Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

max29
Forum-lid

max29 19 jul 2006 09:56

vergeet niet dat door het de  redding van menchovs klassement is dat Landis achter Kloden bleef hangen anders was hij op minuutje extra gekomen en nog verder gezakt..........boogerd  schold  landis de huid vol omdat hij de trui opgaf. Toen T mobile de trui al na een dag opgaf was er geen scheldende boogerd te bekennnen.Tegen landis schelden durft- tie wel tegen een duitser niet......  laf of een lafaard.  Landis rijdt uitstekend en gebruikt tenminste zijn verstand en zijn ervaring . Als je boogerd zelfs bij unbenullige aankomsten nog zag sprinten wist je t al......Nu rijdt kloden om menchov achter zich te krijgen. Landis past !  Nee Rabo kan Landis alleen maar bedanken en niets anders.....   

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2006 12:20

Heb interview met Landis gezien, en nu snap ik het: Het plan van zijn ploeg was om weliswaar vooraan te blijven, maar niet zoveel tijd te pakken dat ze de gele trui zouden krijgen. Ze wilde in de etappe van woensdag niet hoeven controleren.. De ploeg van Pereiro Sio deed dat uitstekend en 'verdiende' (zoals Landis opmerkte) de gele trui. Woensdag zal hij dus niet met de rem erop rijden. Het zal echter een hele andere koers worden, met klassementsrenners die gaan vliegen. Boogerd en Rasmussen zullen wellicht vooruit geschoven worden. Ik zie Leipheimer nog wel vroeg aanvallen (heeft niets te verliezen). Popovitsch (hoeschrijfjedatinvredesnaam).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2006 12:26

@Gerardo ploegleiders op motoren? Heb je wel eens gezien wat er in een ploegleidersauto zit, omdat allemaal mee te zeulen heb je een hele stoet aan motoren nodig. Ploegleiders die renners hinderen valt heel erg mee, kwestie van goed je auto kennen en weten door welk gaatje je nog precies tussen door kan.
Het probleem zit hem niet bij de ploegleidersauto's maar bij het publiek. Stelletje halve zolen die pas op het laatste moment weg gaan en dan ook nog met vlaggen lopen te zwaaien. Zet de volgende keer maar gewoon dranghekken neer vanaf de voet van de Alp.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

concorde
Forum-lid

concorde 19 jul 2006 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 18 Juli 2006

De koers zelf was de moeite waard. Cunugo kreeg de deksel op zijn neus. En een terechte winaar. Jammer dat Rabo wegviel. Menchov heeft zich kranig geweerd maar had een slechte dag en Boogerd kan zich niet rustig houden. Landis is net als Leipheimer, een wieltjesplakker. Maar het meest vreemde is toch Kloden! Waar rijdt deze jongen voor? De ritwinst zat er niet meer in. Waarschijnlijk rijdt hij volgend seizoen bij de opvolger van Phonak! Hij stond als 6e geklasseerd en gaat vol op kop zitten rijden voor Landis.?Kloden had het initiatief aan Landis moeten laten en achter hem wegkletsen. Indien Landis weer terug zou komen weer afwachten en wederom wegkletsen. Nu helpt hij Landis in het geel en zelf staat hij.................. nog steeds 6e! Welke logica zit hierachter?

Inderdaad, het rijden van Klöden vond ik zeer opvallend. Volle bak rijden en waarvoor. Het lijkt mij dat misschien Phonak een alliantie heeft gesloten met T-Mobile. We wachten af wat er vandaag gebeurd.

mac94
Forum-lid

mac94 19 jul 2006 14:43

Ha!Rasmussen in de aanval, eens kijken waar dat eindigt. Hij betaalt voor de overwinning van vandaag iig nog maar 4x uit.
Se non e vero, e ben trovato.

kc600
Forum-lid

kc600 19 jul 2006 16:22

het schijnt dat de tijden van de afsluitende klim gisteren (alpe d'huez) apart zijn opgemeten door de organisatie. weet iemand waar die te vinden zijn? op letour.fr kon ik ze niet vinden.

ik ben benieuwd of er iemand onder de 38 zat...

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2006 16:43

Quoten: Origineel geplaatst door kc600 op 19 Juli 2006

het schijnt dat de tijden van de afsluitende klim gisteren (alpe d'huez) apart zijn opgemeten door de organisatie. weet iemand waar die te vinden zijn? op letour.fr kon ik ze niet vinden.ik ben benieuwd of er iemand onder de 38 zat...

De snelste zaten tussen de 38 en 39 minuten, een minuut achter de tijdrit - tijd van Armstrong... Het zijn dus geen tweederangs klimmers!!

rien
Forum-lid

rien 19 jul 2006 18:12

13:12 - 41 km, Landis snelste op l'Alpe d'Huez

Landis heeft gisteren de snelste tijd genoteerd op l'Alpe d'Huez. Hij had slechts 38:34 minuten nodig om boven te komen. Klöden volgde met 38:35 minuten, derde was Sastre met 38:59 minuten.

uit de tourflitsen van fiets.nl

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 19 jul 2006 19:38

Wat een strijd vandaag, geweldig! Pereiro weer bovenaan met bijna 2 minuten marge, Landis op meer dan 10 minuten gereden!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2006 19:43

Mijn broek is vele malen afgezakt vanmiddag... Hier zit ik nu al minstens 8 jaar op te wachten.. ngelooflijk... Uitbrengen op DVD! Hoeven we nooit meer ergens anders naar te kijken.

evers
Forum-lid

evers 19 jul 2006 19:55

Daag landis!
Train ze!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2006 20:23

Dit hebben we dus al die jaren moeten missen door die andere amerikaan. Heerlijke TdF dit, alles ligt nog open!
Less is bore

Plaats reactie