Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 09 jul 2015 14:18

Peleton heeft een extra rustdag? Kopgroep heeft een voorsprong van 11-12 minuten.
Afbeelding

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 09 jul 2015 15:06

De wind zou toch van de zijkant komen, of is hij niet hard genoeg voor waaiers?

Hmm het is ook nog 100+km, misschien nog wat vroeg om oorlog te maken :)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 09 jul 2015 15:09

https://www.strava.com/activities/342269317 Aldus Thijs niet extreem hard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jul 2015 17:04

Er gebeurd niet veel maar wat een geweldige kustlijn daar zeg. Ik kijk naar het landschap en luister naar het commentaar en intervieuws. Machtige rotsen die recht naar beneden gaan en met daarop een mooi groen dak.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jul 2015 17:51

Wat een RUK van alles en iedereen achter Stybar. Hij kan met 1 been naar en over de meet.

Zoals ik het zag was het Martin zelf die een kwak naar rechts uitdeelde en nu met een (waarschijnlijk) gebroken sleutelbeen over de finish komt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

i-mac

i-mac 09 jul 2015 18:17

Zorro schreef:Er gebeurd niet veel maar wat een geweldige kustlijn daar zeg. Ik kijk naar het landschap en luister naar het commentaar en intervieuws. Machtige rotsen die recht naar beneden gaan en met daarop een mooi groen dak.
Je moet zelfs niet ver over de Belgisch/Franse grens rijden om ervan te genieten. Ga maar eens fietsen in de buurt van Cap Gris-Nez, Blanc-Nez, Wissant, Boulogne-sur-mer. Prachtige streek, en heerlijk klimmen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 jul 2015 20:43

Zoals te verwachten was, Martin start morgen niet meer.

http://nos.nl/tour/artikel/2046093-gele ... trijd.html
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2015 20:50

RG er maar net omheen. Ligt het aan mij of lijkt hij dit jaar veel scherper en fitter dan andere jaren? Paar jaar op rij lag hij er altijd bij, nu elke keer niet. Zou het kwartje en het geluk nu eens zijn kant op vallen? Benieuwd naar zijn bergritten.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 jul 2015 20:56

Ligt niet aan jou. Bram Tankink constateerde hetzelfde of eigenlijk heel tourvolgend Nederland ziet een nieuwe (of juist de oude, maar meer ervaren) RG in actie.
Froome bleef ook net overeind en doorstond de kasseien ook goed. Die is ook scherper dan vorig jaar.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 jul 2015 21:04

Wellicht dat naast een dosis geluk je de ervaring juist nodig hebt om de eerste week van de Tour goed door te komen. RG rijdt nu ook wat meer van voren lijkt me dan andere jaren.
Kelderman als debutant valt juist wat meer.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 09 jul 2015 21:27

EmPeHa schreef: Froome bleef ook net overeind en doorstond de kasseien ook goed. Die is ook scherper dan vorig jaar.
Froome had vorig jaar erg veel "bijzaken" eerst inhaler gate en direct daarna het boek waarbij hij zichzelf enorm in de kaarten liet kijken. Hij bleek uit dat boek compleet (geobsedeerd) gefixeert op Contador. Ik was daarom verre van verbaasd dat hij na de eerste val bleef stuiteren... hij was duidelijk met zichzelf in gevecht.

Dat zie je nu juist weer bij Nibali, die is verwikkeld in doping schandalen (Astana) en zit nu telkens aan de verkeerde kant.

Gesink daarentegen is (was) eigenlijk B-kopman waarbij heel veel mensen hem eigenlijk afschreven (zie ook dit forum). Blijkbaar heeft hij toch flinke issues met druk (van buiten). :(
uninvitedguest schreef:Wellicht dat naast een dosis geluk je de ervaring juist nodig hebt om de eerste week van de Tour goed door te komen. RG rijdt nu ook wat meer van voren lijkt me dan andere jaren.
Kelderman als debutant valt juist wat meer.
Geluk is uiteraard superbelangrijk, maar renners als Vinokourov, Contador, Evans, Armstrong, Ulrich vielen zelden (Contador en Vino dus 1 keer superhard, maar dat was niet uit nervositeit), dus ik denk dat het toch ook een kwestie is van onverstoorbaarheid.

In Lance laatste jaar lag hij er opeens ook keer op keer bij (zelfs in een bergetappe), dan ga je toch denken aan concentratie problemen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 jul 2015 21:44

Als Gesink tegenwoordig nog moeite zou hebben met druk vanaf buiten, dan gaan we dat snel genoeg merken. Ik denk echter dat hij daar geen last (meer) van heeft. Als je zelf zegt: "ik ben ook best wel een goede renner"; dan vestig je de aandacht juist meer op je. In een interview een tijdje terug zei hij dat hij veel had geleerd van het moment dat Bau en Lau top 10 reden (2013?). Die zag hij in stresskippen veranderen, terwijl Mollema als megacool bekend staat. Zijn zelfvertrouwen is groter dan ooit.

Plaats reactie