Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De bel

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 jul 2015 19:56

Ik zag net bij Studio Tour dat de renners onderweg naar het hotel een fluitje gebruiken om mensen te waarschuwen dat zij er aan komen. Gaan we dit ook op de fietspaden zien, in het kader van: als een prof het doet, dan mag dat wel?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jul 2015 20:00

Allicht! En stel dat de profs ooit allemaal een belletje op hun fiets hebben, dan zal plots niemand het nog ontsierend vinden :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 15 jul 2015 21:54

Hoe verder dit soort topics ontwikkelen, des te groter word de onzin . . .

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jul 2015 22:02

Je voegt de daad bij het woord ;) .

En het is toch ook de bedoeling van een café?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 12 aug 2015 21:36

ik ga dit weekend 2 fietsbellen kopen.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 aug 2015 21:38

vorige week ook maar eens een bel op de Storck gezet aangezien ik altijd vergeet het ding om te zetten
Maar ik denk dat ik weer op de orale bel over ga want vakantie periode in Limburg is net of geen mens een bel hoort :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 13 aug 2015 08:00

beezer schreef:ik ga dit weekend 2 fietsbellen kopen.
Aan beide handen 1? :)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 13 aug 2015 08:22

dario schreef:Allicht! En stel dat de profs ooit allemaal een belletje op hun fiets hebben, dan zal plots niemand het nog ontsierend vinden :D
U wordt op uw wenken bediend, al 2 bellen gesignaleerd. De stijlpolitie kan aan het werk.
en alle forummers kunnen nu met gerust hart een bel monteren, want de grote jongens doen het ook... :D

Annemiek van Vleuten en Laurens ten Dam liepen onlangs zware blessures op bij aanrijdingen tijdens trainingen. Poels en Honig durven niet te zeggen of het erger geworden is, maar horen wel veel klachten van automobilisten jegens renners.

"Ik fiets veel in Zuid-Limburg en daar is wel een aversie ontstaan tegen wielrenners", vindt Honig. "Soms snap ik dat: er rijden amateurs met bierbuiken over de Cauberg die denken dat het een WK is en de hele weg innemen."

"Toch heb ik wel meer angst dat ik aangereden word. Wout en ik hebben ook allebei een bel op de fiets, maar daar heb je niets aan als je van achteren wordt aangereden door iemand die net even een cd'tje pakt of iets dergelijks."
©nu.nl
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 aug 2015 08:50

EmPeHa schreef:Ik zag net bij Studio Tour dat de renners onderweg naar het hotel een fluitje gebruiken om mensen te waarschuwen dat zij er aan komen.
In toertochten met voorrijders wordt het al vele tientallen jaren gebruikt. Ook in Italie zie ik het al heel lang dat fietsers een fluitje gebruiken.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 aug 2015 09:52

En is een fluitje dan zoveel handiger dan een bel?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

i-mac

i-mac 13 aug 2015 10:32

dario schreef:En is een fluitje dan zoveel handiger dan een bel?
Wij gebruiken dit ook met onze groep. Het werkt langs twee kanten. Je kan fietsers die een eind voor je rijden al verwittigen. Wetende dat 95% van de fietsers toch eerst achter zich kijkt ... En met dat systeem hebben we eigenlijk nog nooit één iemand gehad die het nodig vond om van zijn oren te maken.


En je kan met de ploegje ook signalen afspreken. Dat doen we bv. als er een auto aankomt. De persoon die achteraan rijdt geeft ook een fluitje bij om ons op achterop komend verkeer te verwittigen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 aug 2015 10:41

dario schreef:En is een fluitje dan zoveel handiger dan een bel?
Als ik met die Italianen door een dorp rijdt heeft 1 dat fluitje permanent in z'n mond en kan hij allebei de handen bij de rem houden. Ja dus ;)

Plaats reactie