Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
geertjeb
- Forum-lid
geertjeb
14 apr 2015 15:51
apexrider schreef:Welke firmware versie heb jij op je 500? Met versie 3.30 valt bij mij het kruimelspoor soms volledig weg, dit is met name het geval bij langere rechte stukken. Bij een verandering van richting wordt het weer zichtbaar. Mijn routes maak ik altijd met gpsies.com, wellicht ligt het daaraan. Binnenkort maar eens met de route builder van Strava experimenteren.
Ja ik heb precies hetzelfde! In 99 van de 100 gevallen komt de route wel op tijd terug, maar ik ben daardoor weleens verkeerd gereden.
Ik bouw m'n routes op Strava dus het ligt niet aan GPSIES.
Heb er niet dusdanig veel last van dat ik naar een oplossing heb gezocht, maar als iemand die zo heeft dan hoor ik het graag.
Er is iig een topic over op het Garmin forum:
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... n-edge-500
Lijkt erop dat er niet echt een eenduidige oplossing is. Er zijn mensen die de firmware hebben teruggezet naar 2.8, maar weet niet of dat het probleem helemaal verhelpt (en of dat weer andere problemen laat terugkomen die in latere updates juist gefixed zijn).
-
PetiK
- Forum-lid
PetiK
17 apr 2015 16:06
Toch bijzonder content met dit apparaatje. Lang getwijfeld of ik deze zou nemen of een computer met GPS kaarten en navigatie. Geen spijt. Vorige week in de Ardennen geweest, totaal onbekend gebied maar 0 meter verkeerd gereden en een prachtige rit gemaakt. Broodkruimelspoor werkt redelijk feilloos; enige nadeel is dat je de overige gegevens tijdens het navigeren niet kunt zien (snelheid/hartslag/cadans etc.). Alles staat of valt natuurlijk wel met een goede route in TCX. Ik heb hier een bestaande route op gpsies voor gebruikt.
-
geertjeb
- Forum-lid
geertjeb
21 apr 2015 15:52
PetiK schreef:Toch bijzonder content met dit apparaatje. Lang getwijfeld of ik deze zou nemen of een computer met GPS kaarten en navigatie. Geen spijt. Vorige week in de Ardennen geweest, totaal onbekend gebied maar 0 meter verkeerd gereden en een prachtige rit gemaakt. Broodkruimelspoor werkt redelijk feilloos; enige nadeel is dat je de overige gegevens tijdens het navigeren niet kunt zien (snelheid/hartslag/cadans etc.). Alles staat of valt natuurlijk wel met een goede route in TCX. Ik heb hier een bestaande route op gpsies voor gebruikt.
Ik ben van plan om binnenkort een uitgebreide tutorial te gaan maken waarin ik uitleg hoe ik routes bouw in o.a. de Ardennen. Is erg leuk, als je eenmaal de smaak te pakken hebt bouw je de mooiste routes over rustige wegen en met de klimmetjes die je wil.
-
m/v
- Forum-lid
m/v
22 apr 2015 11:57
geertjeb schreef:PetiK schreef:Toch bijzonder content met dit apparaatje. Lang getwijfeld of ik deze zou nemen of een computer met GPS kaarten en navigatie. Geen spijt. Vorige week in de Ardennen geweest, totaal onbekend gebied maar 0 meter verkeerd gereden en een prachtige rit gemaakt. Broodkruimelspoor werkt redelijk feilloos; enige nadeel is dat je de overige gegevens tijdens het navigeren niet kunt zien (snelheid/hartslag/cadans etc.). Alles staat of valt natuurlijk wel met een goede route in TCX. Ik heb hier een bestaande route op gpsies voor gebruikt.
Ik ben van plan om binnenkort een uitgebreide tutorial te gaan maken waarin ik uitleg hoe ik routes bouw in o.a. de Ardennen. Is erg leuk, als je eenmaal de smaak te pakken hebt bouw je de mooiste routes over rustige wegen en met de klimmetjes die je wil.
Mooi initiatief, ik kijk er naar uit.
-
mathieu
- Forum-lid
mathieu
12 mei 2015 11:33
Ik heb al snel dit onderwerp door genomen maar kon zo snel niet het antwoord vinden op mijn probleem.
Het volgende is het geval. Ik laat een route (course) in mijn edge 500 (TCX formaat) in de map newfiles. Als ik de edge loskoppel en hem aan zet geeft hij aan dat hij bezig is en dat duurt even. Vervolgens ga ik dan naar trainingen maar kan ik niet de routes zien die ik geupload heb.
Als ik dan mijn edge weer aansluit aan mijn mac dan zie ik de routers niet meer staan in newfiles en zie ik ze ook niet ergens anders.
Wat doe ik fout?
-
geertjeb
- Forum-lid
geertjeb
12 mei 2015 12:24
Ik neem aan dat je bij koersen (courses) kijkt? Welke website gebruik je om je route te bouwen? Heb je de firmware geupdate?
Ik heb het volgens mij in het verleden ook wel gehad, maar nu echt nooit meer last van. Misschien doordat ik de firmware heb geupdate.
-
mathieu
- Forum-lid
mathieu
12 mei 2015 13:38
Hoi Geert,
Ik kijk inderdaad bij koersen (courses). De route staat in Basecamp en is een omzetting van een gerede route met de motor. Van de Track is een route gemaakt en die heb ik geëxporteerd als .tcx
In mijn zumo is hij als route te zien en te laden als gpx en dat werkt allemaal.
-
mathieu
- Forum-lid
mathieu
12 mei 2015 13:39
OH ja en alles is up to date.
-
geertjeb
- Forum-lid
geertjeb
12 mei 2015 13:49
Ik heb je even een PB gestuurd.
-
Rikny
- Forum-lid
Rikny
27 jun 2015 08:05
Ik sta op het punt een 2e fiets (mtb) aan te schaffen en wil daarop uiteraard ook mijn Edge 500 blijven gebruiken. Is dat mogelijk en moet ik dan een 2e cadans/snelheidsmeter aanschaffen? Of heeft Garmin ook alleen snelheidsmeters?
En hoe werkt dat qua instellingen, kan ik een 2e fiets aanmaken?
-
geertjeb
- Forum-lid
geertjeb
27 jun 2015 08:48
Rikny schreef:Ik sta op het punt een 2e fiets (mtb) aan te schaffen en wil daarop uiteraard ook mijn Edge 500 blijven gebruiken. Is dat mogelijk en moet ik dan een 2e cadans/snelheidsmeter aanschaffen? Of heeft Garmin ook alleen snelheidsmeters?
En hoe werkt dat qua instellingen, kan ik een 2e fiets aanmaken?
Je kunt een tweede cadans/snelheidsmeter kopen en op je MTB zetten, ik geloof niet dat Garmin alleen snelheidsmeters heeft (of je moet gewoon op GPS rijden.
Je kan een tweede fiets aanmaken met aparte instellingen op je Garmin.
-
mima
- Forum-lid
mima
28 jun 2015 20:33
Heb voor mijn zoontje een tweedehands 500 gekocht. Wil er graag een rubber hoesje om doen zoals ik ook om mijn 810 heb. Weet iemand of ze bestaan en waar te koop...ik kan niets vinden..
Marcel
Stevens SCF. Cannondale Topstone.