Standplaats: Eifel (Duitsland)
Hoi,
Eind Juni willen wij met een groepje (6-8 man) een aantal dagen (do-vr-za-zo) fietsen in de Eifel. Dag afstanden ca. 100-150km met een aantal hoogtemeters. Voorkeur heeft een huisje in een gebied waar in de avond ook nog iets te beleven valt. Hapje eten en drinken in een gezellige Kneipe o.i.d.
Iemand tips waar wij moeten zijn?
Eind Juni willen wij met een groepje (6-8 man) een aantal dagen (do-vr-za-zo) fietsen in de Eifel. Dag afstanden ca. 100-150km met een aantal hoogtemeters. Voorkeur heeft een huisje in een gebied waar in de avond ook nog iets te beleven valt. Hapje eten en drinken in een gezellige Kneipe o.i.d.
Iemand tips waar wij moeten zijn?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Hmmz de meeste stadjes/dorpjes die ik ken de in Noord-Eifel is geen bal te beleven. Heimbach is wel een goede uitvalsbasis, net zoal Einruhr of Rurberg.
-
- Forum-lid
Rondom Prum is het ook erg leuk fietsen, en een plaats waar toch wat voor Eifelse begrippen wat te beleven is. Verder kun je er heerlijk klimmen.
In Prum kun je een huisje huren op de camping aldaar.
Marc
In Prum kun je een huisje huren op de camping aldaar.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Inderdaad een geweldig fiets gebied,ik had 30 jaar een huis bij Neuerburg iets links van Bitburg vlak bij Vianden,Luxemburg .
Het is daar top fietsen op 3,5 uur rijden van Amsterdam,wel met de auto dan.
Geen vlak stukje weg met beklimmingen van 5a6 km oplopend tot 18% en erg weinig verkeer op de weg.
Met de MTB is het daar ook geweldig fietsen door de uitgestrekte bossen.
Als ik dan ook nog een prima hotel mag adviseren,niet te duur maar netjes en centraal gelegen voor vele schitterend fiets km .
http://www.machtemes-muehle.com
Het is daar top fietsen op 3,5 uur rijden van Amsterdam,wel met de auto dan.
Geen vlak stukje weg met beklimmingen van 5a6 km oplopend tot 18% en erg weinig verkeer op de weg.
Met de MTB is het daar ook geweldig fietsen door de uitgestrekte bossen.
Als ik dan ook nog een prima hotel mag adviseren,niet te duur maar netjes en centraal gelegen voor vele schitterend fiets km .
http://www.machtemes-muehle.com
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Dank voor de tips, het is Heimbach geworden.havana schreef:Hmmz de meeste stadjes/dorpjes die ik ken de in Noord-Eifel is geen bal te beleven. Heimbach is wel een goede uitvalsbasis, net zoal Einruhr of Rurberg.
Donderdag middag, vrijdag, zaterdag en zondag ochtend gaat er worden gereden. De in dit topic bejubelde Ruhrsee-route staat zeker op het programma. Welke "hoogte" punten mogen we ook niet missen?
Iemand nog meer tips voor leuke routes?
Hoe lang moeten ze zijn...? Middenin Heimbach vind je in ieder geval de beruchte Meuchelberg....
Do middag en Zo ochtend beetje in en uit fietsen: 50-80kmhavana schreef:Hoe lang moeten ze zijn...? Middenin Heimbach vind je in ieder geval de beruchte Meuchelberg....
Vrij/zat lekker tochtje met een aantal terras stops: 100-150km
Vorige zomer al met erg veel plezier in de Eifel rondgefietst, mede dankzij de routes van Buzz! Echt een topgebied, zeker voor iemand die meer van de lange lopers is. Kan het iedereen aanraden.
Nu zit ik met hemelvaart in Gemünd en wil graag richting de Hohe Acht. Is dit te doen in een leuk rondje van een km of 120?
Nu zit ik met hemelvaart in Gemünd en wil graag richting de Hohe Acht. Is dit te doen in een leuk rondje van een km of 120?
Een rondje van circa 120 km is mogelijk, maar dan wel met wat drukkere wegen en een paar ‘heen en weer’-trajecten. En anders — bij een volledig rondje — kom je al gauw uit op zo'n 135 km en 2500 hm...freakyy schreef:[...] Nu zit ik met hemelvaart in Gemünd en wil graag richting de Hohe Acht. Is dit te doen in een leuk rondje van een km of 120?
buzz schreef:Een rondje van circa 120 km is mogelijk, maar dan wel met wat drukkere wegen en een paar ‘heen en weer’-trajecten. En anders — bij een volledig rondje — kom je al gauw uit op zo'n 135 km en 2500 hm...freakyy schreef:[...] Nu zit ik met hemelvaart in Gemünd en wil graag richting de Hohe Acht. Is dit te doen in een leuk rondje van een km of 120?
Ha Buzz, dank je wel! 135 is ook nog wel te doen, zeker als het over wat mooiere/rustigere wegen is.
Oké, zie de GPSies-route van 135 km en 2500 hm, met daarbij de navolgende twee kanttekeningen.
• Hohe Acht: De laatste km naar de top van de Hohe Acht is weliswaar niet in de route opgenomen, maar is uiteraard wel mee te pikken. Ga dan vanaf de L10 rechtsaf langs het parkeerterrein en de achterliggende slagboom verder omhoog. Het betreft een heen-en-weertje over een ‘redelijk’ wegdek, dat allengs smaller en steiler wordt naar de top. Eenmaal op het dak van de Eifel is het fraaie panorama een aangename beloning. De ketting kan vervolgens naar het buitenblad voor de 19 km-lange afzink (!) naar Brück, van 750m hoogte naar 190m...
• Nöthener Tannen: De route verloopt vanuit Bad Münstereifel via de steile Bergstraße naar de top. Stevige klim van 1 km à 12% met halverwege een stuk van 500m à 16% (max 20%). Te stevig? Omhoog via de Nöthener Straße (L165) is 'n eenvoudiger alternatief. Ga dan vanaf de Willy-Brandt-Straße rechtsaf de L165 op...
• Hohe Acht: De laatste km naar de top van de Hohe Acht is weliswaar niet in de route opgenomen, maar is uiteraard wel mee te pikken. Ga dan vanaf de L10 rechtsaf langs het parkeerterrein en de achterliggende slagboom verder omhoog. Het betreft een heen-en-weertje over een ‘redelijk’ wegdek, dat allengs smaller en steiler wordt naar de top. Eenmaal op het dak van de Eifel is het fraaie panorama een aangename beloning. De ketting kan vervolgens naar het buitenblad voor de 19 km-lange afzink (!) naar Brück, van 750m hoogte naar 190m...
• Nöthener Tannen: De route verloopt vanuit Bad Münstereifel via de steile Bergstraße naar de top. Stevige klim van 1 km à 12% met halverwege een stuk van 500m à 16% (max 20%). Te stevig? Omhoog via de Nöthener Straße (L165) is 'n eenvoudiger alternatief. Ga dan vanaf de Willy-Brandt-Straße rechtsaf de L165 op...