Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote taaltopic

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 31 mei 2014 22:50

De titel van het "wat heb jij voor het laatst gekocht" topic hoort in dit topic thuis omdat hij tenenkrommend slecht is. Het impliceert dat je iets hebt gekocht dat je nooit weer zal kopen (bijvoorbeeld omdat het een leven lang meegaat of omdat je er bijzonder ontevreden over bent) en geeft dus niet weer waar het topic voor is bedoeld.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=39517
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid

dario 01 jun 2014 10:08

+1
Diezelfde bedenking maakte ik me ook al vaak, maar ik had ze nog nooit geuit (omdat ik dat eigenlijk ook een vrij debiel topic vind ;) )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 01 jun 2014 10:28

De naam van dat topic is ook ooit veranderd in zoiets als "wat heb jij recentelijk gekocht". Maar bij het overzetten van dit forum naar een andere server een tijd terug, is ook die titel op mysterieuze wijze weer 'hersteld'.

dario
Forum-lid

dario 02 jun 2014 08:22

Overigens, nu we het over topic-titels hebben: ook "wielrennen-over de wielersport en zijn beoefenaars" bevat een fout; moet zijn: "de wielersport en haar beoefenaars" :geek:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 02 jun 2014 09:27

dario schreef:Overigens, nu we het over topic-titels hebben:
Is het "Deelnemers forum" een:
- forum voor deelnemers (waarvan is dan nog niet helemaal duidelijk);
- plek voor/over de deelnemers van het forum?

Dan moet het respectievelijk "deelnemersforum" of "forumdeelnemers" zijn.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Helen
Forum-lid

Helen 02 jun 2014 11:29

timo2.0 schreef:De titel van het "wat heb jij voor het laatst gekocht" topic hoort in dit topic thuis omdat hij tenenkrommend slecht is. Het impliceert dat je iets hebt gekocht dat je nooit weer zal kopen (bijvoorbeeld omdat het een leven lang meegaat of omdat je er bijzonder ontevreden over bent) en geeft dus niet weer waar het topic voor is bedoeld.

Toch waag ik het hiermee oneens te zijn. Volgens mij betekent 'laatst' in het Nederlands zowel meest recent, zoals het in de topictitel is bedoeld, als allerlaatst, zoals hierboven bedoeld. In het Engels is het onderscheid duidelijker: latest tegenover last, al worden daarmee door Nederlanders ook veel fouten gemaakt ;).

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 02 jun 2014 11:41

Helen schreef:
timo2.0 schreef:De titel van het "wat heb jij voor het laatst gekocht" topic hoort in dit topic thuis omdat hij tenenkrommend slecht is. Het impliceert dat je iets hebt gekocht dat je nooit weer zal kopen (bijvoorbeeld omdat het een leven lang meegaat of omdat je er bijzonder ontevreden over bent) en geeft dus niet weer waar het topic voor is bedoeld.

Toch waag ik het hiermee oneens te zijn. Volgens mij betekent 'laatst' in het Nederlands zowel meest recent, zoals het in de topictitel is bedoeld, als allerlaatst, zoals hierboven bedoeld. In het Engels is het onderscheid duidelijker: latest tegenover last, al worden daarmee door Nederlanders ook veel fouten gemaakt ;).
Volgens mij moet het zijn "wat heb jij het laatst gekocht" ipv "wat heb jij voor het laatst gekocht".

dario
Forum-lid

dario 02 jun 2014 11:44

Inderdaad, althans: beter "laatst" dan "het laatst" (da's de nuance tussen "latest" resp. "last")
"Laatst" is niet hetzelfde als "voor het laatst", wat inderdaad "voor de laatste keer" betekent, en niet "recentelijk".

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 02 jun 2014 11:59

dario schreef:Inderdaad, althans: beter "laatst" dan "het laatst" (da's de nuance tussen "latest" resp. "last")
"Laatst" betekent volgens mij 'onlangs', terwijl dit topic doelt op 'het meest recent', dus lijkt "het laatst" mij op z'n plaats.

Helen
Forum-lid

Helen 02 jun 2014 12:05

Goed, ik ben overtuigd. Ik moet ook niet proberen om op maandagochtend zinnige bijdragen te leveren.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 jun 2014 12:06

RMB schreef:
"Laatst" betekent volgens mij 'onlangs', terwijl dit topic doelt op 'het meest recent', dus lijkt "het laatst" mij op z'n plaats.
Neen! Dan maak je dezelfde fout als hem :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2014 12:16

rendier410 schreef:Maar ze pomp zit niet op het frame.
ZE pomp?
Is dat de nieuwe variant op het (in mijn ogen) verschrikkelijke gebruik van "me"?
Less is bore

Plaats reactie