Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 10 sep 2012 12:08

benvdv schreef:Vind de mannen bij Eurosport ook goed ingelicht en op de hoogte van veel zaken en weten me altijd wel wat nieuws te melden itt de NOS. Reageren ook op vragen die je hebt.
Ze zijn de enige zender (bij mijn weten) die ook een vrouwelijke wielercommentator hebben: José Been. Was er bij in de eerste week van de Vuelta en nu bij de Tour of Britain.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2012 17:55

De vuelta heeft sedert een paar jaren de saaie rechte snelwegen verlaten. Is heel positief voor de TV-kijker die niet enkel een paar ronddraaiende benen gedurende twee uur wil zien. Ook het parcours is top qua moeilijkheidsgraad ( maar zwaarder moet het toch niet worden).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 10 sep 2012 21:02

Deze Vuelta was de leukste van de drie grote rondes. Zowel wat betreft percours als wat de renners er van maakten. Het is immers toch altijd de combinatie.
De Giro had een heel leuk parcours maar de renners maakten er de ronde van het grootte afwachten van, jammer.
De Tour is en blijft de Tour maar was vergeleken bij de Giro en de Vuelta gewoon ronduit saai op alle fronten.
Deze Vuelta mag wat mij betreft als voorbeeld dienen voor zowel de organisaties van de andere twee grote ronden als voor de deelnemende renners.

simen
Forum-lid

simen 10 sep 2012 21:32

De Vuelta is al enkele jaren op de goede weg met veel van die korte heftige klimmetjes op het eind.
Dan is spektakel verzekerd.
Er moet eerlijkheidshalve wel bij gezegd worden dat een renner als Contador deze keer extra kleur heeft gegeven aan de Vuelta.
Zo vaak aanvallen totdat het zinloos lijkt blijkt dus soms toch te werken.
Mooi om te zien maar vooral je moet het maar kunnen.
Zij is ook tegen

Plaats reactie