Peter1379 schreef:[Wij hebben als fietser ook onze verantwoording te nemen en ik vind zeker niet dat we maar wat kunnen doen omdat we toch beschermt worden.
.
even inpikken op de oude topic.
Hoffelijkheid in het verkeer moet zeker van 2 kanten komen. Als chauffeur probeer ik echt rekening te houden met fietsers en als fietser hou ik er ook rekening mee dat een chauffeur geen ogen op zijn rug heeft.
Maar ik word van weinig dingen zo kwaad als mensen die zich onverantwoord gedragen in het verkeer! 2 recente gevallen
- op één van de gevaarlijkste en drukste kruispunten in België, zag ik een vrouw achter het stuur haar mascara aanbrengen in de achteruitkijkspiegel!
Ik had het opgemerkt omdat ze helemaal van haar rijvak afweek. Ja, dan doe ik wel teken dat ze uit haar ogen moet kijken!
- deze morgen fiets ik met een collega naast elkaar in de straat van ons werk. De straat is sowieso vrij smal, je kan nauwelijks op een veilige manier één fietser inhalen. Als ik er alleen fiets en er is een parkeerplaats vrij, wijk ik meestal uit zodat auto's kunnen inhalen.
Deze morgen dus met 2, achter ons komt er een sportbak aangesjeesd, de chauffeur laat zijn motor wat harder brullen om ons op te jagen. Ik doe teken dat hij rustig aan moet doen en blijf gewoon voor hem rijden. Halfweg de straat zijn we bij ons werk en ga ik wel opzij, auto scheurt weg, was duidelijk woest op ons
Middenin de stad tijdens de ochtendspits moet je sowieso niet zo hard harden. Achterlijk testosteron-gedrag, bah