Carbon clinchers uit China vragen
Bedankt voor de reactie.
Ik zal later mijn keuze toelichten (ben nu aan het werk).
Even snel een nieuwe vraag tussendoor.
Ik kreeg zojuist een mail van Farsport met onderstaande tekst:
There is a problem at the moment, we must declare full invoice value for shipment, as the European customs are very strict to this kind of products now.
They may hold the package if the value declared is low.
Please confirm if this is ok for you to ship with full invoice value.
Iemand hier al iets van meegekregen?
In eerste instantie zouden ze $15 ofzo op de doos zetten. Zou het een verstandige optie zijn om $150 ofzo erop te zetten ipv de echte waarde?
Ze versturen via forwarder XDB
Ik weet dat de Belgische douane nogal strict is, maar heb nog geen signalen uit NL.
Als iemand tips of recente ervaringen heeft, dan hoor ik het graag. Wederom bedankt.
Ik zal later mijn keuze toelichten (ben nu aan het werk).
Even snel een nieuwe vraag tussendoor.
There is a problem at the moment, we must declare full invoice value for shipment, as the European customs are very strict to this kind of products now.
Iemand hier al iets van meegekregen?
In eerste instantie zouden ze $15 ofzo op de doos zetten. Zou het een verstandige optie zijn om $150 ofzo erop te zetten ipv de echte waarde?
Ze versturen via forwarder XDB
Ik weet dat de Belgische douane nogal strict is, maar heb nog geen signalen uit NL.
Als iemand tips of recente ervaringen heeft, dan hoor ik het graag. Wederom bedankt.
Gewoon proberen zou ik zeggen, tussen 150 en 200 dollar aangeven, dat is nog invoerrechten vrij.
Lijkt mij een realistisch bedrag voor een douanier die geen verstand heeft van fietsen.
Dan betaal je ongeveer 50 euro als ze het doorlaten, als dat niet zo is krijg je een brief thuis en moet je alsnog de correcte waarde aangeven, enige nadeel is dat het dan langer gaan duren.
Een kennis van me is er tot nu toe nog steeds doorgekomen met een waarde van $90...
Er moet al iemand zitten die er een beetje verstand van fietsen heeft willen ze het eruit pikken lijkt me.
Je kunt ook proberen het als 'warrenty replacement' te laten versturen, maar ik weer niet of dat nog werkt
Lijkt mij een realistisch bedrag voor een douanier die geen verstand heeft van fietsen.
Dan betaal je ongeveer 50 euro als ze het doorlaten, als dat niet zo is krijg je een brief thuis en moet je alsnog de correcte waarde aangeven, enige nadeel is dat het dan langer gaan duren.
Een kennis van me is er tot nu toe nog steeds doorgekomen met een waarde van $90...
Er moet al iemand zitten die er een beetje verstand van fietsen heeft willen ze het eruit pikken lijkt me.
Je kunt ook proberen het als 'warrenty replacement' te laten versturen, maar ik weer niet of dat nog werkt
@ Franx78
ik zou voor de U shape gaan. ik heb zelf de versie 25 mm breed (niet tubeless ready)
ik heb met 50 hoog minder last van de wind dan met mijn mavic wielen (circa 25 a 30 hoog).
met name met de wind van voor is het super rijden. gevoelsmatig rij je sneller en beter en heb je minderlast van de wind.
voor het versturen zou ik gaan voor de goedkoopste versie (langst onderweg). deze gaat via engeland. Zover ik weet doet engenland nog niet moeilijk. Overigens heeft het niets temaken met verstand hebben van fietsen. Zij kunnen ook googlen. dan weet je zo de prijs. En deze prijs die zij vinden zal niet de geoedkoopste zijn.
.
ik zou voor de U shape gaan. ik heb zelf de versie 25 mm breed (niet tubeless ready)
ik heb met 50 hoog minder last van de wind dan met mijn mavic wielen (circa 25 a 30 hoog).
met name met de wind van voor is het super rijden. gevoelsmatig rij je sneller en beter en heb je minderlast van de wind.
voor het versturen zou ik gaan voor de goedkoopste versie (langst onderweg). deze gaat via engeland. Zover ik weet doet engenland nog niet moeilijk. Overigens heeft het niets temaken met verstand hebben van fietsen. Zij kunnen ook googlen. dan weet je zo de prijs. En deze prijs die zij vinden zal niet de geoedkoopste zijn.
.
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL
Mijn frame + parts zijn vorige week al verstuurd.FranX78 schreef:Bedankt voor de reactie.
Ze hadden een waarde van 200$ op de doos gezet. Via track&trace van EMS zag ik dat de zending als sinds dinsdag in NL was. Vandaag contact opgenomen met webcare van PostNL voor de nederlandse track&trace code. De mevrouw die me de code gaf kon me melden dat de douane/postnl de waarde van het product niet kon bepalen, en dat er per brief een verzoek aan mij werd gestuurd voor meer informatie voor importaangifte
1+1=?
Heb ergens eens gelezen dat EMS strenger wordt gecontroleerd dan air postal, weet niet of dit klopt. Toevallig kwam net de postbode aan mijn deur met een nieuw stuur en stuurpen (80 euro). Er stond 12$ (lol) op de doos, dus inclusief verzenden en mocht het zo aannemen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb vorige week een setje '2014 New 50mm clincher wheels(1330g +/-30g),23mm wide' besteld bij Farsports en gelijk betaald,
maar nu heb ik hier nog niks van gehoord, ook geen orderbevestiging oid. Status staat op pending. Iemand hier ervaringen mee?
maar nu heb ik hier nog niks van gehoord, ook geen orderbevestiging oid. Status staat op pending. Iemand hier ervaringen mee?
Had hetzelfde, na betaling werd het erg stil en kreeg pas een aantal weken later een reactie dat de wielen verstuurd waren. Het excuus was een drakenboten festival.....
De wielen zijn trouwens na 6000km nog prima, Zoran heeft ze 2 maand geleden nog nagelopen en er hoefde bijna niets aan bijgesteld te worden.
De wielen zijn trouwens na 6000km nog prima, Zoran heeft ze 2 maand geleden nog nagelopen en er hoefde bijna niets aan bijgesteld te worden.
Wanneer je werkt met Chinezen gebeurt het regelmatig dat het een tijdje stil wordt. Chinezen kennen bepaalde feestperiodes (onder ander Chinees nieuwjaar) en dat gaat het hele land op 'slot'. Iedereen vertrekt naar hun geboortegrond om familie te bezoeken.
Vergeet ook niet dat Chinezen vaak anders denken en handelen dan wij doen. Vaak beseffen ze niet wat wij verwachten. Ik zo'n geval zou ik een mailtje sturen en hen vragen om bepaalde zaken te bevestigen. Meestal heb je binnen een paar uur je reactie.
In het geval van Farsports kreeg ik altijd een antwoord en waren de wielen binnen 15 dagen klaar (zoals door hen was aangegeven). Een bevestiging van mijn betaling heb ik gevraagd en gekregen.
Wachten op mooie dingen is nooit leuk, maar maakt ontvangst van de door wel specialer!
Vergeet ook niet dat Chinezen vaak anders denken en handelen dan wij doen. Vaak beseffen ze niet wat wij verwachten. Ik zo'n geval zou ik een mailtje sturen en hen vragen om bepaalde zaken te bevestigen. Meestal heb je binnen een paar uur je reactie.
In het geval van Farsports kreeg ik altijd een antwoord en waren de wielen binnen 15 dagen klaar (zoals door hen was aangegeven). Een bevestiging van mijn betaling heb ik gevraagd en gekregen.
Wachten op mooie dingen is nooit leuk, maar maakt ontvangst van de door wel specialer!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Stuur hun gerust even een mailtje. Ze reageren altijd vrij snel (Sandy in mijn geval). Uitzonderingen zijn meestal chinese feestdagen. Op google kun je vast de datums daarvan vinden.wielklem schreef:Heb vorige week een setje '2014 New 50mm clincher wheels(1330g +/-30g),23mm wide' besteld bij Farsports en gelijk betaald,
Mijn wielen (UD mat) zijn vorige week verstuurd. Op 18 maart besteld en betaald. 3K mat velgen waren op voorraad zouden een week sneller te leveren zijn. Ik heb er toen voor gekozen om een week te wachten.