Pagina 32 van 767
Geplaatst: 24 jun 2007 20:41
door tim.
Ik heb een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden.
Ik heb een S-works gezien. Deze had echter niet de kenmerkende uitsparing in de zitbuis (hoe noem je zoiets?) De zitbuis was gewoon recht. Hij leek erg veel op het S-works model van 2005 maar had dat kenmerk dus niet. Kunnen jullie mij vertellen in welk jaar deze gebouwd is?
update
Geplaatst: 01 jul 2007 00:21
door pipootje
Even wat anders: Kun je met een binnenbeenlengte van 95cm (x 0,665=63,2 cm) eigenlijk op een Roubaix rijden ? Of is de grootste nog te klein ?
Inmiddels ben ik er achter dat Tom Boonen die precies mijn lengte/gewicht heeft niet op een reguliere Tarmac past !
Zie:
http://www.cyclingnews.com/tech/2007/pr ... _tarmacsl2
Geplaatst: 09 jul 2007 12:42
door roeieber
Tim. schreef:Ik heb een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden.
Ik heb een S-works gezien. Deze had echter niet de kenmerkende uitsparing in de zitbuis (hoe noem je zoiets?) De zitbuis was gewoon recht. Hij leek erg veel op het S-works model van 2005 maar had dat kenmerk dus niet. Kunnen jullie mij vertellen in welk jaar deze gebouwd is?
Wat voor S-Works?
Tarmac, Roubaix.......
roubaix, dacht ik zo
Geplaatst: 16 jul 2007 14:48
door pipootje
Ik was zoekende maar denk wel dat het een of andere Roubaix gaat worden in de grootste maat (weet nog niet welke roubaix). Ik neig naar een frameset of module omdat je dan meer keuze hebt in de opbouw. Is de barmac wedge aanbevelenswaardig of heb je dan te weinig keuzemogelijkheid qua gemometrie ?
Nog andere tips voor de opbouw ? Centaur passend qua looks/kwaliteit ? Of is het toch financieel veel voordeliger om een complete fiets te kopen ?
Zijn er wel eens "overjarige" aanbiedingen in dit merk ? Zo ja, wanneer komen die los ? Ben al een tijdje uit het fietsgebeuren en wil er weer een beetje inkomen. Ben dus geïnteresseerd in specifieke Specialized know-how (wat niet en wat juist wel) van de (ervarings)deskundigen.
Bij voorbaat dank.
Geplaatst: 16 jul 2007 16:03
door roeieber
Persoonlijk vindt ik de modules duur, als je het frame neemt en zelf een cranck en voorbouw ben je goedkoper uit.
Laatst een nieuwe Barmac in de handen gehad, ziet er goed uit en voelt lekker aan, de niewste versie kan ook tot 8graden aangepast worden, dus qua afstelling kan dat geen problem zijn.
Btw: hier een PDF over de Tarmac SL2
http://cdn.specialized.com/OA_MEDIA/wha ... R_info.pdf
Geplaatst: 17 jul 2007 21:07
door patmaessen
Heeft er iemand al een foto van de koersfiets van Boonen? Zag hem in de Tour met een groene specialized rondrijden maar google levert me helaas niets bruikbaars op.
Geplaatst: 17 jul 2007 21:09
door arnoud
op Cyclingnews.com staat hij in het artikeltje over dat profs bijzonderdere spullen krijgn dan Otto Normahl Verbraucher.
Geplaatst: 17 jul 2007 22:14
door roeieber
patmaessen schreef:Heeft er iemand al een foto van de koersfiets van Boonen? Zag hem in de Tour met een groene specialized rondrijden maar google levert me helaas niets bruikbaars op.
Beter zoeken, zoek eens onder specialized "tarmac sl2"
Evt aangevuld met Boonen.
Maar hier is al een link met wat foto's:
http://www.londoncyclesport.com/news/ar ... N=2700&v=1
En in de pdf waar ik naar verwijs in mijn vorige post zie je ook de Tarmac SL2.
Geplaatst: 19 jul 2007 20:45
door rene81
Ik overweeg de aanschaf van een Specialized Allez Elite red/white
http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?spid=21900 . Heb al gezocht naar reviews e.d. maar ze zijn schaars. Ik kan 'm aanschaffen voor 1220 euro.
Weet iemand iets van deze fiets af? Ik ben zwaar en groot (95 kg, 1.94m) en zou maat 61 moeten hebben. M'n FM heb ik weinig aan, die begint na elke serieuze vraag een lofzang op Specialized.
- kan deze fiets een zwaar iemand aan?
- weet iemand iets over gewicht? Specialized geeft het niet prijs, maar ik las wel al ergens 9.4 kilo bij een gemiddelde framemaat. Vind ik redelijk zwaar, zeker aangezien mijn huidige stalen Van Tuyl-ros van 65 cm 9.6 weegt.
Alternatief voor deze fiets is de wat minder mooie Red Bull Pro-SL
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12434 maar die weer zeer licht is. Antwoorden/opmerkingen/suggesties zijn zeer welkom!
Geplaatst: 21 jul 2007 15:43
door roeieber
De Allez is van aluminium en de voor en achtervork zijn van carbon, dus je gewicht zal geen probleem zijn.
Het gewicht van de fiets weet ik niet, maar zal idd wel ongeveer kloppen. (en niet slecht voor deze prijs) Het gewicht is natuurlijk afhankelijk van je opbouw, de Allez elite is opgebouwd met Tiagra, ik weet niet hoe je Van Tuyl opgebouwd is.
Als ik moest kiezen tussen beide fietsen (en ik ben specialized-fan) dan koos ik toch voor de red bull, zeer goed opgebouwd voor die prijs. Allen het "comfort" zal waarschijnlijk iets minder zijn en je moet geen problemen hebben met service op afstand.
nieuwe Tarmacs 2008
Geplaatst: 22 jul 2007 00:13
door keesje
Geplaatst: 05 aug 2007 22:21
door roeieber
Specialized gaat samenwerken met Time op het gebied van voorvorken.
Dit heeft ook te maken met de sponsering van QS. QS rijdt nu ook op Time vorken met Specialized decals erop.
De vorken zouden schijnbaar stijver worden.