Het "post je fixed gear/single speed" topic
Had hem al gepost in 'Ervaring met staal', maar eigenlijk is hij hier meer op zijn plek, mijn doortrapper op basis van een Gazelle CM. Afgemonteerd met kwaliteitsonderdelen van o.a. Phil Wood (baannaven, tandwiel, trapas), Paul Components (crankset), Shimano Dura-ace (remmen), Campagnolo (balhoofd) en Deda (stuur- en zadelpen). Lekker stadsflitsertje geworden.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
Mijn trouwe werkpaard. Frameset al bijna 20 jaar in mijn bezit, wie had gedacht dat 'ie zo'n productieve oude dag zou krijgen!
Heeft na een zware winter ook weer eens wat liefde gekregen in de vorm van een nieuw achterwieltje (60 tientjes bij Decathlon, benieuwd hoe die houdt), achterbandje (Durano Plus), kransje en ketting.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Woon-werk fiets. Voor de wintermaanden setje spatborden erop.
Gewoon nieuwsgierigheid: waar kies je voor een rek voorop ipv een normale bagagedrager. Het lijkt met lekkerder sturen met een achterdrager. Of is het voor de looks?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Paar redenen:
- deze kwam met het frame
- optisch fraaier
- visuele bevestiging dat mijn vrachtje nog goed vast zit
In de praktijk zal ik voornamelijk mijn kleren voor kantoor meenemen voorop. Qua gewicht valt dat dus reuze mee. Op termijn komt er een kleiner rvs rekje voorop ipv deze verwacht ik in combinatie met een geschikte tas.
- alliance_0
- Forum-lid
Optisch fraaier is dan toch echt wel een kwestie van smaak, voor de rest een strakke fiets.
-
- Forum-lid
Het zijn dan ook mijn redenen dus logischerwijs een kwestie van mijn smaak inderdaad.
Thanks.
Thanks.
- devriesman
- Forum-lid
Mooie fiets.
Rekje en tas van Timtas een optie voor het geval je niet iets standaard kunt vinden?
Rekje en tas van Timtas een optie voor het geval je niet iets standaard kunt vinden?
En toch heb ik heeel erg het gevoel dat deze fiets niet in dit topic hoort. Het is alleen maar strikt genomen een single speed. Als je een frame vol hangt met (schijf-!)remmen een bagagedrager en nog bedreigt met spatborden ook hebben we het over een flitsende stadsfiets. De ballonbanden zitten er alvast op.
Deze fiets had net zo makkelijk in het "foto van je fiets"-topic gepast.
Deze fiets had net zo makkelijk in het "foto van je fiets"-topic gepast.