worden om op basis van stalen van 2 jaar terug nogmaals te controleren.

Toch ?

Zou wel goed zijn, al het materiaal elk jaar weer testen met de nieuwste technieken.

En geen gezeik van mensen zoals Armstrong die dat dan tegen houden...

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 jul 2009 12:31

ponsteen schreef:Ja, natuurlijk. In de gouden tijden van het Nederlandse wielrennen. Ik volg het wielrennen vanaf halverwege de jaren negentig... Er zullen er wel meer zijn.. Thomas staat in ieder geval in een select gezelschap.

Zeg dat wél ! Selectie van Kohl c.s.! :-((
De Tour organizatie laat geen renners meer toe die een dopingverleden hebben. Dus als de contra test ook uitwijst dat hij Dynepo heeft gebruikt dan komt hij never nooit meer in de TdF! Prima, zo zou het bij ALLE grote ronden en klassiekers moet gaan. Weg met die bedriegers.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

mennovb
Forum-lid

mennovb 02 jul 2009 13:01

morgen op marktplaats:

te koop wegens een werkonderbreking van 2 jaar:

- porsche
- ferrari
- leuk vakantiehuisje in italie

ted038
Forum-lid

ted038 02 jul 2009 13:09

en allen voorzien van geheim koelvak ;)

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 02 jul 2009 13:37

Is het ook ik denk dat hij ook een zondebok is..
Kijken of de fransen de bloedtalen van `hun` Virenque ook terug kunnen vinden....ik heb zo´n gevoel dat die weer zijn verdwenen....net als de ansichtkaarten uit sebrenica...

MVG

janvr
Forum-lid

janvr 02 jul 2009 14:36

In ieder geval is het een goede waarschuwing voor potentiële dopinggebruikers dat doping die nu misschien niet traceerbaar is, dit over een paar jaar wellicht wel kan zijn.

Overigens heb ik het idee dat Rabobank zich al weer politiek aan het indekken is, gezien hun uitlatingen bij monde van hoofd sponsoring Heleen Crielaard: 'Structureel dopinggebruik betekent het einde van het sponsorcontract.' Incidenteel gebruik is dus kennelijk geen probleem. De grote woorden n.a.v. Rasmussen zijn dus alweer een beetje "genuanceerd".

janom
Forum-lid

janom 02 jul 2009 14:50

Ach die hele dopingcontrolefabriek is gewoon een hele bedrijfstak aan het worden waar velen inmiddels hun eigen belang bij hebben om verschillende redenen.
Dat het puur gaat om het beschermen van renners tegen zichzelf en het uitbannen van bedriegers heb ik nooit geloofd!!!

Onze politiek geeft bijv. ook altijd hele mooie morele redenen voor bepaalde maatregelen, terwijl het bijna altijd puur gaat om het valselijk motiveren van bezuinigingen...

Daarnaast vraag ik me af waarom alleen het wielrennen werkelijk de kop van jut is op dit gebied??

Door de dopinggebruikers zal men zeggen............
Dat waag ik te betwijfelen............want stel nu eens dat vanaf nu op elke halve kilometer weg in NL gecontroleerd gaat worden in het verkeer....
Dan zal het snel lijken of heel NL een bende verkeersovertreders is, terwijl er feitelijk niets veranderd is aan de situatie zoals ie nu is...

Als dit toch eens in het voetbal zou gebeuren...........hahahaaaa
Dat zou gewoon niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie