Fietsnieuws 2007
Wn je een reserve fiets kan bemachten heb je wss nog een deftige velo.Profbestendig materiaal moet nog uitgevonden worden vrees ik Was het 2jaar geleden niet dat Boonen zoveel problemen had in de sprint? Z'n ketting die afliep doordat de cranks de krachtontwikkeling niet aankonden.Correct me if i'm wrong, want kben nie zeker van me stuk.
En dan vergeet je nog de truukjes die veel renners (ook profs) uithalen als ze de fiets terug moeten inleveren! Als de ploeg er net een nieuwe cassette of ketting op gelegd heeft, veranderen ze die vlug voor compleet versleten materiaal en houden ze het bijna nieuwe en geven ze het versleten (soms onbruikbare) terug. Een renner die een reservefiets die nauwelijks kilometers op de teller heeft moet inlevern, verwisselt vaak derailleurs, remhoeven, en alle mogelijke materiaal met z'n eigen fiets of die van een toerist: zodoende heeft de toerist quasi gloednieuw materiaal en zit er op de in te leveren fiets materiaal met enorm veel gebruikskilometers.
Dan hebben we 't nog niet over de behandeling van de fietsen in profploegen. Dit kan sterk uiteen lopen, en je kan er geluk mee hebben. Maar een vriend van me kreeg ooit een setje wielen van Boogerd: mechaniekers hadden gewoon in de carbon velg geboord om een probleem binnenin op te lossen... ongelooflijk!
Dan hebben we 't nog niet over de behandeling van de fietsen in profploegen. Dit kan sterk uiteen lopen, en je kan er geluk mee hebben. Maar een vriend van me kreeg ooit een setje wielen van Boogerd: mechaniekers hadden gewoon in de carbon velg geboord om een probleem binnenin op te lossen... ongelooflijk!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16
Quote: Origineel geplaatst door meeuh op 30 September 2006
Wn je een reserve fiets kan bemachten heb je wss nog een deftige velo.
Profbestendig materiaal moet nog uitgevonden worden vrees ik Was het 2jaar geleden niet dat Boonen zoveel problemen had in de sprint? Z'n ketting die afliep doordat de cranks de krachtontwikkeling niet aankonden.Correct me if i'm wrong, want kben nie zeker van me stuk.
Greame Brown heeft gister nog zijn wiel in een sprint gebroken....
Wn je een reserve fiets kan bemachten heb je wss nog een deftige velo.
Profbestendig materiaal moet nog uitgevonden worden vrees ik Was het 2jaar geleden niet dat Boonen zoveel problemen had in de sprint? Z'n ketting die afliep doordat de cranks de krachtontwikkeling niet aankonden.Correct me if i'm wrong, want kben nie zeker van me stuk.
Greame Brown heeft gister nog zijn wiel in een sprint gebroken....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 September 2006
En bijv wat te denken van de fietsen die door mechaniekers gewoon met de kettingbladen op het asfalt worden neergezet. Ook niet echt de manier om lang met je kettingbladen te doen.
Euhm, moet je mij eens uitleggen wat daar mis mee is. Zolang ie stilstaat en niet schuurt over het asfalt doet dit niks aan het kettingblad.
En bijv wat te denken van de fietsen die door mechaniekers gewoon met de kettingbladen op het asfalt worden neergezet. Ook niet echt de manier om lang met je kettingbladen te doen.
Euhm, moet je mij eens uitleggen wat daar mis mee is. Zolang ie stilstaat en niet schuurt over het asfalt doet dit niks aan het kettingblad.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
laat koers lekker lullen joh. iedereen reageert er toch weer op als tie weer is een opmerking maakt.
Hoe kwets je een kind het ergst als volwassene? Juist niet reageren maar NEGEREN!
Hoe kwets je een kind het ergst als volwassene? Juist niet reageren maar NEGEREN!
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 September 2006
En bijv wat te denken van de fietsen die door mechaniekers gewoon met de kettingbladen op het asfalt worden neergezet. Ook niet echt de manier om lang met je kettingbladen te doen.
Euhm, moet je mij eens uitleggen wat daar mis mee is. Zolang ie stilstaat en niet schuurt over het asfalt doet dit niks aan het kettingblad.
nu ja, vind het toch ook gen werk hoor, op asvalt is altijd harder dan staal dus je beschadigd toch altijd een beetje aan je kettingblad, dat je dit met je eigen fiets doet ja, als mecanieker met een ander zijn fiets nee . en wie zegt dat ie niet verschoven wordt, je zet de fiets daar, hij staat dan plots in je weg, dan verschuif je hem maar wat enz....
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 September 2006
En bijv wat te denken van de fietsen die door mechaniekers gewoon met de kettingbladen op het asfalt worden neergezet. Ook niet echt de manier om lang met je kettingbladen te doen.
Euhm, moet je mij eens uitleggen wat daar mis mee is. Zolang ie stilstaat en niet schuurt over het asfalt doet dit niks aan het kettingblad.
nu ja, vind het toch ook gen werk hoor, op asvalt is altijd harder dan staal dus je beschadigd toch altijd een beetje aan je kettingblad, dat je dit met je eigen fiets doet ja, als mecanieker met een ander zijn fiets nee . en wie zegt dat ie niet verschoven wordt, je zet de fiets daar, hij staat dan plots in je weg, dan verschuif je hem maar wat enz....
Je kan veel zeggen over profploegen, maar objectief zie ik weinig redenen waarom je fiets plaatsen zoals op de foto hieronder (ook al zou ie op het kettingblad staan) je voorvork of kettingblad extra zou belasten... Het is een beetje zoals de geschokte reactie die ik las toen ik m'n fiets weegde door hem met de zadelbrug aan de weegschaal te hangen: als een zadelbrug de 8kg van een fiets niet kan dragen, dan mag je 't vergeten om er met je 75kg of meer op te gaan fietsen!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hoi,
Wat profploegen met gesponsord materiaal aanvangen is hun zaak.
Al bij vind ik toch niet dat er op een forum moet verkondigd worden dat het absoluut niet schaadt als je achteloos met je materiaal omspringt.
Trouwens, die fiets in de foto staat wel op de voorvorkpatjes en dus niet op het kettingblad. Daarop staat ie alleen als je er beide wielen vanonder haalt.
Ciao,
Wat profploegen met gesponsord materiaal aanvangen is hun zaak.
Al bij vind ik toch niet dat er op een forum moet verkondigd worden dat het absoluut niet schaadt als je achteloos met je materiaal omspringt.
Trouwens, die fiets in de foto staat wel op de voorvorkpatjes en dus niet op het kettingblad. Daarop staat ie alleen als je er beide wielen vanonder haalt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Op de vorkpoten heb ik zelf ook wel eens gedaan, zolang je geen full carbon vork heb met carbon uitvaleindes is er niets aan de hand.
Ik heb van Ag2r de fietsen er wel eens bij zien liggen, zonder wielen, kettingblad op het asfalt en alle fietsen half op elkaar. Volgens mij kwam die foto van jouw Pieter, maar zeker weten doe ik het niet meer.
Ik heb van Ag2r de fietsen er wel eens bij zien liggen, zonder wielen, kettingblad op het asfalt en alle fietsen half op elkaar. Volgens mij kwam die foto van jouw Pieter, maar zeker weten doe ik het niet meer.