SRM - Schoberer Rad Messtechnik
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
http://www.srm.de/ :rolleye:
€960 + nog wat kleine rommel aan kabeltjes enzo waar ze dan ook maar €70 voor vragen. Prijzen van SRM gaan nergens over, maar goed de patenten zijn bijna verlopen. Dus ik verwacht dat er in 1-2 jaar wel wat veel goedkopere concurentie zal zijn.
€960 + nog wat kleine rommel aan kabeltjes enzo waar ze dan ook maar €70 voor vragen. Prijzen van SRM gaan nergens over, maar goed de patenten zijn bijna verlopen. Dus ik verwacht dat er in 1-2 jaar wel wat veel goedkopere concurentie zal zijn.
[quote="Amclassic-fan"]maar goed de patenten zijn bijna verlopen. Dus ik verwacht dat er in 1-2 jaar wel wat veel goedkopere concurentie zal zijn.[/quote]
RLY? Dat zou mooi zijn zeg.
RLY? Dat zou mooi zijn zeg.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
SRM bestaat ongeveer 20 jaar en patenten zijn maar 20 jaar geldig. Er zullen in de loop van de tijd zeker nieuwe patenten zijn aangevraagd waar een nieuw ontwerp omheen gemaakt zal moeten worden, maar ze hebben niet meer het alleen recht om vermogen bij crank te meten.
Vandaag is mijn Wireless SRM Powermeter binnengekomen... aha! Zal werken icm. Garmin Edge 705.
Foto's en uitleg: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=mat&aid=116
Foto's en uitleg: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=mat&aid=116
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
Wie kan mij meer uitleggen over de nieuwste srm powermeter? Ik las op je site Casran dat het nu uitsluitend te lezen is met een Carmin systeem.. Klopt het dat vanaf de zomer een nieuwe powermeter komt waarbij je het gewoon zonder Carmin kan?
En wat is de goedkoopste prijs die je ervoor kan betalen?:)
En wat is de goedkoopste prijs die je ervoor kan betalen?:)
Vanavond heeft Stephan van TS-Bikes mijn draadloze Dura-Ace SRM gemonteerd op mijn trainingsfiets (Cervélo R3); vanaf zondag ga ik ermee aan de slag. Ik zal zowel de uitlezing van de draadloze SRM op Garmin Edge 705 als op Powercontrol VI testen. Best nog even afwachten vooraleer victorie te kraaien dus... Op mijn wedstrijdfiets behoud ik zeker tot mijn volgende wedstrijd (21 juni) de Sram SRM met draad; ervaringen op de trainingsfiets zullen uitmaken of ik ook hier naar wireless overstap, maar het ziet er niet direct naar uit.
Wireless SRM voorlopig enkel in Dura-Ace versie in Europa te krijgen. Ik hoop dat binnenkort ook de FSA versie in wireless komt, en dan volgt de SRM Pro snel. Sram SRM (niet via SRM in Duitsland te krijgen, enkel via Sram distributeurs) zal pas later volgen.
Prijskaartje zal vergelijkbaar zijn met de huidige prijzen van het bekabeld systeem.
Ik heb sinds een week ook de nieuwste Powercontrol, de PC VI, binnen. Ik vroeg een witte. Qua afmetingen is deze identiek aan de vroegere PC, en dus op een afstandje niet eens als dusdanig herkenbaar. Belangrijk is dat de Powercontrol VI ook backwards compatibel is op de vroegere niet-draadloze SRMs: het stekkertje onderaan is behouden en dient dus op zijn minst nog voor overdracht van gegeven naar je computer (dit gebeurt, itt bijvoorbeeld een Garmin Forerunner of infrarood systemen) niét draadloos. De Powercontrol VI bevat ook de optie die ik zo vaak aan Ulli Schöberer vroeg: hoogtemeter (barometrisch).
De SRM software kreeg ook een kleine update om Powercontrol VI-compatibel te zijn. Downloadbaar op www.srm.de
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Wireless SRM voorlopig enkel in Dura-Ace versie in Europa te krijgen. Ik hoop dat binnenkort ook de FSA versie in wireless komt, en dan volgt de SRM Pro snel. Sram SRM (niet via SRM in Duitsland te krijgen, enkel via Sram distributeurs) zal pas later volgen.
Prijskaartje zal vergelijkbaar zijn met de huidige prijzen van het bekabeld systeem.
Ik heb sinds een week ook de nieuwste Powercontrol, de PC VI, binnen. Ik vroeg een witte. Qua afmetingen is deze identiek aan de vroegere PC, en dus op een afstandje niet eens als dusdanig herkenbaar. Belangrijk is dat de Powercontrol VI ook backwards compatibel is op de vroegere niet-draadloze SRMs: het stekkertje onderaan is behouden en dient dus op zijn minst nog voor overdracht van gegeven naar je computer (dit gebeurt, itt bijvoorbeeld een Garmin Forerunner of infrarood systemen) niét draadloos. De Powercontrol VI bevat ook de optie die ik zo vaak aan Ulli Schöberer vroeg: hoogtemeter (barometrisch).
De SRM software kreeg ook een kleine update om Powercontrol VI-compatibel te zijn. Downloadbaar op www.srm.de
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
beste casran heb je dit nieuwe systeem al getest ?
Dan bedoel ik vooral de volledige draadloze versie.
Ik kijk effe op de site van srm bij usa (webshop)
SRM Wireless Training System - FSA Road Compact or Standard SRM Wireless
from $ 3,850.00
dit is 2508€ .
dit is dan wel een zeer lage prijs tegenover de draadversie.
is deze even goed of staat deze nog niet op het punt
groetjes joren
Dan bedoel ik vooral de volledige draadloze versie.
Ik kijk effe op de site van srm bij usa (webshop)
SRM Wireless Training System - FSA Road Compact or Standard SRM Wireless
from $ 3,850.00
dit is 2508€ .
dit is dan wel een zeer lage prijs tegenover de draadversie.
is deze even goed of staat deze nog niet op het punt
groetjes joren
[quote="W0uter"]eehm..... Casran, ben je misschien iets vergeten op de laatste foto?[/quote]
Zie tijdritfietsen topic.
@ Joren: zit er pas op, en ik ga voor mijn wedstrijd van aanstaande zaterdag enkel op TT fiets rijden. Echt behoorlijke conclusies moet je pas binnen 2 à 3 weken verwachten (ik fiets overigens nauwelijks in de week, wegens tijdsgebrek).
@ Joren: zit er pas op, en ik ga voor mijn wedstrijd van aanstaande zaterdag enkel op TT fiets rijden. Echt behoorlijke conclusies moet je pas binnen 2 à 3 weken verwachten (ik fiets overigens nauwelijks in de week, wegens tijdsgebrek).
[quote="C a s r a n"][quote="W0uter"]eehm..... Casran, ben je misschien iets vergeten op de laatste foto?[/quote]
[/quote]
en weet je al iets ?.
gwn mss al even getest of alles goed werkt zonder gekloot .
ben namelijk vanplan deze ook te kopen.
(hoelang duurd het voor je dit systeem binenn krijgt als je het besteld )
[/quote]
en weet je al iets ?.
gwn mss al even getest of alles goed werkt zonder gekloot .
ben namelijk vanplan deze ook te kopen.
(hoelang duurd het voor je dit systeem binenn krijgt als je het besteld )