Op welke banden rijden onze forum leden
Ik heb een set GP5000 aangeschaft, met vittoria latex binnenbanden. Die binnenband gebruik ik al een tijd op de oude GP4000II en dat was toch wel een merkbaar comfortverschil met butylbinnenbanden.
Vandaag wordt er ook een nieuwe wielset geleverd (Dura Ace WH-R9100-C24) en dan kan ik vrijdag/zaterdag weer lekker gas geven. Benieuwd naar het verschil tussen de GP4000II en de GP5000, ben ook van 23mm naar 25mm gegaan. Volgens rolweerstand testen heeft 25mm iets minder weerstand dan 23mm.
Vandaag wordt er ook een nieuwe wielset geleverd (Dura Ace WH-R9100-C24) en dan kan ik vrijdag/zaterdag weer lekker gas geven. Benieuwd naar het verschil tussen de GP4000II en de GP5000, ben ook van 23mm naar 25mm gegaan. Volgens rolweerstand testen heeft 25mm iets minder weerstand dan 23mm.
Dogma F
-
- Forum-lid HC
Schwalbe blijft gewoon zeer inconsistent over de jaren heen. Heb je een goed bandje zijn het hele goede banden die zich prima verhouden tot de andere topmerken. Maar er is gewoon een redelijk risico dat er iets mee is.
Ik rijd daadoor alleen nog maar tubeless op de schwalbe omdat ik daar iig nog nooit iets mee heb gehad en er nogsteeds niet een heel verglijkbaar alternatief is behalve misschien de Pirelli. De overig merken zijn best wel flink zwaarder of veel minder breedt in de aangegeven breedte.
Ik heb overigens deze week op beide sets mijn 28mm banden geslingerd. Maar dat gaat me nu ook weer wat ver en ik weer terug ga naar 25mm op mijn poldersetje. De 28mm schwalbe pro one vallen op 31.4mm en de pirello p zero op 31.6mm Dat vind ik net ff te gek voor een racers. Hij raakt ook een beetje uit balans. In de ardennen rijd dat nog wel lekker maar op de weg hier vind ik het te vaag worden.
Ik rijd daadoor alleen nog maar tubeless op de schwalbe omdat ik daar iig nog nooit iets mee heb gehad en er nogsteeds niet een heel verglijkbaar alternatief is behalve misschien de Pirelli. De overig merken zijn best wel flink zwaarder of veel minder breedt in de aangegeven breedte.
Ik heb overigens deze week op beide sets mijn 28mm banden geslingerd. Maar dat gaat me nu ook weer wat ver en ik weer terug ga naar 25mm op mijn poldersetje. De 28mm schwalbe pro one vallen op 31.4mm en de pirello p zero op 31.6mm Dat vind ik net ff te gek voor een racers. Hij raakt ook een beetje uit balans. In de ardennen rijd dat nog wel lekker maar op de weg hier vind ik het te vaag worden.
-
- Forum-lid HC
Serieus jongens?????
Dit is 100% de band anders eet ik hier live zo,n band op
Dat had je niet hoeven te zeggen hier. Had gewoon gezegd dat het je eigen fout was en nu alles perfect is. Ik had het filmpje van Wasbeer vs Schwalbe band welk willen zien .
Maar top dat het zo geregeld is hoor .
Maar top dat het zo geregeld is hoor .
Campagnolo Ultra Dork
Eigenlijk altijd op Schwalbe Durano plus banden (25 mm) geen snelle band, ook wat zwaar maar nagenoeg altijd lekvrij.
-
- Forum-lid
Vredestein Fortezza, roodzoeart....al mee dan 8k geen lekke banden, en doe er per set tenmisbte een siezoen mee, zo n 5k km.
Dit is de achterband, maar de voorband is niet veel beter. Vorig jaar mei er op gelegd. Ik schat iets van 3000 of 4000km mee gereden. Ondergrond zal 95% (zo niet meer) asfalt of beton (rond ernem) zijn. Zelden in slecht weer. Nu net precies voor het eerst lek gereden wat ook de reden was dat ik de banden eens van dichterbij bekeek. Er zat een doorn precies in de 'scheur' aan 1 van de kanten van het middelste vlak.
-
- Forum-lid
Bekend probleem van die Vredesteins, ik heb exact hetzelfde gehad met een set 3 jaar geleden. Na 2500 km zagen ze er zo uit, heb nog wel probleemloos tot de 5k km door gereden. Zowel voor als achter. Het lijkt een probleem met de hechting tussen de verschillende compounds. Vredestein gaf toen echter niet thuis en meldde desgevraagd dat er niks mis was met de banden,
Toen begon het herfst/winter seizoen en heb er andere sets opgelegd, zowel Conti GP4000 als Schwalbe One voor de zomer, en Schwalbe Durano in de winter. Die laatste houdt zich stukken beter. Voor mij geen Vredestein meer.
Toen begon het herfst/winter seizoen en heb er andere sets opgelegd, zowel Conti GP4000 als Schwalbe One voor de zomer, en Schwalbe Durano in de winter. Die laatste houdt zich stukken beter. Voor mij geen Vredestein meer.