Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 14 apr 2007 01:52

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 13 April 2007

Even de wieltjes vanavond erin gezet, toen het helaas al donker was:Op meteen hoogte van Zadel aangepast, had al het het idee dat ik te laag zat even alles nagemeten kwam ik er al gauw achter dat het zadel 4 tot 5cm te laag stond.


4 tot 5 cm? Heb je een nieuwe referentie ontdekt of zo..... Mijn zadelhoogte relateert zich ongeveer aan een gestrekt been waarbij de hak van de schoen net de pedaal raakt. Wat heb jij gedaan nu je opeens zoveel hoger bent gaan zitten?
Wat ziet je fiets er prachtig uit met die Lightweights! Ben je overigens al uitgekeken op de kleur van je stuurlint?  Ik zou denk ik toch voor zwart gaan; misschien af te sluiten met oranje isolatietape.

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 14 apr 2007 01:54

Heeft er iemand een foto van een Ultimate CF in maat 64. Ik wilde eerst gaan voor de Kuota Kebel, maar na het zien van de foto van de nieuwe fiets van Soloist ben ik heftig gaan twijfelen. Alvast bedankt.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 14 apr 2007 02:01

Quote: Origineel geplaatst door Auke op 13 April 2007
4 tot 5 cm? Heb je een nieuwe referentie ontdekt of zo..... Mijn zadelhoogte relateert zich ongeveer aan een gestrekt been waarbij de hak van de schoen net de pedaal raakt. Wat heb jij gedaan nu je opeens zoveel hoger bent gaan zitten?Wat ziet je fiets er prachtig uit met die Lightweights! Ben je overigens al uitgekeken op de kleur van je stuurlint? Ik zou denk ik toch voor zwart gaan; misschien af te sluiten met oranje isolatietape.








Nou ik vond me er niet opzitten zoals ik wou, had eigenlijk Zadel hoogte toen op gevoel gezet.
Nu het volgende toegepast 93cm (binnenbeen lengte) * 1,08 kan nu ook een stuk meer kracht zetten zat gewoon te laag.
Me zadel van tijdritfiets stond wel al op goede hoogte vergeleken met die fiets stond me zadel van racefiets een stuk lager, met die berekening komt het ongv. ook opzelfde hoogte te staan als ik ook bij met tijdritfiets heb.

Nee ben nog zeker niet op dat oranje stuurlint uitgekeken vind het wel mooi.

@ Spinningfreak:
Ik zelf heb een maat 60, (foto hierboven)
Dit is een maatje 64: (Je moet hem dan alleen even in het nieuwe jasje indenken.)


Edit om 12:15:
Wat extra foto's zonnetje schijnt lekker buiten, maakt het alleen wel even wat lastiger om te nemen:

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 07 mei 2007 21:17

Wat een schitterende fiets kuiper! Dat jij met een beenlengte van 93cm nog op een 60 past.
Ik heb mezelf net op laten meten en daar kwam uit dat ik beter een groter frame kan kopen. (Heb een binnenbeenlengte van 97,7 ;))
Ideaal voor mij is hetvolgende:
Framehoogte: 620ccFramelengte: 590mmStuurpen 110mmstuurpenhoogte: 145mm
Ik zou graag een Canyon ultimate AL kopen. Maar welke maat zou voor mij het meest geschikt zijn? Ik kom er echt niet uit. (Vooral niet omdat de canyon sloping is en ik geen idee heb hoe om de maten dan te lezen)
En hoe zit het met evnt. levertijden voor alleen een frame?

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 07 mei 2007 21:42

Ik kreeg dit weekend per post een brief van Canyon, met een wiedergutmachungsaanbod om -vanwege de overlast van de voorvork terugroepactie- een nieuw carbon frame voor 899 euro te kopen.
Niet duur, als je een frame nodig hebt...Ik niet dus (ik heb mijn 'oude' Canyon pas een jaar). Liefhebbers mogen zich melden (alhoewel de tegoedbon op naam staat)!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 07 mei 2007 21:52

Had je die bon nou maar enkele maanden geleden, Niklas.
Had ik een Unibet issue genomen, alhoewel ben ook nogsteeds blij met me Ultimate AL .

@ Jouke,
De Canyon is maar heel erg lichtjes slooping 3cm van voren naar achter gekeken aflopend.
Ik zelf denk dat je een 62 nodig heb, 64 waarsch. te groot.
Succes met je keuze betreft aanschaf van een nieuwe fiets, bij Canyon zit je in iedergeval op het juiste adres al wil je een mooie fiets hebben.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2007 22:13

Quoten: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 07 Mei 2007

Ideaal voor mij is hetvolgende:
Framehoogte: 620ccFramelengte: 590mmStuurpen 110mmstuurpenhoogte: 145mm

Wat wordt bedoeld met die stuurpenhoogte? Ik kan me niet voorstellen dat het de balhoofdbuislengte is, want dat zou volstrekt onmogelijk zijn. Maar wat het wel is kan ik zo snel niet bedenken. De balhoofdbuis is samen met de bovenbuis de belangrijkste buizen als het om de geometrie gaat. Dat het frame slooping is doet er helemaal niets toe omdat de bovenbuislengte (virtueel) horizontaal wordt gemeten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 07 mei 2007 22:27

Foto's om niet achter te houden
niet de mijne helaas.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 mei 2007 22:41

Fiets van stephan Behrens van Carbonsports? Persoonlijk vindt ik de classic met zilveren belettering en minder vaak canyon toch mooier.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 07 mei 2007 22:46

Wat is die wielencombinatie trouwens afschuwelijk lelijk als je het mij vraagt.. twee verschillende carbonweaves staat dus qua wielen duidelijk niet bij elkaar!
Science of Performance!

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 07 mei 2007 22:48

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 Mei 2007
Fiets van stephan Behrens van Carbonsports?






Ja van Stefan Behrens,
ze 2006 was een maat 60, dus neem aan dat dit ook een maat 60 is.

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 07 mei 2007 23:05

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 Mei 2007

@ Jouke,De Canyon is maar heel erg lichtjes slooping 3cm van voren naar achter gekeken aflopend.Ik zelf denk dat je een 62 nodig heb, 64 waarsch. te groot.Succes met je keuze betreft aanschaf van een nieuwe fiets, bij Canyon zit je in iedergeval op het juiste adres al wil je een mooie fiets hebben.


Dank je voor je advies Kuiper. Kan je me ook zeggen hoe de  Zitbuislengte bij canyon is gemeten? Zitbuis heb ik namelijk 62 center-center nodig (klassiek).
Als de zitbuislengte van canyon inderdaad van center tot center is gemeten dan kan ik beter een 62 nemen. Want 64 zou dan te groot zijn.

Plaats reactie