Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2017

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 29 jul 2017 18:45

Limburg was inderdaad weer opmerkelijk aanwezig in de finale met Tom Dumoulin en ook een sterk optredende JelleVanendert.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 jul 2017 21:22

Ik had het niet over Limburg.

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 02 aug 2017 13:36

Barguil stapt over naar een pro continantale ploeg. Ik kan deze move niet volgen. Wat denkt hij daar te halen wat Sunweb niet heeft? Dit terwijl hij voor komend jaar nog onder contract van Sunweb stond.
o'7o

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 aug 2017 16:31

Fransen rijden graag in Franse ploeg, centjes, en als ik 't goed gegrijp wil deze ploeg nog wat meer contracteren om world tour licentie te krijgen....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2017 16:57

Voor Sunweb wel een interessante move. Neem aan dat het contract moest worden afgekocht en de scheelt een haantje in het team. Kun je een goede knecht voor terughalen.
Less is bore

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 02 aug 2017 17:45

daniel1975 schreef: 02 aug 2017 16:57 Voor Sunweb wel een interessante move. Neem aan dat het contract moest worden afgekocht en de scheelt een haantje in het team. Kun je een goede knecht voor terughalen.
Ik gebrijp dat het in het wielrennen zeer ongebruikelijk is om tussentijds over te stappen en een afkoopsom te betalen. Overigens zit er standaard in de overeenkomsten van renners dat ze tussentijds altijd over kunnen stappen van pro continantaal naar world tour. is er ook een dergelijke clausule voor een stapje terug?
o'7o

bever
Forum-lid

bever 02 aug 2017 20:10

Douglas schreef: 02 aug 2017 13:36 Barguil stapt over naar een pro continantale ploeg. Ik kan deze move niet volgen. Wat denkt hij daar te halen wat Sunweb niet heeft? Dit terwijl hij voor komend jaar nog onder contract van Sunweb stond.
De man wil klassement rijden en krijgt daar bij Sunweb waarschijnlijk niet de mogelijkheid voor. De kans bestaat dat Fortuneo-Oscaro volgend jaar ook in de Tour start omdat het een Franse licentie heeft. Koren op de molen van Warren B. Als ze een leuk team bij elkaar weten te sprokkelen, waarom niet ? Skil Shimano is ook ooit begonnen als vrijbuitersteam.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 02 aug 2017 22:12

Ik kan wel snappen dat ze Barquil laten gaan. Hem aan zijn contract houden als hij weg wil maakt hem een ongemotiveerde renner. Met Dumoulin en Kelderman hebben ze al twee kopmannen, nieuwe zijn al in opleiding (Oomen, Andersen, Hofstede en Kemna).

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 02 aug 2017 23:53

daniel1975 schreef: 02 aug 2017 16:57 Voor Sunweb wel een interessante move. Neem aan dat het contract moest worden afgekocht en de scheelt een haantje in het team. Kun je een goede knecht voor terughalen.
Haantje?! Heb je Barquil dan niet op kop zien sleuren voor Matthews? Of in die waaieretappe zijn werk zien doen voor zijn ploeg (die de etappe dus ook won)?

Ik denk dat het een groot gemis is voor de ploeg, een renner die èn voor eigen kansen gaat en ook nog eens volle bak voor het team rijdt!
Nee bepaald geen haantje in mijn optiek maar wel iemand die nog grote dingen kan laten zien als hij in een team zit waar alles rond hem draait dus een hele logische en intelligente move van deze renner denk ik.
Maar ik moet toegeven dat ik wel een beetje fan van hem ben na zijn optreden in deze laatste tour 8-)
Alleen jammer dat hij hierdoor niet kan gaan knechten voor Tom Dumoulin in de bergen volgend seizoen!!!

lb117
Forum-lid

lb117 03 aug 2017 00:08

Hans-Je-Pence schreef: 02 aug 2017 23:53
Haantje?! Heb je Barquil dan niet op kop zien sleuren voor Matthews? Of in die waaieretappe zijn werk zien doen voor zijn ploeg (die de etappe dus ook won)?

Ik denk dat het een groot gemis is voor de ploeg, een renner die èn voor eigen kansen gaat en ook nog eens volle bak voor het team rijdt!
Nee bepaald geen haantje in mijn optiek maar wel iemand die nog grote dingen kan laten zien als hij in een team zit waar alles rond hem draait dus een hele logische en intelligente move van deze renner denk ik.
Helemaal eens,
Fransman in een franse ploeg met een frans programma. Hij zal een flinke financiele stap kunnen maken. Ik ga er ook zomaar van uit dat het contract(van voor de tour) van barquil nog niet zo goed is dat afkopen onmogelijk is.

nu snel en top knecht halen..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2017 07:33

Hans-Je-Pence schreef: 02 aug 2017 23:53

Maar ik moet toegeven dat ik wel een beetje fan van hem ben na zijn optreden in deze laatste tour 8-)
Alleen jammer dat hij hierdoor niet kan gaan knechten voor Tom Dumoulin in de bergen volgend seizoen!!!
Ik zag een renner die het uiterste minimum deed, terwijl z'n andere ploeggenoten zich leeg reden. Het was maar al te duidelijk dat hij vooral zijn eigen agenda in het hoofd had.
Matthews deed veel meer werk en moeite voor Barguil dan omgekeerd.

De interviews bevestigde dat beeld ook, Matthews was steeds vol lof over het team, terwijl dat bij Barguil minimaal was. Die was volgens mij vooral bezig met wenselijke antwoorden te geven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 03 aug 2017 10:38

Zie in Barguil ook niet echt een teamplayer maar gezien de resultaten is dat een keuze en als de resultaten er zijn gewoon prima.
Sunweb verdient wel een aardige afkoopsom gezien het feit dat de steun en het geloof in Barguil pas dit jaar weer echt in resultaten werd omgezet en deze dit meteen beloond met een keuze voor meer geld elders.....

Plaats reactie