Giro 2015
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zou ik ook doen (vanuit beider oogpunt).
Less is bore
Tsja, het is toch net een lager niveau met net wat kleinere belangen, dus een wat interresanter koersverloop dan die vermaledijde TdF.
De Giro is al 15 jaar de leukste grote ronde. Spanje is ook leuk, maar ik vind het landschap soms zo troosteloos met van die aankomsten op legerbases.
De Giro is al 15 jaar de leukste grote ronde. Spanje is ook leuk, maar ik vind het landschap soms zo troosteloos met van die aankomsten op legerbases.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze hebben toch geen keuze? Landa is duidelijk veel beter, dus waarom zou je wachten. Ik herinner mij nog een uitlachertje Wiggo vs. Froome.... (Waarbij W wel in het geel reed trouwens)loos schreef:tis weer een heerlijke Giro. Wel opmerkelijk dat ze Aru zo laten bungelen, Landa is blijkbaar meer dan een knecht en staat nu zelfs boven hem in het GC.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Aan de andere kant; Froome, Nibali, Contador, Quintana en nog een of twee onverwachte favorieten zou toch een serieuze TdF moeten opleveren dit jaar.dc schreef:Tsja, het is toch net een lager niveau met net wat kleinere belangen, dus een wat interresanter koersverloop dan die vermaledijde TdF.
s.
Less is bore
- Wiliertoerist
- Forum-lid
En zo vandaag weer, waar Contador de hulp best gewaardeerd zal hebben en zo voor de streep zei "ga jij maar voor jongen, je hebt het verdiend".dc schreef: Maar toch moet ik weer terugdenken aan 2011 toen hij als jongeling opeens met Contador in de achtervolfging ging op een kopgroep en dat Contador duidelijk waarderend naar hem keek. Het zat er achteraf gezien toch wel in.
Op het werk had ik hem op het tweede scherm aanstaan, zonder geluid, dus zo kwam het bij mij over.
Ik heb wel genoten van de beelden van vandaag.
-
- Forum-lid HC
Dat heeft toch vooral ook met het parcours te maken. Er zijn de laatste jaren best aardige tour ettappes geweest die ook zo,n 150/200 km waren met veel klimmen.dc schreef:Tsja, het is toch net een lager niveau met net wat kleinere belangen, dus een wat interresanter koersverloop dan die vermaledijde TdF.
es.
Zoals Daniel al zegt, dit jaar wat betere hoop met het type coureurs wat mee doet.
Ik hoop dat ik er super naast zit, maar ik heb niet zo'n enorme hoop voor de TdF. Zowel Astana als Sky zijn in staat een TdF op slot te gooien als hun kopman het geel heeft. En Saxo zal met Majka toch ook wel een sterker team op de been brengen. Quintana heeft ook wel een goede ploeg...
Dat is toch anders dan een Astana die de koers beheerst terwijl Contador (souverein) alleen de aanvallen pareert.
Dat is toch anders dan een Astana die de koers beheerst terwijl Contador (souverein) alleen de aanvallen pareert.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er is toch geen ploeg die een ontketende groep met díe favorieten kan controleren?
Less is bore
Precies die vergelijking had ik ook in mijn hoofd, alleen won Wiggo toen wel de TdF. Dus ik denk dat ze wel degelijk hebben zitten rekenen bij Astana.daniel1975 schreef:Ze hebben toch geen keuze? Landa is duidelijk veel beter, dus waarom zou je wachten. Ik herinner mij nog een uitlachertje Wiggo vs. Froome.... (Waarbij W wel in het geel reed trouwens)loos schreef:tis weer een heerlijke Giro. Wel opmerkelijk dat ze Aru zo laten bungelen, Landa is blijkbaar meer dan een knecht en staat nu zelfs boven hem in het GC.
Duidelijk dat Landa veel beter is, maar er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden waarbij de kopman toch heel lang steun bleef houden van de ploegleiding.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Contador:
"He said he’s content with how things have ended up, although he admits that he hoped that the LottoNL-Jumbo rider who did much of the driving would hit the line first.
“It was hard for me on the final part, but I’m very happy with the time gaps now. I would have liked to help Steven Kruijswijk, but it was not to be,” he said.
Still, he made clear he wasn’t criticising the rider who did win the stage. “To Mikel Landa, I can only say: chapeau. Kruijswijk deserved the win but in cycling everybody has their interests and I respect that.”
http://cyclingtips.com.au/2015/05/conta ... -puncture/
"He said he’s content with how things have ended up, although he admits that he hoped that the LottoNL-Jumbo rider who did much of the driving would hit the line first.
“It was hard for me on the final part, but I’m very happy with the time gaps now. I would have liked to help Steven Kruijswijk, but it was not to be,” he said.
Still, he made clear he wasn’t criticising the rider who did win the stage. “To Mikel Landa, I can only say: chapeau. Kruijswijk deserved the win but in cycling everybody has their interests and I respect that.”
http://cyclingtips.com.au/2015/05/conta ... -puncture/