Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

zoekdezeep
Forum-lid

zoekdezeep 21 jan 2008 13:52

Heb de laaste tijd niet meer geklokt, te vaak harde wind recht van voren :-(
Dit jaar de 5:15 van vorig jaar verbeteren...
Ompa til du dør

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 21 jan 2008 18:38

Rufio schreef:Zijn er al weer mensen die hun tijd klokken op de oude kleefsebaan?

Ik had vanmiddag 4:34, met eindelijk weer eens een keertje geen wind op kop in het begin, Heerlijk!

Strakke tijd voor januari. Zou blij zijn als ik dat in de zomer haal (geloof dat mijn snelste tijd ooit richting 4.20 was, maar pin me er niet op vast, want ik heb het klokken een beetje afgeleerd).

@ zoekdezeep: misschien een idee om te reageren bij het topic 'hoe kom ik aan mijn nickname':D
Groet,
Mike

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 21 jan 2008 22:36

zoekdezeep schreef:Heb de laaste tijd niet meer geklokt, te vaak harde wind recht van voren :-(
Dit jaar de 5:15 van vorig jaar verbeteren...

Ja, helaas is de wind weer in het nadeel, ik had die dag echt geluk.
Met wind kost het veel te veel energie om boven de 30 te rijden tot de parkeerplaats, en dan word het vrij moeilijk om tot de 4.30 minuten te komen

zoekdezeep
Forum-lid

zoekdezeep 22 jan 2008 13:11

@ Mike Biker: Altijd al een fan van Bert en Ernie geweest, gelukkig ook doorgegeven aan mijn zoontje van bijna 2 zodat ik nu weer schaamteloos Sesamstraat kan kijken :-)))
Ompa til du dør

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 22 jan 2008 22:26

zoekdezeep schreef:@ Mike Biker: Altijd al een fan van Bert en Ernie geweest, gelukkig ook doorgegeven aan mijn zoontje van bijna 2 zodat ik nu weer schaamteloos Sesamstraat kan kijken :-)))

Ik kan tegenwoordig ook weer heerlijk met bananen in mijn oren lopen...:D

Sorry voor het offtopicgehalte medeforummers!
Groet,
Mike

rene1
Forum-lid

rene1 22 jan 2008 23:48

[/quote]

Ik kan tegenwoordig ook weer heerlijk met bananen in mijn oren lopen...:D

Sorry voor het offtopicgehalte medeforummers![/quote]

Och het is maar een klein stapje hoor van fietsen naar Sesamstraat.

:D

marz
Forum-lid

marz 24 jan 2008 18:53

Is het mischien een idee om voor volgende maand of anders maart een forumrit te houden.
Als er voldoende animo is wil ik wel wat organiseren?
Leuke tocht met voldoende klimmen, er zijn routes ten over.

Laat maar weten, kan alleen maar gezellig worden.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 24 jan 2008 19:15

Count me in! lijkt me een goed plan...

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 24 jan 2008 20:57

Ik ben erbij!

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 24 jan 2008 22:04

MarZ schreef:Is het mischien een idee om voor volgende maand of anders maart een forumrit te houden.

Graag!!
Groet,
Mike

cor01
Forum-lid

cor01 24 jan 2008 22:10

MarZ schreef:Is het mischien een idee om voor volgende maand of anders maart een forumrit te houden.

Leuk !

Een zondagochtend in februari ?
"Afstappen is geen optie"

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 24 jan 2008 22:21

Ik heb zojuist een route gemaakt, via Bikely.com, zie de link

EDIT: Het is gelukt de route goed op te slaan, dus de link doet het!

Alsvolgt de (uitgebreide) beschrijving:

- We verzamelen bij de Wedren, makkelijk parkeren voor mensen buiten de stad en je vanaf daar snel uit de stad met de fiets.
- Gaan we richting de ooijpolder, om een stuk plat in te fietsen.
- Eerst klim op 19,3 km, vanuit Donsbruggen, ong 1,2 km lang.
- Via de Romerstrabe terug richting Nutterden
- Bij de Wolfbergstrabe richting het reichswald, dit is een kleine helling
- Over een mooie afgelegen weg gaan we binnen door naar Frasselt, om dan rechts af te slaan richting Frasselt, bij de Schrammersstrasse slaan we links af, om aan de aanloop van de Brandenberg te beginnen, op 30 km en een lengte van 1,4 km, begint deze helling vrij gemakkelijk maar het einde loopt steiler.
- Vervolgens dalen we af, slaan rechts af, moeten we 200 meter over een verweerd pad, die je met gematigde snelheid makkelijk kan bereiden.
- Aan het einde moeten we door een poort (helaas), slaan we links af op de Grafwegerstrasse. Deze volgen we tot de afslag naar links de Kartenspielerweg op, deze begint met een kleine helling en blijft vervolgens 5km lang glooiend doorlopen.
- Dan slaan we links af de Kranenburger Strasse op, die we volgen tot de afslag rechts naar de Geldernberg, die op 30,2km ligt, met 0,8 km niet lang maar wel goed steil.
- We rijden door, einde van de weg slaan we rechts af, rechtdoor tot het einde van het Reichswald, dan volgen we de Kleefseweg door de polder, slaan we rechtsaf bij de Vensestraat, vervolgens weer linksaf en volgen we een lange weg richting de aanloop van de Sint Jansberg, die op 60,5 km ligt, een korte maar redelijk steile helling.
- boven gekomen volgen we de weg naar Grafwegen, slaan links af bij de Knapheldeweg, die bestaat uit een glooiend begin en op het einde een kleine helling.
- Bij het kruispunt pakken we de Heumensebaan (afdaling), om vervolgens langs het spoor en binnendoor Mook, bij de Groesbeekseweg (Mook) uit de komen, op 60,5 km en met een lengte van 1,6km.
- Bovenaan slaan we voordat de weg het bos in gaat, linksaf, volgen we de weg in de afdaling, over de Biesseltsebaan om aan het einde van de weg, rechtsaf, de Maldensbaan te beklimmen, op 65,2 km en de helling is ruim een kilometer lang.
- Dan rijden we het bos uit, dalen we via de Nieuweweg Groesbeek in, slaan we rechts af om na een paar honderd meter bij de Stekkenberg uit te komen, op 70km, dit is een meer korte maar steile klim (kinderkopjes incl.)
- Bovenaan rijden we even over de Nijmeegsbaan, om het origineel te houden en slaan we bij de Derdebaan rechtsaf, na de kruisen met de Zevenheuvelenweg volgt er een lekkere afdaling.
- Onderaan slaan we links af de Wylerbaan op, die rijden we af tot het kruispunt met de Oude Kleefsebaan, die we op rijden, bij het tankstation slaan we rechts, vervolgens links bij de Haupstrabe, die we even volgens, om vervolgens bij de Vogelsang en de Holdeurn uit te komen, op 93.4km. Dit zijn twee korte pukkels die je klimspieren weer goed warm maken voor de Oude Kleefsebaan, die hierna volgt.
- De Oude Kleefsebaan ligt op 79.3 km, hij is niet zo steil maar wel een van de langste met bijna 2km, vanaf waar wij erop komen.
- Boven gekomen, slaan we rechts af bij de Van Randwijckweg (afdaling). Beneden slaan we twee maal links af, om bij het begin van de Oude Holleweg uit te komen op 83 km. Deze kuitenbijter is "slechts" een kilometer lang, maar heeft wel een gem. stijginspercentage van 7,5%.
- Boven slaan we rechts af, dalen we weer af via de Stollenberg, om rechts af te slaan bij de Rijkstraatweg en gaan we richting de Van Randwijckweg op 86,8 km en deze helling is met een lengte van 1200m, gem. 5,8% en een eindstuk tegen de 10% een mooie finish.
- Tenzij het nog niet genoeg is, dan is er natuurlijk de optie om gewoon een paar keer af te dalen en opnieuw om hoog te rijden. Of bovenaan rechtsaf te slaan, even rechtdoor rijden, rechtsafslaan en afdalen via de Stollenberg (wederom). Om deze keer beneden linksaf te slaan, verder afdalen en doorijden, totdat je bij de benzinepomp komt aan de Ubbergseweg. En daar vervolgens als eindklim de Beekmandalseweg te beklimming, die een beetje hetzelfde profiel heeft als de Oude Holleweg, alleen dan net wat korter en net wat minder steil, behalve op het einde doet hij je nog even pijn.
- Daarna rijden we via een lekker flauw dalende weg terug naar de Wedren en finishen we met ongeveer 95 kilometer op de teller.

Hopelijk is mijn routebeschrijving een beetje duidelijk en komt hij een beetje leuk over.

Nou, wie rijdt er mee?

Plaats reactie