Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 04 jul 2011 20:40

Klinkt bijna alsof je geen velglint om je wielen hebt? Of het moeten van die heel lichte binnenbandjes zijn, die zijn waardeloos.

bouwpakket
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 19:50

bouwpakket 04 jul 2011 20:57

lvgh schreef:Klinkt bijna alsof je geen velglint om je wielen hebt? Of het moeten van die heel lichte binnenbandjes zijn, die zijn waardeloos.
Dat laatste zou kunnen, aangezien ik van die lichte biba's in mijn voor en achterband had. Na het wegrijden had ik een "zwaardere" oude biba erin gedaan. Ook even wat gehobbel, maar na opnieuw erin doen niet meer. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dan?

Hoe is dat te verklaren daarmee?

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 04 jul 2011 21:39

bouwpakket schreef:
lvgh schreef:Klinkt bijna alsof je geen velglint om je wielen hebt? Of het moeten van die heel lichte binnenbandjes zijn, die zijn waardeloos.
Dat laatste zou kunnen, aangezien ik van die lichte biba's in mijn voor en achterband had. Na het wegrijden had ik een "zwaardere" oude biba erin gedaan. Ook even wat gehobbel, maar na opnieuw erin doen niet meer. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dan?

Hoe is dat te verklaren daarmee?
Ik denk dat je gewoon de binnenbanden niet goed gemonteerd hebt, waardoor deze gekneld komen te zitten tussen de buitenband en velg. Je krijgt dan inderdaad één of meerdere bobbels in de band en dan klappen ze kapot. Zaak is dus om te zorgen dat de binnenband goed in de buitenband zit en nadat de buitenband er volledig omheen zit een paar keer het ventiel naar binnen drukken en dan weer naar buiten trekken.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 06 jul 2011 00:37

Hoi,
since1913 schreef:Je zal geen spijt krijgen van de conti's, echt een superband.
O ja? Om wat mee te doen eigenlijk?

In alle bescheidenheid, hoeveel lui hebben eigenlijk een flauw idee van wat een goede band is (+ dito binnenband) ?

Ciao, ;)

P.S. Kuddebeestjes...
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2011 00:48

Moet je nu perse een bericht van 2 weken geleden quoten om even een stelling te deponeren?
Pfff........
Less is bore

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 06 jul 2011 08:41

Toch wel een opmerkelijke reactie van fdegrove ja. 'Goed' is altijd subjectief. Voor mijzelf bepaal ik wat goed is door dingen te vergelijken. In dit geval vergelijk ik de conti's vooral met de banden waarmee ik daarvoor reed: michelins pro2 en vervolgens pro3. Zowel pro3 als conti's rijden heerlijk. Merk weinig verschil in rij eigenschappen. Wel merk ik dat de conti's langer 'goed' blijven, dwz minder snel putjes scheurtjes in de band en minder snel afslijten. Omdat de conti's langer meegaan zijn ze voor mij de betere keus. Overig gaan de conti's ongeveer net zo lang mee als de 'oude' pro2's. De conti's hebben echter wel een voelbaar betere grip. Dat is met name lekker voor tijdens de criteriums.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jul 2011 09:00

Opmerkelijk? fdegrove is al nu jaren bezig met zijn hetze tegen Conti en alles wat draadband is en/of niet-Veloflex. Dat truukje kennen we nu toch wel? Er is toch geen mens meer die dat gewauwel ook maar enigszins serieus neemt? Het feit dat hij er zo lang mee blijft doorgaan wordt hoe langer hoe lachwekkender en neemt ronduit pathetische vormen aan. En dan gaan we nog voorbij aan de quasi-filosofische tirades in zijn posts, die zijn al helemaal volstrekt idioot en raken kant noch wal (maar zijn wel geestig). Ik zou zeggen, fdegrove ik hoop dat je nog maar lang bij ons blijft en ons blijft vermoeien met je gedram over tubes en Veloflex, want ik vind het schitterend! Ondertussen rijd ik mijn kilometers lekker op mijn GP4000s.

k33z
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 06 jul 2011 09:09

Ik ben ook sinds een maandje over op de Conti 4000s. Hiervoor heel wat setjes Vittoria Open Corsas gereden en dat blijft mijn favorieten band kwa rij-eigenschappen. Je merkt duidelijk dat de Vittoria een veel zachtere band is, meer comfort en meer gevoel. Maar ik reed, zeker in de wintermaanden, minimaal 2x per maand lek en na 2.000km waren de bandjes al goed aan het slijten.

De conti's bevallen prima, heel ander soort band. Mis een beetje het comfort van de Vittoria (dat heerlijke gevoel van een zachte, soepele band), maar heb er nog geen 1x lek mee gereden. De Conti is voor mij als toerder denk ik een betere band, keihard (helaas), duurzaam en slijtvast.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 06 jul 2011 09:26

De hoeveelheid tijd die ik verlies als ik een bandje moet plakken onderweg valt volledig in het niet bij eventuele snelheidswinst van een ander bandje. Ook de slijtage van 3 Michelin Pro3 versus 1 gp4000s laat mij kiezen voor de gp4000s.Dat ik bij regenweer in een alpen afdaling me echt veel beter voel met een gp4000s dan een pro3, pro2 is al helemaal ellende, scheelt ook alweer zoveel tijd dat die optie niet aan de orde is. Dus om er mee te fietsen is het een superband. Een minder lekbestendig bandje en lek komen te staan in een cyclosportive / endurance ride is ook al geen optie dus ik vraag me af wat FdeGrove er mee zou willen doen. Laat mij dan maar een kuddebeestje zijn.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

floris4
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
Locatie: Goirle

floris4 06 jul 2011 13:16

floris4 schreef:Ik heb dus vaak last van langzaam leeg lopende banden.
Om de vier/vijf ritten staat de band de volgende morgen leeg.
Ik heb al diverse verschillende merken binnenbanden geprobeerd, maar dat maakt weinig verschil.
Er zijn ook geen oneffenheden te vinden aan de binnenkant van de buitenband of de velg ed.
Totdat ik dit topic las, ben ik eens verder gaan onderzoeken.
Momenteel heb in buitenbanden van Speliallized en ik heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat dit dus wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van al die leeglopers.
Dus heb ik, al is het uit voorzorg, nieuwe buitenbanden besteld de: Continental GP 4000 S
Als het goed is komen ze morgen met de post mee.
En nu maar hopen dat dit mijn probleem oplost.
Ik zal later hier verslag doen van mijn bevindingen. ;)
Hier dan een tussentijds verslag van mijn bevindingen:

Ik heb er nu inmiddels 10 ritten opzitten met de conti's en tot nu toe (nog) niet lek gereden of last van leeglopers gehad.
Ook is deze band een fractie lager dan de Spesialized (banden omtrek ook aangepast op mijn fietscomp.)
Voordeel hierbij is dat de voorband bij de vork iets meer speling heeft waardoor er minder snel troep blijft hangen tussen band en vork, elke mm telt. ;)
Dus ik vindt het nu al een waardevolle investering. 8-)
Een 10 met een griffel.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 jul 2011 20:31

Bij mooi weer zijn er maar heel weinig banden echt slecht.
Conti's neem ik voor de winter, het zijn niet de best rollende banden maar wel lekbestending in combinatie met veel grip, dus ook op nat wegdek.
Duurdere banden en tubes bewaar ik wel voor het mooie weer.
Als je al wilt expirimenteren zou ik het eerdere met 24 of 25 mm banden doen daar zitten tov. bijv 22 mm banden veel meer verschil tussen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 07 jul 2011 00:47

Hoi,

Bij minder goede bandenkwaliteit wil je liever een wat breder model.......... :ugeek:

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie