Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Omdat ik dit jaar zelf het huis geschilderd heb :
Model: XTC Composte 2.5
Framematen: M/19
Frame: XTC full Carbon frame
Voorvork: Rock Shox Tora met lockout
Shifters: Shimano Deore LX
Voor derailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore LX
Crankset: FSA V-Drive
Cassete: SRAM PG950 9sp
Rem hendels : Avid FR 5
Remmen : Avid SD 5 V-brake
Naven: Shimano M580
Velgen: Mavic XM317
Banden: Michelin Country Trail
Zadel: WTB Rocket V
Zadelpen: Giant Alu
Stuur- / stuurpen: Giant Alu
Pedalen: NVT
Achterdemper: NVT
Balhoofdstel: Intergrated
Beschikbare kleuren: Glansend carbon zwart
Gewicht +/- Kg: 11.6 Kg
Heb de fiets gekocht om het frame, prijs complete fiets was lager dan adviesprijs frame.
Opbouw wordt totaal anders, komt nl complete XT groep op van m'n Cube en voorlopig ook m'n Skareb.
Ook stuur, stuurpen en wielen worden ingeruild voor lichter.
Doel is de fiets excl. pedalen en acces. onder de 10kg te krijgen.
Fiets moet wel goed berijdbaar blijven, ga dus niet voor ultralicht en superduur.
Overweeg volgend jaar het huis nog een keer te schilderen
Model: XTC Composte 2.5
Framematen: M/19
Frame: XTC full Carbon frame
Voorvork: Rock Shox Tora met lockout
Shifters: Shimano Deore LX
Voor derailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore LX
Crankset: FSA V-Drive
Cassete: SRAM PG950 9sp
Rem hendels : Avid FR 5
Remmen : Avid SD 5 V-brake
Naven: Shimano M580
Velgen: Mavic XM317
Banden: Michelin Country Trail
Zadel: WTB Rocket V
Zadelpen: Giant Alu
Stuur- / stuurpen: Giant Alu
Pedalen: NVT
Achterdemper: NVT
Balhoofdstel: Intergrated
Beschikbare kleuren: Glansend carbon zwart
Gewicht +/- Kg: 11.6 Kg
Heb de fiets gekocht om het frame, prijs complete fiets was lager dan adviesprijs frame.
Opbouw wordt totaal anders, komt nl complete XT groep op van m'n Cube en voorlopig ook m'n Skareb.
Ook stuur, stuurpen en wielen worden ingeruild voor lichter.
Doel is de fiets excl. pedalen en acces. onder de 10kg te krijgen.
Fiets moet wel goed berijdbaar blijven, ga dus niet voor ultralicht en superduur.
Overweeg volgend jaar het huis nog een keer te schilderen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Gisteren een tweetal boeken ontvangen besteld bij M-Gineering http://www.m-gineering.nl/
te weten Vakantiefietsen en Big Blue Book of Bicylce repair (Parktools). Ik moet zeggen echte aanraders als je wat meer over het sleutelen aan je fiets wil weten.
te weten Vakantiefietsen en Big Blue Book of Bicylce repair (Parktools). Ik moet zeggen echte aanraders als je wat meer over het sleutelen aan je fiets wil weten.
What makes the boat go faster?
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 13 Oktober 2006
Gisteren een tweetal boeken ontvangen besteld bij M-Gineering http://www.m-gineering.nl/
te weten Vakantiefietsen en Big Blue Book of Bicylce repair (Parktools). Ik moet zeggen echte aanraders als je wat meer over het sleutelen aan je fiets wil weten.
Vakantiefietsen is inderdaad een perfect boek om eens wat meer over zelf sleutelen te weten te komen. Kregen wij na afloop van de Cursus Wielspaken.
Gisteren een tweetal boeken ontvangen besteld bij M-Gineering http://www.m-gineering.nl/
te weten Vakantiefietsen en Big Blue Book of Bicylce repair (Parktools). Ik moet zeggen echte aanraders als je wat meer over het sleutelen aan je fiets wil weten.
Vakantiefietsen is inderdaad een perfect boek om eens wat meer over zelf sleutelen te weten te komen. Kregen wij na afloop van de Cursus Wielspaken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Van de week een XTR 952 e-type voor-derailleur gekocht. Dit is de oude XTR van 2002 en eerder, veruit de lichste E-type derailleur die er gemaakt is in de XTR serie. De 960 is veel zwaarder doordat die dual pull is en deze 950 kan je alleen gebruiken als de kabel vanaf boven komt. Het heeft me wel een hoop moeite gekost om er eentje te vinden die in goede staat (ik heb een nieuwe gekocht) was en er geen achtelijk bedrag voor werd gevraagd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik moet nog een zadelpen kopen, want de WCS die ik nu heb is 27,2 en m'n frame is 31.6. Ik denk dat ik dadelijk het balhoofd erin ga persen, dan de voorvork erin steken om de stuurpen en het stuur er op te kunnen zetten. Ik trek wel even uit een andere fiets een zadelpen zodat ik alvast aan het afzagen van de vork kan beginnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Oktober 2006
Van de week een XTR 952 e-type voor-derailleur gekocht. Dit is de oude XTR van 2002 en eerder, veruit de lichste E-type derailleur die er gemaakt is in de XTR serie. De 960 is veel zwaarder doordat die dual pull is en deze 950 kan je alleen gebruiken als de kabel vanaf boven komt. Het heeft me wel een hoop moeite gekost om er eentje te vinden die in goede staat (ik heb een nieuwe gekocht) was en er geen achtelijk bedrag voor werd gevraagd.
Hetzelfde idee als met de Campa Record 2003 crank? De mooiste ooit gemaakt en nu zowat een collectors-item.
Van de week een XTR 952 e-type voor-derailleur gekocht. Dit is de oude XTR van 2002 en eerder, veruit de lichste E-type derailleur die er gemaakt is in de XTR serie. De 960 is veel zwaarder doordat die dual pull is en deze 950 kan je alleen gebruiken als de kabel vanaf boven komt. Het heeft me wel een hoop moeite gekost om er eentje te vinden die in goede staat (ik heb een nieuwe gekocht) was en er geen achtelijk bedrag voor werd gevraagd.
Hetzelfde idee als met de Campa Record 2003 crank? De mooiste ooit gemaakt en nu zowat een collectors-item.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Net 2 pakjes binnen gekregen:
1e pakketje, Thomson Elite zadelpen 31.6 370 mm, weegt 224 gram. Ook 2 Veloflex Corsa bandjes, wegen 174 en 176 gram, niet verkeerd voor een setje buitenbanden met anti-lek laag.
2e pakketje, de XTR voor-derailleur. Weegt maar 123 gram.
De nieuwe mtb is nu eindelijk bijna compleet. Het zal alleen nog een week duren voordat ik de kabels heb. Ik heb gekozen voor Aztec Powerlines, die hebben het voordeel tov Nokons dat ze een extra plastic laag aan de buitenkant hebben. Door deze laag kunnen ze niet corroderen en m'n carbon frame kan niet kapot gesneden worden door het metaal van de kabels.
1e pakketje, Thomson Elite zadelpen 31.6 370 mm, weegt 224 gram. Ook 2 Veloflex Corsa bandjes, wegen 174 en 176 gram, niet verkeerd voor een setje buitenbanden met anti-lek laag.
2e pakketje, de XTR voor-derailleur. Weegt maar 123 gram.
De nieuwe mtb is nu eindelijk bijna compleet. Het zal alleen nog een week duren voordat ik de kabels heb. Ik heb gekozen voor Aztec Powerlines, die hebben het voordeel tov Nokons dat ze een extra plastic laag aan de buitenkant hebben. Door deze laag kunnen ze niet corroderen en m'n carbon frame kan niet kapot gesneden worden door het metaal van de kabels.