Voor al je afspraakjes

Forumrit Drenthe, zondag 14 augustus 2016

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 aug 2016 18:47

de NS bracht me toch weer keurig thuis, was een leuke kennismaking met drenthe, dank Walter G.
en leuk (iedereen lukte niet) met een aantal leden eens persoonlijk kennis te maken!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 14 aug 2016 18:51

Afbeelding

Afbeelding

Eensgelijks! Het was toch wel heel gaaf om met zo'n grote groep door Drenthe te toeren. Leuk om weer met bekenden bij te kletsen, maar ook om zo veel onbekenden te zien en te spreken.

Schade op de keien was er gelukkig niet: geen rondslingerende bidons, alleen een loszittende snelspanner van TTT.

Ik was bang dat het toch misschien wel druk zou zijn op sommige delen van de route, maar dat viel erg mee. Behalve de drukte in Westerbork, waar we goed om konden rjden was het prima te doen. Jammer dat we Nico kwijt waren tijdens de groepsfoto bij Eppiesbergje. Tien mensen is nog te overzien, maar vierentwintig mannen en vrouwen is wel erg veel. Sorry daarvoor! Bedankt dat jullie er bij waren, de groepsfoto zit in de mail! Ik heb nog wel even werk voor de andere foto's, maar die komen er zeker aan.

Plannen voor een Strade Bianche in Noord-Holland zijn in de week gelegd...

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 14 aug 2016 19:07

Ook ik vond het een erg geslaagde dag. De opkomst was prachtig, zonder "laatste moment afzeggingen" en het was leuk om bij allerlei forum-namen eens gezichten te krijgen. Leuk gekletst met diverse mensen.
En Walter, complimenten voor de uitgezette route!

Trouwens, dames en heren, 100km met 24/25 man, met kasseien, niet één lekke band!
Trouwens (2), na vandaag weet ik zeker dat kasseien niet mijn ding is. De chickenrun daarentegen.... :winkthumb:

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 aug 2016 19:10

Zorro schreef:Hahaha, hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? :o of heeft iemand geroepen even een bakkie te gaan doen, reedt jij vooraan en is de hele meute afgeslagen.
Op dat mooie stukkie rrrrrrrrrrrrrrammelweg raakte ik los vanwege sanitaire stop inderdaad.
Tempo ging er een beetje uit dus ik stuurde de kant in, zag in mijn ooghoek nog iemand passeren dus ik denk dat komt wel goed. De weg leek een behoorlijk stuk rechtuit maar al snel kwam er een tunneltje en, nu ik de strava route zie, daarna een klein rechts/linksje.
Had nog wel wat passanten gevraagd of ze een groep hadden gezien maar helaas. Gelukkig herinnerde ik mij iets van een bakker in Odoorn voor de stop.

Het weer was lekker, fijne temperatuur, geen felle zon. Hoewel ik sommige delen van Drenthe wel een beetje ken toch leuk om hier weer eens te fietsen. En vooral, wat een rust op de wegen en de fietspaden. Dat is hier in Braboland in het seizoen wel anders.

Anyhoe, solo uitstapje of niet, ik vond het erg gezellig en ga er een volgende keer zeker proberen bij te zijn.

Owja, en driewerf hoezee voor de organisatie. :like:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 aug 2016 19:10

gelukkig had ik dus wél gelijk door hoe die eerste chickenrun liep :) (moet met opzet geweest zijn dat Walter G. die niet goed aangaf :mrgreen: )

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 aug 2016 19:15

Wolfhound32 schreef:Gemiddeld bijna 29 gereden. Zelfs Kees kan de volgende keer mee. :winkthumb:
Ik reed vandaag in m'n eentje nog een flink stuk sneller, maar respect hoor, valt niet mee met zo'n heterogene groep de vaart erin te houden en geen luitjes eraf te rijden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 14 aug 2016 19:37

Voor het geval dat TumTumTum het vergeet: het bewijs dat ze bij Eppiesbergje is geweest.

Afbeelding

Overigens staan er twee stalen rossen tegen het bord. Wie is dat daar links die zich uit de voeten maakt, by the way?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2016 20:04

Eerst koffie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de pauze eigenlijk geen foto's meer gemaakt :oops:

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 14 aug 2016 20:09

Het was een hele geslaagde rit, mooie route leuk iedereen nu eens gezien te hebben.. Goed georganiseerd hulde daarvoor..

Je moet er wel wat voor over hebben dan 5 uur op en 6:15 in de trein naar Drenthe,

Maar daar krijg je dan ook weer veel voor terug leuke mensen, mooie rit droog weer, kasseien stuiteren chicken run and last but not least a "French Kiss" :winkthumb:

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 aug 2016 20:09

Wie had mij nou dat advies gegeven om de derailleur extra te oliën c.q. die schroef even wat losser te draaien?
Bij thuiskomst meteen de fiets geserviced en... naar het zich laat aanzien is de doorslaande ketting idd. verleden tijd. :winkthumb:

Leuke foto's trouwens!!

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 aug 2016 20:13

Wolfhound32 schreef:Wie had mij nou dat advies gegeven om de derailleur extra te oliën c.q. die schroef even wat losser te draaien?
Dat was ik. ;)

Btw, die schroef moet wel weer vast he, want anders zit je derailleur los in het frame.
Als het goed is loopt met wat hen en weer bewegen de olie vanzelf wel tussen schroef en derry.

Inderdaad, erg leuk al die foto's. :like:

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 aug 2016 20:18

Ja, die schroef zit weer vast. ;)

Bedankt voor je raad Nico!

Plaats reactie