Pagina 32 van 77

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 08:27
door EmPeHa
Volgens de trainer van Sunweb vooraf, is het vooral een kwestie van vorm, zowel voor de TT als klimmen. In de Tirreno was TD gewoon nog niet top. Echte focus op de TT op de dag ervoor en de dag zelf, zal ook vast helpen. Bij de Tirreno kwam het over alsof hij de rit op de autopilot deed.
Hij zat gisteren na afloop er best monter bij, dus dat te diep te zijn gegaan, ben ik niet zo bang voor.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 09:03
door sjoerdth
Té diep gaan lijkt me niet, misschien kan je dat zeggen als hij de laatste 10km helemaal ingestort was, alle klassementsmannen zijn gewoon tot de max gegaan, denk dat je in de regel kunt zeggen dat ze even diep gegaan zijn.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 09:10
door Keezx
Al er iemand in een individuele tijdrit heel erg diep gaat doet ie wat verkeerd, het is vrijwel continu rijden op het omslagpunt.
Hooguit in de laatste pakweg 2 kilometer kan er tot het uiterste gegaan worden.
Heb zelf vrij veel tijdritten gereden en kapot was je daar eigenlijk nooit van.
Een uitzondering is de ploegentijdrit waar je bij de kopbeurt in het rood moet (en dat moet) en het zuur kan dan behoorlijk oplopen na een aantal beurten.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 09:36
door daniel1975
Ik neem aan dat Q minimaal net zo diep is gegaan om zijn verlies te beperken.

Maar man man, wat zit die Tom mooi op zijn fiets zeg.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 09:42
door Keezx
Hij heeft natuurlijk ook de goeie lengte en verhoudingen om aerodynamisch te zitten, altijd lastiger bij kleinere renners en ook hele lange renners zie je vaak niet horizontaal zitten.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 10:32
door sjoerdth
Ik vind het ook prachtig om te zien, Kelderman ook (als ie meedoet natuurlijk), Wiggins en LA waren ook plaatjes op de fiets. Sowieso vind ik een tijdrit mooi om naar te kijken, niet iedere dag natuurlijk, maar vind het niet saai zoals veel anderen.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 11:04
door JDW
Keezx schreef: 17 mei 2017 09:10 Al er iemand in een tijdrit heel erg diep gaat doet ie wat verkeerd, het is vrijwel continu rijden op het omslagpunt.
Hooguit in de laatste pakweg 2 kilometer kan er tot het uiterste gegaan worden.
Dat is wel heel simplistisch voorgesteld. Zeker op een glooiend parcours wordt er geen constante inspanning geleverd. Lees bijvoorbeeld dit artikel i.v.m. 'pacing strategies' : http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... ind-46946/
Als je ziet hoe renners na een werelduurrecordpoging van de fiets stappen heb ik toch de indruk dat ze diep zijn gegaan, ook al gaat het om een constante inspanning.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 11:23
door sjoerdth
Net nog even gekeken naar de 3 etappes voor de afsluitende tijdrit, is echt niet normaal, vooral de etappe op donderdag de 25ste, 137km klimmen vanuit de start. De laatste jaren is het altijd vuurwerk in dat soort korte bergetappes.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 11:31
door Gob
Kan je eigenlijk ergens online een samenvatting bekijken? Gisteren al eens zitten googlen, maar ik vind precies enkel korte fragmentjes.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 11:48
door wasbeer2006
Mooi resultaat en TD is goed momenteel. Ben ik ben toch bang dat er dinsdag met minuten gegooid gaat worden. Zou mooi zijn een nederlander op het podium te hebben in Milaan.

Moet Kruiswijk niet snel een besluit nemen om te schakelen en de Tour te pakken??

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 11:54
door JoostG
Tja, nu ligt met name de bal bij Quintana. Iedere bergetappe 20 seconde en daarna een afsluitende tijdrit waar hij weer gaat verliezen? Dat gaat hem niet worden. Ze moeten vroeg op de dag gaan wegrijden met een clubje renners, maar ik zie Tom in deze vorm niet door veel renners gelost worden.

Re: Giro 2017

Geplaatst: 17 mei 2017 12:03
door wouterf
Het gaat wel hele gave dynamiek geven: Dumoulin heeft niet de sterkste ploeg maar wel goede papieren.

Ik hoop vooral dat Dumoulin, Mollema, Kruiswijk en hun ploegen elkaar niet te veel in de weg gaan zitten en het initiatief bij Movistar en Bahrein houden.