Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 13 jul 2014 11:05

Hazewinkel schreef:Ik snap alleen helemaal niet waarom ze Slagter terug hebben laten komen/hebben laten wachten, zo'n muurtje is toch gewoon ieder voor zich?
Ik zat voor hem toen hij viel in de afdaling en toen ben ik omgedraaid en via de berm omhoog gereden om hem terug te halen", vertelde de Groninger.

"Ik weet dat dat gevaarlijk is, maar ik dacht: voor hetzelfde geld is zijn fiets stuk en kan hij helemaal niks meer."

"Gelukkig kwam hij me al vrij snel tegemoet. Toen zijn we samen naar beneden gereden met nog een kilometer of vier te gaan."
Het was bij de valpartij van Talanski al duidelijk dat de etappe overwinning naar Kadri zou gaan.
Ik vind het eerder jammer dat ze bijvoorbeeld Langeveld geen vrije rol in de etappe naar Lille hebben gegeven. Wat dat betreft heeft Belkin een goede keuze gemaakt door Boom en van Marcke in die etappe een vrije rol te geven.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 jul 2014 11:43

Hazewinkel schreef:Dat van die putdeksel kun je moeilijk een fout noemen, die mannen zitten vol te geven op hun fiets, dan ga je niet met een dikke 50 per uur over de weg slalommen om na obstakels te omzeilen, lijkt me. Misschien kun je spreken van een onhandigheid, maar te bizar voor woorden vind ik dan weer een beetje te bizar
Wat jij hier aangeeft is het probleem van de vele valpartijen in het wielrennen. De meest mensen zijn niet in staat bij een hartslag van boven de 160 nog volledig na te kunnen denken.

Dat onderscheid in de formule 1 bv de echte toppers met de goede rijders. Alonso die tijdens een ronde monaco nog even een nieuwe afstelling doorgeeft aan zijn raceengineer.

Ik blijf het een grove fout vinden. Waarom zegt er niemand iets in de ploegleiders auto iets.
Als je wilt winnen en je pretendeerd er alles voor te doen hoort dit er bij. Het zou gewoon in je systeem moeten zittem om dat soort dingen niet te doen.

Ik zeg niet dat je niet mag vallen, kan altijd gebeuren. Maar het is net wat Boom woensdag zei, ze gaan veel te hard een bocht in op natte kasseien. Kijk naar Bak, niet zo, n slechte stuurman, anders had ie op de klinkers wel onderuit gegaan en niet in de berm, maar waarom zo lomp hard een bocht in.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 jul 2014 13:53

Zip
Laatst gewijzigd door japiecarbon op 13 jul 2014 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

HenH
Forum-lid

HenH 13 jul 2014 14:09

Kan iemand mij vertellen waarom Niki Terpstra #WEW1N op de onderbuis van zijn fiets heeft staan?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 13 jul 2014 14:12

Ernie C. schreef:Na de vergeten radio van Mollema in de kasseienrit nog een stukje amateurisme bij Belkin. "Ze" (ik weet niet precies wie maar in ieder geval ten Dam) hebben de verkeerde klim verkend: http://www.nusport.nl/de-nederlanders/3 ... tegen.html
Misschien bedoelde hij de laatste klim. De Grosse Pierre reden ze volgens mij vanuit de richting La Bresse op. Wat ik mij kan herinneren is dat toch een tamelijk brede goede weg. Die kan je toch niet missen, ook niet bij een verkenning.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 jul 2014 14:14

HenH schreef:Kan iemand mij vertellen waarom Niki Terpstra #WEW1N op de onderbuis van zijn fiets heeft staan?
Omdat ze (opqs) hadden gewonnen, we win zegmaar.

HenH
Forum-lid

HenH 13 jul 2014 14:16

Ah, oke.
Dank je
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2014 16:51

arjan schreef:
Ernie C. schreef:Na de vergeten radio van Mollema in de kasseienrit nog een stukje amateurisme bij Belkin. "Ze" (ik weet niet precies wie maar in ieder geval ten Dam) hebben de verkeerde klim verkend: http://www.nusport.nl/de-nederlanders/3 ... tegen.html
Misschien bedoelde hij de laatste klim. De Grosse Pierre reden ze volgens mij vanuit de richting La Bresse op. Wat ik mij kan herinneren is dat toch een tamelijk brede goede weg. Die kan je toch niet missen, ook niet bij een verkenning.
Normaal gesproken rijd je die inderdaad gewoon over de grote weg naar Gerardmer. Nu is er een nieuwe route naar boven genomen die veel steiler is. Dit was algemeen bekend.
Campagnolo Ultra Dork

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 jul 2014 19:48

Mooie zege van Toni Martin en wat zit hij toch mooi op zijn fiets.
What makes the boat go faster?

dario
Forum-lid

dario 13 jul 2014 21:03

Afgezien van die morsige hanglip dan...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2014 09:31

dario schreef:Afgezien van die morsige hanglip dan...
:lol: :lol: Das idd geen plaatje....

Maareh, wie gaat er vanmiddag voor zitten?
Gaat AC vanmiddag al los? Of blijkt vanmiddag dat Nibali met twee vingers in de neus het geel in Parijs gaat brengen?
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 jul 2014 09:36

Mooi parcours maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaan de toppers pas op de Planche aanvallen. Als AC hier geen tijd (d.w.z. 30 seconden of meer) pakt dan is de Tour over.

Plaats reactie