Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 okt 2011 15:47

Zo kunnen ze de prijs laag houden en hoef je niet te betalen voor zaken die je toch niet gebruikt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gianni
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2011 00:52
Locatie: België

Gianni 24 okt 2011 18:21

Ik heb ondertussen de bryton ontvangen bij conrad en heb toch enkele vragen ivm openstreetmaps. Ik heb de bryton geïnstalleerd en geüpdate maar ik begrijp niet goed hoe ik de kaarten op de gps krijg. Op de dvd staan mappen die ik kopieer op de sd kaart maar toch vind ik op de gps enkel een wereldkaart waarop je niet kan inzoomen. Mss begrijp ik het systeem met osm niet maar toch kan ik wat hulp gebruiken van de kenners.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 24 okt 2011 19:04

Ben je ook al buiten geweest om een gps verbinding te maken met het apparaat?

Gianni
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2011 00:52
Locatie: België

Gianni 24 okt 2011 20:03

Heb de software nog eens geopend en gezocht en uiteindelijk was het nog vrij simpel de kaarten erop te zetten, hoe moet ik nu mijn geplande routes (via osm) maken en op de gps krijgen?
Omdat de Bryton enkel nog met de navteq kaarten geleverd wordt is hierover info vinden niet makkelijk.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 24 okt 2011 20:57

Gewoon in een fietsrouteplanner een route maken (bijv http://www.fietsersbond.nl/op-fiets/fietsrouteplanner" onclick="window.open(this.href);return false; ) of een van de vele andere en deze als GPX bestand naar de pc downloaden, vervolgens via de Bryton website naar het apparaat uploaden. Kan ook via de Brytonsite een route maken, maar die planner is verre van ideaal.

Het maakt trouwens niet uit of je de Navteq of de OSM kaarten gebruikt. De werkwijze om een geplande route op het apparaat te krijgen is het zelfde. Je hebt gelijk als je zegt dat Bryton het wat uitleg hierover een beetje laat af weten, maar een beetje zelfstudie kan geen kwaad.

Gianni
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2011 00:52
Locatie: België

Gianni 24 okt 2011 21:30

Klopt, bedankt voor de duidelijk uitleg ;). Het zal nu wel lukken. In het nederlands is er amper info te vinden (om niet te zeggen geen) , in het engels mss wel maar dat begrijp ik dan weer niet altijd.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 24 okt 2011 21:42

Ik zie nu dat je in België woont, dan heb je niet zoveel aan de fietsrouteplanner (alleen Nederland), maar er zijn er genoeg te vinden. Kijk bijv eens hier http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
pmx
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jun 2011 13:51
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar pmx 24 okt 2011 22:19

het kan best lang duren voor de bryton gps fix heeft, tot die tijd zat de mijne steeds in taiwan ;)

(dit vond ik trouwens pas irritant toen ik van nl naar italie ging, binnen nl heb je er geen last van geloof ik, enkel bij grote verplaatsingen)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 24 okt 2011 23:03

Tijdens mijn vakantie in Andorra geweest en geen enkel probleem gehad met mijn Rider 50. Bij de eerste keer aanzetten vrijwel meteen gps ontvangst.

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 25 okt 2011 00:43

Nog een plekje (Duitsland) gevonden met een leuk prijsje voor de BRYTON 50: http://shop.gofalk.com/Navigationsgerae ... der50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijs voor 139,95 euro en 9,95 euro verzenkosten voor de Benelux
In ieder geval met (OSM?)kaarten van West- en Oost-europa
En je krijgt een korting van 8 euro op de volgende bestelling (paar maanden geldig).

Lieferumfang
Rider50
USB-Kabel
Ladegerät für 110-240 V ~
Fahrradhalter
Dokumentensatz, Bryton Bridge(TM) Software und Zusatzkarten von West- und Osteuropa
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 okt 2011 07:45

Mijn fietsmaat uit Spanje heeft ook een Bryton maar heeft geconstateerd dat de batterij al na 4 uur leeg is.
In het begin was dit niet zo. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 25 okt 2011 07:52

Ik heb zondag 5 uur gefietst en was slechts 1 streepje kwijt in de (relatieve) kou... Lijkt mij een probleem met zjin Bryton maar is zeker niet normaal. Volgens mij moet de Bryton 50 +/- 13 uur meegaan. (check even of hij een Bryton 50 heeft..)
OVer routes maken, ik maak ze altijd in runningfreeonline.com . Op deze site kun je ook direct allerlei hoogteprofielen checken van de route en heb je direct een leuk idee als je bijvoorbeeld in het buitenland gaat fietsen of de route nog enigzins te doen is ;)

Plaats reactie