marconi schreef:
Mag jij vinden hoor!
Je moet er idd heel veel voor doen en heel veel voor laten. Mag het voor zoveel geld?
Dag en nacht mee bezig? Wanneer slapen die topsporters dan ? Op de fiets? t Lijkt er soms wel op.
In het bedrijfsleven zijn medewerkers die aan bepaalde belangrijke projekten op opdrachten bezig zijn ook heel intens bezig zijn om alles tot een goed positief einde te brengen. En dat vaak voor een 2x modaal salaris!
Dat is dan meer geestelijk dan fysiek werk maar evenzo enorm inspannend. Wel eens van mensen met een "burn-out" gehoord?
Wel eens van mensen gehoord die in de z.g. continu dienst werken? Kortom, er zijn heel veel beroepen op te noemen waar geen prof wielrenner mee zou willen ruilen!
Toen ik nog zeevarende was , was ik wel >11 maanden weg van huis. Werk a/b was 7 dagen per week. Ik zal je niet verder vermoeien met de vele ongemakken a/b van een schip in een zware storm .
Ik snap je argumenten niet zo goed wat dit betreft.
Ben het helemaal met je eens, maar zie het verband niet.
Dat jij het veel zwaarder hebt in je leven en het veel moeilijker hebt, neem ik zonder meer van je aan.
Ook al heb ik er wat deze discussie betreft totaal geen boodschap aan.
De stelling dat topsporters een luizenleventje leiden omdat ze van hun hobby hun beroep gemaakt hebben, blijf ik kortzichtig vinden.
Als je als 16,17 of 18 jarige puber je vrienden ziet vertrekken richting cafe, discotheek of uitbundige vakanties en je doet daar niet aan mee vanwege het doel wat je voor ogen hebt...dan ben je wat mij betreft dag en nacht met je sport bezig.
Continue bezig zijn met wat je wel en niet kan eten/drinken, je verblijf verantwoorden, verplichtingen hebben...
Makkelijk verdiend of zelfs overbetaald kan ik wellicht enigzins met je eens zijn.
Maar luizenleventje staat in mijn woordenboek toch echt beschreven met een andere betekenis.